Artome Oy

Viime vuonna Yhdysvalloissa kultaa voittanut suomalainen Artome palaa Atlantin taakse tuplavoittajana

Suomalainen kasvuyritys Artome nappasi viime vuonna voiton Artome M10 -tuotteellaan Best Of NeoCon -kilpailussa Integrated Solutions -kategoriassa. NeoCon on Yhdysvaltojen tärkein sisustusalan tapahtuma, joka järjestetään vuosittain Chicagossa. Tänä vuonna heinolalainen Artome palaa Chicagoon tuplavoittajana, sillä yritys palkittiin hiljattain samaisesta tuotteesta myös arvostetulla Red Dot -tunnustuksella parhaasta tuotteen designista, Computer and Information Technology -kategoriasta.

Red Dot -kilpailuun osallistuu vuosittain noin 20 000 tuotetta 60:sta eri maasta. Tälläkin kertaa ne edustivat eri kategorioita, ja Red Dot luonnehti kilpailua erittäin kovatasoiseksi, sillä jokainen osallistunut tuote edusti poikkeuksellisen hyvää designia.

Artome M10 on tuote, joka yhdistää projektorin, äänentoistojärjestelmän sekä videokonferenssiominaisuudet yhdeksi kalusteeksi. Tuotteen suunnittelusta ovat vastanneet kaksi muotoilun ammattilaista, arkkitehti Sini Koivisto ja Artomen oma muotoilija, Joel Hautala. Hänen aikaansaannostaan on eri komponenttien saumaton yhteensulautuminen ja Koiviston kädenjälkeä on puolestaan tuotteen ulkomuoto. Artome M10 -tuotteen muotoilu sai alkunsa, kun aiemmin Artomen kalusteissa käytetystä projektorimallista julkaistiin päivitetty versio. Päädyttiin suunnittelemaan täysin uudennäköinen tuote projektorin ehdoilla.

Artome M10 lyhyesti

Artome M10 on asennusvapaa ja täysin liikuteltava esitysratkaisu, joka mukautuu esittämiseen, videokonferensseihin ja hybridikokouksiin. Sen tuottama kuvakoko skaalautuu aina tilaan sopivaksi ja heijastuspinnaksi tarvitaan vain vaalea seinä tai valkokangas. Älykalusteessa yhdistyvät integroitu Epson laserprojektori, sisäänrakennettu äänentoistojärjestelmä ja videoneuvotteluominaisuus. Artome M10 ei vaadi asennusta ja sen käyttö onnistuu helposti yhdistämällä mikä tahansa päätelaite HDMI-kaapelilla tai langattomasti.

Tietoja julkaisijasta

Artome on vuonna 2016 perustettu heinolalainen yritys, joka suunnittelee ja valmistaa audiovisuaalisella teknologialla varustettuja designkalusteita. Ajatus asennusvapaasta ja helposti käyttöön mukautuvasta esitysteknologiasta on ollut -ja on edelleen- Artomen perusta. Yrityksen tavoitteena on suunnitella ja rakentaa audiovisuaalista teknologiaa kestävällä tavalla ja tuoda joustavuutta sekä helppoutta käyttäjille suomalaista designia unohtamatta. Artome valmistaa Heinolan tehtaalla siirrettäviä plug-and-play ominaisuuksin varustettuja älykalusteita esittämiseen, oppimiseen ja moneen muuhun -vain mielikuvitus on rajana.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Artome Oy