Hesburger satsaa uusiutuvaan energiaan - Satoja tuhansia aurinkohampurilaisia
Hesburger käyttää vuosi vuodelta enemmän uusiutuvaa energiaa. Useat Hesburger-ravintolat lämpiävät aurinkovesipaneelien tai tuulivoiman avulla.

Tuulisähköä käyttää 141 Hesburger-ravintolaa sekä ketjun Kaarinan keskusvarasto ja tehdas. Tuulisähkösopimukset koskevat Hesburger franchise -antajayhtiö Burger-In Oy:n ravintoloita ja muita kiinteistöjä, joiden sähkön yritys hankkii.
Viime vuosina ravintoloihin, jotka toimivat Hesburgerin omissa kiinteistöissä, on asennettu myös aurinkopaneeleita, joilla tuotetaan ravintolaan lämpöä tai sähköä. Tällä hetkellä 28 Hesburger-ravintolaa käyttää aurinkovoimaa.
”Olemme kartoittaneet hiljattain kaikki kiinteistömme ja aurinkosähkövoimaloiden investointeja lisätään edelleen. Tämän ja ensi vuoden aikana asennamme yli 10 ravintolaan aurinkosähköpaneeleita”, kertoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.
Myös Hesburgerin Kaarinan keskusvarasto ja tehdas on aurinkopaneelien peitossa. Suomen mittakaavassa suuri aurinkosähkövoimala imee auringosta energiaa 860 paneelin voimalla. Voimalan tuotto on 258 kWp.
750 000 aurinkohampurilaista
Aurinkosähköä käyttävässä Hesburger-ravintolassa voidaan valmistaa aurinkoenergialla keskimäärin 30 hampurilaista tunnissa pilvettömänä päivänä. Kaikkiaan Hesburgerin aurinkopaneelien tuottamalla energialla voidaan paistaa tällä hetkellä 750 000 hampurilaista vuodessa.
Aurinkopaneelien sähköntuotantoa voi seurata reaaliajassa Hesburgerin verkkosivuilla(www.hesburger.fi) tai aurinkosähköä tuottavien ravintoloiden asiakastiloissa sijaitsevilta näytöiltä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonenviestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat



Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta ja Bulgariasta. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2022 verollinen myynti Suomessa oli 264 miljoonaa euroa ja ulkomailla 145 miljoonaa euroa.
www.hesburger.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme