Olas Group Oy

Pientalorakentaja Olas Group kasvaa haastavassa markkinassa: toinen vuosineljännes yhtiön historian vahvin

Pääkaupunkiseudulla puurakenteisia maalämpökoteja myyvä Olas Group Oy ui haastavassa markkinatilanteessa vastavirtaan jatkaen kannattavaa ja hallittua kasvua. Yhtiö ennustaa kuluvan vuoden liikevaihdon nousevan vähintään 17 miljoonaan euroon liikevoiton ollessa noin 10 %. Liikevaihto tammi-heinäkuussa oli 9,55 miljoonaa euroa eli 22 % edellisvuoden vastaavaa ajankohtaa edellä.

Olaksen toimitusjohtaja Markus Alitalo nostaa esille kolme tekijää, joiden myötä yhtiö on pysynyt kasvu-uralla samaan aikaan kun moni alan toimija on isoissa ongelmissa myymättömien asuntojen ja kuivuvien kassavarojen kanssa:

"Ensimmäiseksi, kun asuntokauppa kävi vielä kuumana, pidimme tiukasti kiinni hallitusta kasvusuunnitelmastamme ja varmistimme että kassa pysyy kunnossa, vaikka myynti hiipuisikin. Toiseksi: kun asuntokauppa lähti laskuun viime vuoden puolella, päätimme panostaa voimakkaasti markkinointiin ja myyntiin.Kolmanneksi: tätä työtä tekee huippujoukkue: rehellinen, ammattitaitoinen ja motivoitunut henkilöstö, jolta ideat eivät lopu kesken."

Tänä vuonna on mennyt konkurssiin jo noin kolmesataa rakennusalan yritystä. Alitalo kannustaakin asunnonostajia perehtymään huolellisesti rakennusliikkeen talouslukuihin ennen ostopäätöksen tekemistä:

”Annamme asiakkaalle mielellämme viimeisimmän tilinpäätöksen ja esittelemme myös tuoreempia talouslukuja päätöksenteon tueksi. Olemme valmiita esittämään esimerkiksi millä tasolla yhtiön kannattavuus ja rahavarat ovat. Näin rakennamme luottamusta siihen, että rakennusprojekti saadaan vietyä suunnitellusti maaliin ja olemme kantamassa myös rakentamisajan jälkeisen vastuumme.”

Olaksella on kassassa tällä hetkellä yli miljoona euroa, mikä jo tehtyjen kauppojen tuoman kassavirran myötä riittää hankkeiden läpivientiin ja liiketoiminnan jatkamiseen jopa vuodeksi eteenpäin ilman yhtään uutta asuntokauppaa. Kauppa on käynyt kuitenkin hyvin huhti-kesäkuun oltua yhtiön historian myynnillisesti vahvin vuosineljännes yhdeksällätoista asunnolla.

Ennen jokaisen uuden rakennushankkeen aloittamista Olaksella varmistetaan, että sillä on riittävä kassavirta hankkeen läpiviemiseksi loppuun asti. Yhtenä esimerkkinä tästä ovat yhteiset kaupantekotilaisuudet ensimmäisille asunnonostajille, jolloin varmistetaan riittävä ostajien määrä ennen kohteen rakentamisen aloittamista.

Lisätiedot:

Markus Alitalo, toimitusjohtaja

markus.alitalo@olas.fi

p. +358 40 545 9373

Kutojantie 6-8

Olas tekee pääkaupunkiseudun keskeisille paikoille kompakteja pientalokoteja, joissa huolellinen suunnittelu, laadukas rakennustyö ja energiatehokkaat ratkaisut kohtaavat. Kaikissa rakentamissamme kodeissa isot ikkunat tuovat luonnonvaloa korkeisiin huoneisiin.

Lämmitysmuodoksi valitsemme aina tontin mahdollistaessa ekologisen ja käyttäjälle edullisen maalämmön. Lisäksi tarjoamme mahdollisuuden aurinkopaneelien helppoon hankintaan laittamalla koteihin aurinkopaneelivaraukset.

Olas Group on kasvanut nopeasti ja hallitusti yhdeksi pääkaupunkiseudun johtavista pientalokotien rakentajista. Keskitymme tuottamaan laadukkaita koteja pääkaupunkiseudun arvostetuille alueille. Kokoamme jokaiseen rakennushankkeeseen kokeneen tiimin suunnittelijoita ja urakoitsijoita, jotka ovat aiemmissa hankkeissa hyväksi havaittuja vakiokumppaneita. Kannamme työstämme vastuun myös huomenna, sillä kuulumme talousluvuiltamme toimialan vahvimpiin yrityksiin. Liikevaihtomme oli vuonna 2022 yli 14 miljoonaa euroa ja luottoluokituksemme on paras eli AAA (Bisnode)

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Olas Group Oy