Gigantti

Nettimyynti murskasi ennätyksiä, yritysmyynti kasvoi 20 % - Harkitut hankinnat siivittivät Gigantin Black Friday -kampanjan kaikkien aikojen tulokseen

Jaa

• Elektroniikan ja kodinkoneiden markkinajohtaja Gigantti valmistautui Black Friday -kampanjaansa globaalisti ailahtelevan vuoden keskellä, ja onnistui yli odotusten sekä verkkokaupassa, myymälöissä että yritysmyynnissä.
• Isot kodinkoneet, kuten pesukoneet ja kuivausrummut, kasvoivat myynnin suurimmiksi vetureiksi, ja kuvastavat harkittujen hankintojen merkitystä kampanjatuloksessa.
• Yksittäiseksi hittituotteeksi nousivat robotti-imurit, joiden myynti lähes kolminkertaistui viime vuoteen nähden.
• Yritysmyynnin ennätyskasvu 20 % on B2B-myyntijohtajan mukaan sekä kovan työn tulos, että luottamuksenosoitus asiakkailta.

Gigantin Black Friday -kampanja onnistui yli odotusten. (Gigantti Oy / Petri Saarelainen)
Gigantin Black Friday -kampanja onnistui yli odotusten. (Gigantti Oy / Petri Saarelainen)

19.–29.11.2021 järjestetty Gigantin Black Friday -kampanja jatkoi kasvuaan myös globaalien pandemiarasitteiden ja tavarasaatavuushaasteiden keskellä. Viime vuonna 11-päiväiseksi laajentunut kampanja kasvatti 2020 myyntiään lähes 40 %. Tänä vuonna tuloksen päälle päästiin lisäämään kasvua vielä useita prosentteja. Myynti vahvistui etenkin verkossa, mutta myös myymälöissä.

”Verkkokaupan uskomattoman ennätysvuoden 2020 luvut saavutettiin nopeasti ja ylitettiin miljoonilla kampanjan aikana. Tämä oli Gigantin kaikkien aikojen suurin Black Friday -kampanjatulos, ja vielä vaikean saatavuustilanteen keskellä. Isojen kodinkoneiden, kuten pesukoneiden ja kuivausrumpujen, suosio kertoo siitä, että harkitut hankinnat olivat tänä vuonna tuloksemme kivijalka. Yksittäiseksi hittituotteeksi nousi robotti-imuri, mikä kuvastaa arjen helppouden arvostamista. Saimme myös ennakoitua suuremman määrän tavaraa, ja sen vuoksi pystymme jatkamaan vielä montaa tarjousta muutaman päivän pidempään”, kuvailee Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström.

Onnistunut Black Friday -tulos on otettu henkilökunnassa vastaan ilolla, mutta myös sopivalla määrällä realismia.

”Myymälöiden asiakastyytyväisyys kampanjan aikana kasvoi viime vuoteen verrattuna useilla prosenteilla. Se otetaan kiitollisena vastaan tänä aikana, jolloin mitään ei voi pitää itsestäänselvyytenä. Henkilökunta oli valmistautunut kampanjaan huolella pitkin syksyä, ja kaikki halusivat onnistua. Keskityimme pitämään huolta erityisesti henkilöstön jaksamisesta panostamalla sisäisiin tukitiimeihin ja koko talon hengennostatukseen”, kuvailee Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka.

Suurimman tulospommin räjäytti tänä vuonna yritysmyynti, joka lähtee haastamaan ensi vuonna kilpailijoitaan annetuilla näytöillä ja tosi paikassa testatuilla kyvyillä.

”Kasvoimme viime vuoteen verrattuna lähes 20 %. Se on kovan työn tulos, mutta myös luottamuksenosoitus asiakkailta. Teimme alkusyksyn myötä historian suurimman järjestelmäuudistuksen, jonka käyttöönotto ehti hidastaa toimintaamme harmillisesti, mutta jokainen kivi käännettiin, jotta kaikki saatiin kuntoon vuoden suurinta kampanjaa varten. Nettimyyntimme paisui viime vuoteen nähden 2,5-kertaiseksi, mikä antoi aihetta riemuun ja varmuutta tulevaan”, iloitsee Gigantin yritysmyynnin johtaja Jarno Sainio.

Lisätiedot / Gigantti Oy:

Myyntijohtaja Niko Sandström
Email. niko.sandstrom@gigantti.fi
Puh. 040 848 9950

Toimitusjohtaja Laura Tarkka
Email. laura.tarkka@gigantti.fi
Puh. 040 505 2193

Yritysmyynnin johtaja Jarno Sainio
Email. jarno.sainio@gigantti.fi
Puh. 040 061 2464

Yhteyshenkilöt

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantin muutosneuvottelut päätökseen26.6.2025 16:00:22 EEST | Tiedote

Gigantti Oy:n huhtikuussa 2025 käynnistämät muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Neuvottelujen tavoitteena oli selkeyttää ja uudistaa yhtiön johtamis- ja toimintamalleja sekä sopeuttaa toimintoja vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta ja taloudellisia realiteetteja. Muutosneuvotteluiden merkittävimmät muutokset liittyvät pääkonttorin organisaatiorakenteen keventämiseen, tavaratalojen johtamismallin suoraviivaistamiseen ja tukitoimintojen uudelleenjärjestelyyn. Muutosneuvottelujen lopputuloksena organisaatiosta väheni 34 roolia, joiden lisäksi uusia rooleja tuli 10. Gigantti Redin myymälään liittyvien muutoksien lopulliset päätökset tullaan tekemään heinäkuun loppuun mennessä. Toteutettavien muutoksien tarkoituksena on tukea Gigantin pitkän aikavälin kilpailukykyä ja toiminnan tehokkuutta nopeasti muuttuvassa markkinassa.

Gigantin Vuoden Myymälät 2025 ovat Kuopio ja Porvoo - tiimihenki, tinkimättömyys ja kehityshalu ratkaisivat16.6.2025 17:16:46 EEST | Tiedote

Gigantti jatkoi pitkää palkitsemisperinnettään julkistamalla jälleen tilikautensa parhaat myymälät. Vuoden Myymälä -tunnustuksen sai Kuopio ja Vuoden Franchise-Myymälän tittelin Porvoo. Molemmissa yhdistyvät valintaraadin mukaan vahva suoriutuminen, jatkuva kehittäminen ja poikkeuksellinen työyhteisön henki. Palkinnot jaettiin Elkjøp-konsernin kansainvälisen Campus-tapahtumassa yhteydessä Oslossa 12.6.2025.

Gigantin toukokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – suomalaiset ovat yhä valmiimpia vaihtamaan eri merkkien välillä, älykellot kiinnostavat kesätreenaajia1.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Gigantin toukokuun puhelinmyynnissä korostui Apple-tuotteiden vahva suosio – myydyimpien listalla on peräti neljä eri iPhone-mallia. Listalta kuvastuu paitsi kuluttajien uteliaisuus uuteen, myös suomalaisten motivaatio ostopäätöksiin hinta-laatusuhteen perusteella. Kesälomakauden lähestyessä älykellot kiinnostavat yhä enemmän, ja niitä hankitaan yhä lajispesifimpään treenaukseen, kuten golfiin.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye