Fellowmind panostaa IT-järjestelmien laadunvarmistukseen aloittamalla yhteistyön tekoälyä ja visuaalisuutta hyödyntävän Leapworkin kanssa

Yritykset kaikilla toimialoilla haluavat käyttöönsä liiketoimintaratkaisuja, jotka tehostavat niiden toimintaa ja tarjoavat yrityksien työntekijöille ja asiakkaille ensiluokkaisen käyttökokemuksen. Koska monet näistä monimutkaisista liiketoimintasovelluksista, kuten esimerkiksi ERP-ratkaisut, ovat kriittisiä useimpien yritysten päivittäisen toiminnan kannalta, niiden luotettavuuden ja suorituskyvyn varmistaminen on ensiarvoisen tärkeää. Testauksen avulla varmistetaan, että yrityksen liiketoiminta voi jatkua ilman kalliiksi tulevia, odottamattomia keskeytyksiä.

Leapworkin tekoälyä ja visuaalista kieltä hyödyntävän testiautomaatioalustan avulla yritykset voivat merkittävästi vähentää manuaalisen työn määrää, parantaa testauksen kattavuutta ja nopeuttaa palautesykliä, mikä puolestaan mahdollistaa laadukkaiden liiketoimintajärjestelmien nopean käyttöönoton.

Leapworkin testiautomaatioalusta on helppokäyttöinen ja kooditon ratkaisu, jota osaa käyttää kuka tahansa organisaatiossa. Se on myös Microsoftin suosittelema testiautomaatioratkaisu Dynamics 365- ja Power Platform-ratkaisujen testaamiseen. Yhtiöt kertoivat kesäkuussa 2023 aloittaneensa strategisen yhteistyön.

Aktiivisen testauksen edut

Leapworkin testiautomaatioalustan tärkeimmät ominaisuudet ja edut:

• End-to-end -testaus: Voit testata kokonaisia liiketoimintaprosesseja jatkuvasti automatisoimalla testauksen kaikissa sovelluksissa ja integraatioissa, joita käytät.
  • Visuaalinen kieli: Leapworkin tehokas visuaalinen teknologia tekee monimutkaisimpienkin testien automatisoinnista yhtä helppoa ja intuitiivista kuin Lego-palikoiden kasaaminen. Hyper-visuaalisen virheenkorjauksen ansiosta myös virheiden paikantaminen ja korjaaminen on helppoa.
  • Skaalautuvuus: Alusta on suunniteltu vastaamaan erilaisiin testausvaatimuksiin ja skaalautumaan sujuvasti kaikenkokoisiin projekteihin. Alustan joustavan arkkitehtuurin ansiosta voit tehdä laadunvarmistusta erilaisissa ympäristöissä ja kokoonpanoissa.
  • Testauksen laaja kattavuus: Koska alusta tukee useita eri testityyppejä ja -kehyksiä, voit käyttää sitä monipuolisesti erilaisiin toiminta-, tietoturva- ja yhteensopivuustesteihin. Kun testausvalmiudet ovat näin laajat, eri osa-alueet saadaan käytyä kattavasti läpi ja ohjelmistojen luotettavuus paranee.
  • Jatkuva integraatio ja toimitus (CI/CD):  Alusta integroituu saumattomasti suosittuihin CI/CD-työkaluihin, minkä ansiosta voit sisällyttää testauksen DevOps-työnkulkuihin. Tämä integraatio nopeuttaa palautesykliä, mikä puolestaan mahdollistaa ongelmien havaitsemisen varhaisessa vaiheessa ja sujuvoittaa yhteistyötä kehitys- ja laadunvarmistustiimien välillä.
  • Reaaliaikainen raportointi ja koontinäytöt: Alusta tuottaa kattavat ja intuitiiviset raportit, joista saat reaaliaikaista tietoa testituloksista, trendeistä ja järjestelmien suorituskyvystä. Raporttien tarjoaman tiedon avulla voit tehdä faktaan perustuvia päätöksiä ja parantaa jatkuvasti ohjelmistojesi laatua.

IT-järjestelmien testaus säästää aikaa ja rahaa

Leapwork-alustaan perustuva laadunvarmistus on aluksi tarjolla Fellowmindin asiakkaille Suomessa ja Tanskassa lisäpalveluna heidän nykyisiin Jatkuvat palvelut -sopimuksiinsa. Projektitoimituksiin sisältyvä laadunvarmistuspalvelu arvioidaan yhdessä asiakkaan kanssa erikseen kunkin projektin osalta.

”Kun yritykset ottavat käyttöönsä uusia digitaalisia palveluja, toiveena tietysti on, että kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin ja että käyttäjäkokemus on erinomainen. Jotta näin kävisi, yrityksien kannattaisi panostaa merkittävästi testausvaiheeseen," suosittelee valmistavan teollisuuden asiakkaista vastaava johtaja Juho Seppälä Fellowmindista. Hän jatkaa:

"Leapworkin avulla voimme nyt huomattavasti nopeuttaa asiakasprojektiemme testausvaihetta. Lisäksi voimme valvoa, että asiakkaidemme nykyisiin ratkaisuihin tehtävät automaattiset päivitykset eivät aiheuta ikäviä keskeytyksiä heidän toimintaansa. Samalla, kun autamme asiakkaitamme tehostamaan IT-järjestelmien laadunvarmistusta, autamme heitä myös vähentämään riskejä. Näin asiakkaillemme jää enemmän aikaa omien asiakkaidensa palvelemiseen sekä uuden toiminnan innovointiin.”

"Kun yhdistämme Leapworkin visuaalisen testiautomaatioalustan Fellowmindin kattavaan Microsoft-osaamiseen sekä toimialatuntemukseen, saamme merkittävästi nopeutettua asiakkaiden digitaalista kehitystä. Näin he voivat keskittyä paljon olennaisempaan asiaan liiketoiminnassa – nimittäin innovoimaan uutta", sanoo Luke von Schreiber, Leapworkin globaalien kumppanuuksien ja kanavien johtaja.

Lyhyesti Fellowmindista

Fellowmind on modernien liiketoimintajärjestelmien, pilvi- ja tietoturvaratkaisujen, datan ja analytiikan sekä modernin työskentelyn asiantuntijayritys. Se on Euroopan johtavia Microsoft-kumppaneita ja toimii Suomessa, Tanskassa, Ruotsissa, Hollannissa, Saksassa ja Puolassa. Suomessa Fellowmindin asiakkaita ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yritykset. Fellowmindin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 299 miljoonaa euroa ja sillä on noin 2000 työntekijää.

Lyhyesti Leapworkistä

Leapwork on johtava, globaalisti toimiva ja tekoälyä hyödyntävä visuaalinen testiautomaatioalusta. Sen avulla maailman suurimmat yritykset voivat ottaa käyttöön, ylläpitää ja skaalata automaatioita alle 30 päivässä. Toisin kuin perinteinen testiautomaatioratkaisu, Leapwork on yhtä helppo ja intuitiivinen käyttää kuin Lego-palikoiden kokoaminen, ja se toimii myös monimutkaisissa testiautomaatiotapauksissa. Tästä syystä Leapworkia hyödyntävät jo sadat globaalit yritykset kaikilla toimialoilla: Leapworkin asiakkaita ovat muun muassa Mercedes Benz, PayPal, Beckman Coulter Life Sciences ja BNP Paribas. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, Tanskassa, ja sillä on paikallistoimistoja Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa.

Uusi Microsoft Cloud for Sustainability -pilvipalvelu auttaa tallentamaan, raportoimaan ja pienentämään ympäristövaikutuksia29.6.2022 07:58:11 EEST | Tiedote

Fellowmind perustaa uuden kestävän kehityksen osaamiskeskuksen ja haluaa olla ensimmäisiä Microsoft-kumppaneita, joka toteuttaa asiakkailleen Cloud for Sustainability -ratkaisuja. Cloud for Sustainability on uusi, laajennettava SaaS-ratkaisu, joka auttaa yrityksiä tallentamaan dataa ympäristövaikutuksistaan automatisoitujen tietoyhteyksien avulla, raportoimaan niistä sekä tuottamaan käytännönläheistä tietoa vaikutusten vähentämiseksi.