Satu Näsärö PKO:n matkailukaupan toimialajohtajaksi

Satu Näsärö on nimitetty Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) matkailukaupan toimialajohtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi.

PKO:n matkailu- ja ravitsemiskaupassa työskentelee 500 alan ammattilaista. Toimialajohtajana Näsärö vastaa PKO:n 38 ravintolan, 5 hotellin, Kolin hiihtokeskuksen, 3 kylpylän, Osuuskaupparockin sekä MaRan myyntiorganisaation toiminnasta.

– MaRa-toimialamme on kansainvälistymispolkunsa alkutaipaleella. Erittäin monipuolisen matkailualan kokemuksensa ansiosta Sadulla on hyvät edellytykset luotsata toiminta entistäkin kiivaampaan kannattavan kasvun nousukiitoon. Matkailu- ja ravitsemiskaupassa asiakkaiden kulutuskäyttäytyminen on muutoksessa. Paras tapa kehittää toimintaa on kuunnella asiakkaita ja henkilöstöä, mihin Sadulla on erinomaiset eväät. Satu siirtyy PKO:lle S-ryhmän sisäisellä siirrolla syksyn aikana, ja tarkka aloituspäivämäärä täsmentyy myöhemmin, PKO:n toimitusjohtaja Juha Kivelä sanoo.

Näsäröllä on erittäin monipuolinen matkailualan työkokemus 1980-luvun lopulta lähtien. Hän työskennellyt niin Helsingissä, Rovaniemellä kuin Levilläkin useissa eri tehtävissä päällikkönä, hotellinjohtajana, matkailupalveluyrittäjänä ja aluejohtajana. Hän on työskennellyt mm. City Hotelli Oy:n, Arctic Light Hotel Oy:n, Osuuskauppa Arinan sekä Sokotel Oy:n palveluksessa. PKO:lle Näsärö siirtyy Sokotel Oy:stä, jossa hän on toiminut viimeisimpänä Helsingissä sijaitsevien Solo Sokos Hotel Tornin ja Original Sokos Hotel Vaakunan hotellinjohtajana.

– Kiitän luottamuksesta ja olen todella iloinen päästessäni luotsaamaan ja kehittämään PKO:n MaRa-toimialaa. Pohjois-Karjala on alueena minulle uusi, mutta ihastusta ovat jo nyt herättäneet modernit kulttuurielämykset, pohjoiskarjalaiset perinteet, jylhän kaunis luonto sekä meidän tarjoamat laadukkaat hotelli-, ravintola- ja hyvinvointipalvelut. Nykykarjalaista luksusta parhaimmillaan!, Satu Näsärö toteaa.

PKO:n johtoryhmän muodostavat jatkossa toimitusjohtaja Juha Kivelä, vähittäiskaupan toimialajohtaja Henrik Härkönen, matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Satu Näsärö, kehitysjohtaja Saija Viiliäinen, talousjohtaja Antti Pölönen, henkilöstöjohtaja Mika-Jussi Mononen sekä viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Petri Vähä.

Kaikki johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtaja Kivelälle.
Johtoryhmän keskeisenä tehtävänä on toteuttaa hallituksen tekemät päätökset. Johtoryhmä toimii toimitusjohtajan apuna PKO:n toiminnan suunnittelussa ja operatiivisessa johtamisessa sekä valmistelee hallituksessa käsiteltäviä asioita.

PKO, toimitusjohtaja Juha Kivelä, p. 010 762 2060

Osuustoiminnallinen vaikuttaminen kiinnostaa: PKO:n edustajiston vaaleissa äänestettiin vilkkaammin kuin eurovaaleissa4.4.2024 12:00:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) edustajiston vaalien äänestysprosentti nousi hieman jopa edellisiäkin edustajiston vaaleja korkeammaksi. Vaaleissa äänioikeutettuja oli 105 517, joista äänioikeuttaan käytti 40 542 jäsentä. Äänestysprosentti oli 38,4 prosenttia (v. 2020, 38,2 %). Äänestysinto oli kovempi kuin esimerkiksi vuoden 2019 eurovaaleissa Savo-Karjalassa, jossa äänestysprosentti oli 36,4.