Heikkinen Yhtiöt Oy

Heikkinen Yhtiöt laajentaa osaamistaan uimahallilaatoituksissa ostamalla enemmistön Tiilikaari Oy:stä

Heikkinen Yhtiöt on ostanut 30.1.2023 enemmistön Tiilikaari Oy:stä. Tiilikaari on raumalainen yritys, joka on erikoistunut uimahallien laatoitustöihin. Tiilikaaren yrittäjä, toimitusjohtaja Antti Mannonen jatkaa yrityksessä työpäällikkönä ja osakkaana.
Antti Mannonen (vasemmalla) on yksi Suomen arvostetuimpia uimahallialan osaajia. Heikkinen Yhtiöiden toimitusjohtaja Juha Kananen (oikealla): Yrityskauppa tarjoaa Heikkinen Yhtiöille mahdollisuuden toteuttaa uimahallilaatoituksia halki Suomen. Kuva: Heikkinen Yhtiöt

Kaupan tarkoituksena on taata Tiilikaari Oy:lle hyvä tulevaisuus. Antti Mannonen haluaa yrityksensä hyvään kotiin, jossa toiminta jatkuu ja kehittyy. Mannonen on yksi Suomen arvostetuimpia uimahallialan osaajia. Hän on tehnyt uimahallien rakentamisesta kaksi AMK-tason opinnäytetyötä.

Yhdistämällä Mannosen osaamisen ja Heikkinen Yhtiöiden läsnäolon ja resurssit ympäri Suomen, Tiilikaari pystyy jatkossa toteuttamaan paljon nykyistä enemmän halleja. Suomessa on vajaa 300 uimahallia ja suuri määrä erilaisia pienempiä allasosastoja ja kylpylöitä.

Yhteisenä tavoitteena liiketoimintojen kasvu

Heikkinen Yhtiöiden toimitusjohtaja Juha Kanasen mukaan yrityskauppa tarjoaa Heikkinen Yhtiöille mahdollisuuden toteuttaa uimahallilaatoituksia halki Suomen.
- Heikkinen Yhtiöillä on kahdeksan toimipistettä, joissa kaikissa on laatoitusosasto. Meillä on erinomaista laatoitusosaamista ja paljon resursseja, mutta terävin kärki uimahallipuolelta on puuttunut. Tämän Antti Mannonen ja Tiilikaaren henkilöstö nyt täydentävät, Juha Kananen toteaa.

Antti Mannonen, Tiilikaari -yrittäjä on niin ikään tyytyväinen liiketoimeen:
- Heikkinen Yhtiöiden leveät hartiat mahdollistavat toimintojen kasvattamisen maan laajuisesti. Yrittäjänä on ollut mahdotonta toteuttaa useita samanaikaisia haastavia projekteja satojen kilometrien välein, mutta nyt Heikkinen Yhtiöiden läsnäolo ja osaaminen Suomen jokaisessa kolkassa mahdollistaa asiakkaiden entistä paremman palvelemisen. Olen ylpeä, kun perustamastani yrityksestä tulee nyt osa Heikkinen Yhtiöiden kasvutarinaa.

Heikkinen Yhtiöt: toimitusjohtaja, Juha Kananen, 0405635024
juha.kananen@heikkinen.fi

Tiilikaari Oy: työpäällikkö, Antti Mannonen, 0500 593357
antti.mannonen@tiilikaari.fi

Kuvat

Heikkinen Yhtiöt Oy
Linjakuja 4
80140 Joensuu

Tiilikaari Oy

- Tiilikaari työllistää 10 uimahalleihin erikoistunutta laatoittajaa sekä aliurakoitsijoita
- Liikevaihto 2,3 miljoonaa euroa vuonna 2022
- Viimeisimpiä urakoita: Suonenjoen uimahallin laatoitusurakka, Kuopion Lippumäen uimahallin laatoitusurakka, Hyvinkään Sveitsin uimalan laatoitusurakka ja Kankaanpään uimahallin laatoitusurakka
- Työn alla: Paimion uimahallin laatoitusurakka, Rauman Kampuksen uimahallin laatoitusurakka

Heikkinen Yhtiöt Oy

- Suomen johtava lattiapäällyste- ja rakenneurakoitsija, Pohjoismaiden suurin toimija alallaan.
- Perustettu v. 1985 Joensuussa, perustaja Jarmo Heikkinen
- Henkilöstö 360
- Liikevaihto vuonna 2022 yli 80 milj. €

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Heikkinen Yhtiöt Oy

Heikkinen Yhtiöt urakoi lattiat Maailman älykkäimpään sairaalaan Oulussa – 40 000 m2 pinnoitelattia tavoittelee Vuoden Lattia -palkintoa17.10.2022 06:45:00 EEST | Tiedote

Heikkinen Yhtiöt on urakoimassa Maailman älykkäintä sairaalaa Ouluun. Yhtiö on jo urakoinut Oulun yliopistollisen sairaalan uudistamisprojektiin sisältyen lähes kuuden jalkapallokentän verran lattiapinta-alaa eli 40 000 m2. Marmoriefektillä koristeltua Sika Comfortfloor FX Marble -polyuretaanipinnoitetta on tehty jo lähes 20 000m2. Urakalla Heikkinen Yhtiöt tavoittelee Lattian- ja seinänpäällysteliitto ry:n Vuoden Lattia -palkintoa.

Heikkinen Yhtiöt ostaa EcoFloor Finland Oy:n – yritysosto kasvattaa konsernin maakostea- ja kovabetoniliiketoimintaa15.11.2021 06:15:00 EET | Tiedote

Heikkinen Yhtiöt Oy ostaa maakostea- ja pumpputasoiteurakoitsijana toimivan hämeenlinnalaisen EcoFloor Finland Oy:n. Yhtiö toimii Etelä-Suomen ja Pirkanmaan alueilla ja sen liikevaihto oli viime vuonna 1,6 Me. Yrityskauppa kasvattaa erityisesti Heikkinen Yhtiöiden maakosteabetoniliiketoimintaa, mutta vahvistaa myös kovabetoniliiketoimintaa ja organisaation palveluvalikoimaa.