Power-ketju uskoo elämyksiin elektroniikkaostoksilla ja rakentaa lippulaivamyymälän Vantaan Tammistoon
Kodintekniikkaketju Power avaa suurmyymälän Vantaan Tammistoon. Tammiston Kauppatie 7 C:hen valmistuva, kooltaan lähes 8300 brm2:n liiketila valmistuu kesällä 2024.
Uusi Suomen lippulaivamyymälä vastaa kuluttajien kasvaneisiin vaatimuksiin elämyksellisestä ostoskokemuksesta. Tammiston tulevassa POWER+ -myymälässä mahdollistetaan entistä vahvemmin kokemuksellisuus ja tuotteiden testaamisen mahdollisuus.

”Uskomme elektroniikan ostamisessa elämyksiin ja henkilökohtaiseen palveluun. Vaikka ostaminen verkosta jatkaa kasvuaan, jokainen meistä tietää, miten mukava on kokeilla, kuinka älypuhelin sopii omaan käteen tai millaisena oma suosikkipeli näytöltä toistuu. Asiantuntijoiltamme voi kysyä myös kiperiä kysymyksiä, jotka auttavat löytämään omiin tarpeisiin parhaan laitteen, johon asiakas on tyytyväinen parhaimmillaan vielä vuosienkin päästä. Ja koska kuluttaja saa tuotteen hintabottimme ansiosta parhaaseen hintaan myös myymälästä, uskomme vahvasti kivijalkamyymälöiden vetovoimaan. Verkosta ostamisen kasvusta huolimatta asiakkaamme valitsevat myös noutaa verkkokaupan tilaukset meiltä valtaosin myymälästä click&collect -mallilla”, Power Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto kertoo.
Muita syitä vierailla nimenomaan kivijalkamyymälässä ovat Saviluodon mukaan elektroniikan kierrättämiseen liittyvät tarpeet: ”Meidän tulisi omaksua uusi tapa tulla ostoksille kodinelektroniikkamyymälään. Jo sisään astellessa asiakkaalla saisi olla tavaraa mukanaan, sillä käytetty elektroniikka pitää saada aikaista paremmin kiertoon.”Tähän kannustaa Power-ketjun tarjoama RePOWER-palvelu, jossa asiakas saa hyvityksen vanhoista laitteistaan. ”Pyrkimyksemme on tehdä elektroniikan päivittämisestä ja kierrättämisestä mahdollisimman vaivatonta, kun kaikki sujuu yhdellä käynnillä saman katon alla”, Saviluoto tarkentaa. Tammiston myymälässä kierrätetyt ja kunnostetut RePOWER-tuotteet tulevat olemaan olennainen osa valikoimaa uusien tuotteiden rinnalla.
Ympäristöarvot on otettu huomioon myös Tammiston myymälän rakennusvaiheen suunnittelussa. ”Meille tehokkuus on yksi toimintamme kulmakivistä, sillä se mahdollistaa lupauksemme tarjota tuotteet asiakkaalle halvimpaan hintaan. Uusi myymälä näyttää esimerkkiä siinä, miten voimme viedä tehokkaan ajattelun myös rakentamiseen ja myymälöiden energiaratkaisuihin”, Saviluoto kertoo. Tilojen rakennuttajana toimii Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja rakentajana Jatke Toimitilat Oy. Suurmyymälässä toteutuvat useat energiatehokkaat ratkaisut. Tuleva rakennus yltää korkeimpaan energiatehokkuusluokkaan A, mikä vaatii rakennusteknisten ratkaisujen lisäksi myös omaa energiantuotantoa. Myymälän katolle asennetaan aurinkopaneelit ja tila tullaan liittämään maalämpöön. Myös viilennys tapahtuu maalämpöjärjestelmän avulla. Hieman yli 40 % laskennallisesta energiantarpeesta tuleekin hankkeelta omavaraisesti. ”On erittäin hienoa, että olemme saaneet kehittää hanketta yhteistyössä Ilmarisen ja Powerin kanssa. Lopputuloksessa tulevat toteutumaan useat elinkaaritehokkaat ratkaisut. Haemme kohteelle kestävästä kehityksestä kertovaa LEED Gold -tason sertifikaattia, joka edellyttää esimerkiksi energiatehokkaita ratkaisuja ja ympäristövaikutusten minimointia”, Jatke Toimitilat Oy:n toimitusjohtaja Antti Raunemaa toteaa.
Tilat tulevat olemaan kahdessa kerroksessa. Ensimmäiseen kerrokseen avautuu myymälä koulutus- sekä taustatiloineen ja toinen kerros on varattu toimistotiloille. LEED-sertifikaatti asettaa tavoitteita myös materiaalivalinnoille ja sisäilman laadulle. M1-merkin vaatimusten mukaan valittavat vähäpäästöiset rakennusmateriaalit vaikuttavat sisäilman laatuun ja ilmanvaihtoja ohjaavat ilman hiilidioksidipitoisuutta seuraavat mittarit. Aikaohjatut liiketunnistimet valaisimissa pitävät valot päällä vain silloin, kun valoja tarvitaan. ”Fiksuilla ratkaisuilla pysytään nipistämään energiankäytössä ja lisäämään henkilökunnan työskentelymukavuutta, joten tulevan myymälärakennuksen ratkaisuissa yhdistyvät hienosti kaksi meille tärkeää asiaa”, Saviluoto Powerilta summaa.
Keskeiselle paikalle, pääväylien tarjoamien liikenneyhteyksien varrelle Tammiston keskukseen rakentuva myymälä muuttaa kaupunkikuvaa jopa positiivisesti. Tontti on ennen rakentamista ollut hiekkaparkkipaikka vailla viheralueita, nyt kasvillisuutta rakennusalueella lisätään huomattavasti. Parkkipaikalle ja sen reunoille tulee viheralueita ja aitoihin köynnöksiä. Katolle asennetaan maksaruoho- ja niittykatto. Lähes 40 % kattopinta-alasta tulee olemaan viherkattoa ja aurinkopaneelia. Parkkialueelta tulevat löytymään sähköautojen latauspaikat ja kevyen liikenteen huomioon ottaen parkkialueita pyörille. Asfaltiksi valitaan hulevesiä imeyttävä ja tulvia estävä avoin asfaltti tai hiekkapinnoite.
”Sijoittuminen kasvukeskuksiin on osa Powerin kasvustrategiaa. Odotamme Tammiston myymälän valmistumista innolla”, Saviluoto kertoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juha-Mikko SaviluotoToimitusjohtajaPower Finland Oy
Puh:+358400473378juha-mikko.saviluoto@power.fiKuvat
Power Finland Oy
Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on lähes 1,5 miljardia euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä aina sama hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on yli 40 Power-myymälää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Power Finland Oy
Koulut alkavat: 78 % vanhemmista on huolissaan siitä, että ruudut vievät liikaa tilaa arjesta6.8.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Lakimuutos rajoittaa nyt älylaitteiden käyttöä kouluissa kautta maan. Powerin tuore tutkimus osoittaa, että 78 % suomalaisvanhemmista kokee, että elektroniset laitteet heikentävät perheen elämänlaatua. Vanhemmat kertovat, että digilaitteet vaikuttavat keskittymiseen, palautumiseen ja yhteisiin hetkiin. Huoli ei koske vain kotia, vaan myös koulua.
86 % vanhemmista kokee näyttävänsä lapsilleen huonoa esimerkkiä ruutuajan käytössä14.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Lähes yhdeksän kymmenestä suomalaisesta vanhemmasta myöntää, ettei heidän oma ruutukäyttäytymisensä tarjoa lapsille parasta mahdollista esimerkkiä. Tämä käy ilmi Power Finlandin huhtikuussa 2025 teettämästä Perheen ruutuaikatutkimuksesta, johon vastasi tuhat lapsiperheen huoltajaa eri puolilta Suomea.
POWER kasvatti myyntiään kolmatta peräkkäistä laskuvuottaan tehneessä kodinelektroniikkamarkkinassa – vahva alkuvuosi 2025 luo uskoa tulevaan2.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Vuosi 2024 oli Suomen kodinelektroniikkamarkkinassa haastava: kokonaismarkkina supistui 3,6 % edellisvuoteen verrattuna, jo kolmannen kerran peräkkäin. POWER onnistui kuitenkin kasvattamaan myyntiään 2 %, ja liikevaihto nousi 311,5 miljoonaan euroon. Liikevoitto oli positiivinen, ollen 1,2 miljoonaa euroa. ”Onnistuimme toteuttamaan strategiaamme haastavassa markkinatilanteessa ja saimme käynnissä olevat kehityshankkeet etenemään suunnitellussa aikataulussa – nämä ovat lisänneet kilpailukykyämme, mikä näkyy markkinaosuutemme positiivisena kehittymisenä”, toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto toteaa.
Lomalla läsnä vai linjoilla? 70 % kaipaa puolison huomiota, ei ruutua17.6.2025 16:31:56 EEST | Tiedote
Kesä, kumppani ja kolmantena pyöränä puhelin. Powerin tutkimus paljastaa, että 70 % vanhemmista kokee puolison ruutuajan heikentävän yhteistä läsnäoloa. Loma tuo odotuksia yhteydestä, mutta ruudut voivat yhä seurata mukana mökille ja juhannuspöytään. Powerin tutkimus muistuttaa: turvallinen digiarki tarkoittaa myös aikuisille tilaa läsnäololle ja yhteydelle.
Power avaa yli 3000 neliön POWER+ -konseptin jättimyymälään Raisioon16.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Elektroniikkaketju Power jatkaa Suomen myymäläverkoston vahvistamista avaamalla täysin uuden POWER+ -konseptin jättimyymälän Raisioon lokakuussa 2025.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme