Kauppakeskus Itiksen uudistus laajenee seuraavaan vaiheeseen

Skanska ja kauppakeskus Itis ovat sopineet kauppakeskuksen korjaus- ja uudistushankkeen toisen vaiheen toteutuksesta. Toisen vaiheen työt aloitetaan elokuussa 2023, ja uudistus valmistuu kesällä 2024.

Pasaasin puolelle tulee Suomen ensimmäinen kauppakeskuksen sisällä oleva kauppahalli. Kuva: CC Real GmbH

Toisessa vaiheessa uudistetaan Tallinnanaukion puoleinen kauppakeskuksen ensimmäinen osa Pasaasi. Alueelle rakennetaan Suomen ensimmäinen kauppakeskuksen sisällä oleva kauppahalli. Uudistus toteutetaan kauppakeskuksen olemassa olevaa BREEAM-ympäristöluokitusta noudattaen.

”Olemme iloisia, että yhteistyö Skanskan kanssa jatkuu, ja odotamme innolla mittavan uudistushankkeen valmistumista kesällä 2024”, sanoo Itiksen kauppakeskusjohtaja Christoffer Jansén.

”Olen tyytyväinen, että ensimmäisen vaiheen hyvä yhteistyö jatkuu seuraavaan vaiheeseen. Kauppakeskus on toiminnassa normaalisti koko hankkeen ajan, mikä vaatii hyvää suunnittelua ja ennakointia, molemmin puolista joustavuutta unohtamatta”, kertoo tulosyksikön johtaja Kimmo Annala Skanskasta.

Itiksen korjaus- ja uudistushankkeen ensimmäinen vaihe käynnistyi syksyllä 2022. Siinä Bulevardin puoleista osaa uudistetaan monipuolisesti, muun muassa itäpäädyn kattorakenne muutetaan lasikatoksi ja liukuportaiden paikkoihin tulee muutoksia. Ensimmäisen vaiheen töiden arvioidaan valmistuvan marraskuussa 2023.

Kauppakeskus Itis, kauppakeskusjohtaja Christoffer Jansén, puh. 040 647 5617, c.jansen[at]cc-real.com

Skanska Talonrakennus Oy, tulosyksikön johtaja Kimmo Annala, puh. 050 477 9249, kimmo.annala[at]skanska.fi

Skanska on yksi maailman johtavista rakennus- ja projektikehityspalveluita tarjoavista yrityksistä. Toimimme valituilla kotimarkkina-alueilla Pohjoismaissa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Yhdessä asiakkaidemme ja monimuotoisten tiimiemme kanssa luomme innovatiivisia ja vastuullisia ratkaisuja, jotka edistävät terveellistä elämää yli sukupolvien. Suomessa toimintamme kattaa rakentamispalvelut sekä asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen. Skanska työllisti vuoden 2022 lopussa noin 2 000 henkilöä Suomessa.