Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.

Hyvästä energiasta puhuttaessa sosiaalinen media on hyvä paikka aloittaa. 85 % suomalaisista on sitä mieltä, että somessa pitäisi olla enemmän juttuja, joista saa hyvää energiaa niihin törmätessään, selviää Helenin Norstatilla teettämästä tutkimuksesta. Silti vain 34 % miettii aina someen jakaessaan tuleeko jaetusta jutusta vastaanottajalle hyvää vai huonoa energiaa.
Helenin tuottama selainsovellus pistää miettimään somejakojen vaikutusta vastaanottajille muuttaen jakonapit Jaa hyvää energiaa -napeiksi.
“Hyvä energia on meidän työmme ytimessä Helenissä. Uskomme vahvasti siihen, että sen tulee kiertää, jakautua tasaisesti ja olla kestävää – eikä tähän päästä, ellemme toimi kaikki yhdessä”, toteaa Helenin markkinointijohtaja Tanja Kaasinen. ”Kampanjoimme hyvän energian jakamisen puolesta läpi syksyn. Koska jakaminen on merkittävä osa somea ja some merkittävä osa mediankäyttöämme, tuntui vain ja ainoastaan luontevalta viedä kampanjaviestimme jakonappiin.”
Helen haluaa positiivista energiaa jakamalla poistaa nuorten kokemaa pelkoa ja ahdistusta energiamurrosta kohtaan – tieto yhdistettynä hyvään tunteeseen synnyttää ihmisissä positiivista energiaa. Helenin viisi kuukautta kestävän kampanjan tarkoituksena on sekä jakaa tietoa tulevaisuuden energiasta että innostaa tulevaisuuden energiantekijöitä.
“Jokaisella meistä hyvän energian jakaminen on vain yhden klikkauksen päässä”, summaa Tanja Kaasinen.
Kampanjan teema on ajankohtainen. 79 % suomalaisista on sitä mieltä, että hyvää energiaa tarvitaan nyt Suomessa enemmän kuin ennen. 92 % on sitä mieltä, että hyvä energia ei ole jakaantunut tasaisesti suomalaisten kesken.
”Kampanjan viesti osuu ajan hermoon, katsoo asiaa tutkimusten tai ihan vaan yleisen ilmapiirin läpi. Jokainen somejakoaan hetkeksi miettimään pysähtynyt on iso voitto – paitsi kampanjalle myös meille kaikille”, kommentoi Jaa hyvää energiaa -painikkeen suunnitelleen toimiston Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori.
Tutkimuksen suomalaisten suhteesta hyvän energian jakamiseen toteutti Norstat heinäkuussa 2023. Vastaajia verkkokyselyssä oli 504 ja he edustivat tasaisesti eri demografisia ryhmiä läpi Suomen.
Plugin on saatavilla nyt Chrome-selaimeen. Beta-vaiheessa se toimii Suomen vierailluimmilla sivuilla. Käyttäjät voivat myös lisätä uusia sivuja toivelistalle.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Jari Lähdevuori
Luova johtaja & partneri
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 50 530 6639
jari@kurio.fi
Tanja Kaasinen
Head of Marketing
Helen
+358406850801
tanja.kaasinen@helen.fi
Linkit
Helen Oy
Helen Oy tarjoaa helpompaa ja mutkattomampaa arkea yli 550 000 asiakkaalle Suomessa. Lämmön, jäähdytyksen ja sähkön lisäksi tarjoamme ratkaisuja alueelliseen ja uusiutuvaan energiaan, älykkäisiin kiinteistöihin sekä sähköiseen liikenteeseen. Kehitämme fiksumpaa hiilineutraalia energiajärjestelmää, jonka avulla jokainen voi tuottaa, käyttää ja säästää energiaa ympäristöä kunnioittaen. Tavoitteemme on saavuttaa energiantuotannossamme sataprosenttinen hiilineutraalius 2030. Yhdistetään voimat ja tehdään uuden energia-aikakauden mahdollisuuksista totta.
Kurio
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta27.3.2023 13:08:14 EEST | Tiedote
Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä.
RAPORTTI: Tiedonhaku siirtyy sosiaaliseen mediaan – ja yhdeksän muuta somemarkkinoinnin trendiä vuodelle 202311.1.2023 08:39:17 EET | Tiedote
Maailman laajimpaan itsenäiseen toimistojen verkostoon, thenetworkoneen, kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista. Tutkimuksen koosti suomalainen sosiaaliseen mediaan erikoistunut toimisto Kurio.
Tekoäly piirsi pizzat Kotipizzalle6.10.2022 09:36:02 EEST | Tiedote
Kotipizzan käsityönä tehdyt pizzat piirrettiin tuoreeseen Kotipizzan kampanjaan tekoälyn avulla. Tuttu Tropicana-pizza sai uusia ilmentymiä Midjourney-tekoälyn käsittelyssä. Somekanavissa viime aikoina paljon nähtyä tyyliä mukaillen ihmisille heitettiin haaste: tunnistatko aidon? Ja kaikki luonnollisesti tunnistivat.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme