Viexpo

HI-messen – et sentralt møtested for hele industrien

«Den viktigste messen», «Høyt prioritert» og «Vi ser frem til den» er noen av meldingene fra HI-messens utstillere. Når fem sterke sektorer over hele bransjen setter stevne, får du oppleve en industrimesse full av innovasjon og inspirasjon i MCH Messecenter Herning, Danmark, den 3.–5. oktober 2023

Utstillerne ser frem til å møte nye potensielle kunder på HI-messen. Foto: MCH/Lars Møller

Automasjon og robotikk, maskin-, sveise- og produksjonsutstyr, internlogistikk, underleverandører og matteknologi er de fem hovedsektorene på HI Tech & Industry Scandinavia-messen som gjenspeiler hele industrien. Nesten 590 utstillere i 12 haller er klare til å imponere mange tusen besøkere som får muligheten å delta i et inspirerende program fylt med aktiviteter.

En av utstillerne er Wexøe. De samarbeider tett med Rockwell Automation og tilbyr digitaliseringsreiser til en bærekraftig fremtid på en måte som tar hensyn til nye lovpålagte krav om forbedret effektivitet innen energi- og materialforbruk og transport.

– Når produksjonsbedrifter og maskinprodusenter anvender data og smart software fra Rockwell Automation, oppfyller de ikke bare sine lovpålagte krav, men forsterker også sin konkurranseevne, hjelper til å opprettholde lokale arbeidsplasser samt bidrar positivt til miljøet. På HI-messen kan partnere la seg inspirere av mange skreddersydde løsninger for smarte maskiner der intelligent programvare både optimaliserer produktiviteten, forkorter tidsavstanden til markedet og hjelper til å forminske karbonfotavtrykket, forteller Peder Henriksen, International Sales Leadership Manager.

– Vi ser frem til å møte kunder på messen og inspirere dem til å optimalisere virksomheten sin med hjelp av digitalisering og mer bærekraftig produksjonsmåte.

På årets industrimesse planlegger Rockwell Automation HMS Networks og Beldon Wexøe sammen med sine forretningspartnere å demonstrere løsninger som gir effektiv beskyttelse mot cyberangrep.

Sveiserobot med nye teknologier

Valk Welding Denmark som utvikler og bygger bruksklare sveiserobotsystemer er også med på messen. Bedriften ønsker å vise og demonstrere sin brede kompetanse.

– På messestanden kan besøkerne oppleve E-Frame-sveiserobot med ny teknologi, og med på messen har vi også et stort utvalg av tips samt software for sveising. De er en viktig del av sveiseprosessautomatiseringen. Vi har mange medarbeidere på messen, så besøkerne kan snakke både med teknikere og salgspersonale, forklarer Valk Welding Danmarks Sales Engineer John Thura. Han har store forventninger til HI-messen:

– Denne messen er meget viktig for oss. Det er et godt møtested for mange industrier.

Han fremhever spesielt muligheten for å utveksle ideer og erfaringer på tvers av ulike bransjer samt de gode betingelser og muligheter for å finne fremtidige samarbeidspartnere.

En ny løsning for palletering

LINAK Denmark produserer lineære aktuatorer, og på deres messestand får besøkerne møte de nyeste og mest avanserte lineære aktuatorer og løsninger.

– Vi tar med oss alle våre nye produkter hvorav én er ELEVATE, vår nye kobotpalleteringsløsning. Vi ønsker å vise hele vårt produktspekter til industrien, og besøkerne får muligheten til å oppleve våre intelligente systemer i praksis, forteller LINAK Denmarks TECHLINE Sales Manager John Lund. Han fortsetter:

– HI Tech & Industry har alltid vært den viktigste messen for LINAK Denmark. Dette er plassen og muligheten for oss å vise hva vi har å tilby. Det er mange bedrifter som deltar på denne messen, og den er presis den rette for oss.

Han ser frem til å møte så vel gamle kjente som nye potensielle kunder, og han håper også å ha tid for å se på de andre utstillernes tilbud. I tillegg er HI-messen for ham en gyllen mulighet å finne ut hva som skjer i bransjen.

Et inspirerende program med aktiviteter

I år feirer HI-messen sin 60-årsmarkering, og utstillerne sammen med de mange aktivitetene og arrangementsområdene gjør messen til produksjonsindustriens midtpunkt av kunnskap, innovasjon og utvikling. Dette gjelder både det omfattende teknologiske fremtidsuniverset Technomania, 3D Tech med hovedfokus i 3D-utskrift og The Smart Company som arbeider med integrasjon, transparens, digitalisering, transformasjon og business.

I områder for aktiviteter og arrangementer finner du også Svejsebrancheklubben (sveiseindustriets forening), som på lik linje med resten av industrimessen omfavner morgendagens teknologi, og dansk industris næringsorganisasjon DI Produktion som tilbyr et stort område for nettverking, inspirasjon, industrirelaterte samtaler og businesspresentasjoner og har hovedfokus på grønn teknologi, den beste arbeidskraften så vel som på digitalisering og automatisering.

På denne HI-messen finner du også et antall konkurranser og premier – blant andre The Sustainable Development Award-premieseremonien, The Danish Championship in 3D printing-konkurransen, premien i IFC International Food Contest samt DIRA Automation Award 2023-premien.

HI Tech & Industry Scandinavia-messen finner sted i MCH Messecenter Herning, Danmark, fra den 3. til den 5. oktober.

Bilder

HI Tech & Industry Scandinavia

HI Tech & Industry Scandinavia er ansett som er en av Europas ledende industrimesser og organiseres av MCH A/S i Herning, Danmark. Industrielle nøkkelsektorer består av automasjon og logistikk, maskin-, sveise- og produksjonsutstyr, internlogistikk, hele produksjonskjeden og matteknologi. Utstillere og det helhetlige programmet nyter europeisk interesse, særlig fordi Skandinavia er i spissen av nøkkelteknologier som grønn energi, digitalisering og elektrisk samferdsel samt overgang fra fossil energi. HI-messen med sin 60-årige historie er den nest største av ledende industrimesser, bare forbigått av Hannovermessen.

Andre språk

Følg pressemeldinger fra Viexpo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Viexpo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Viexpo

Presseinvitasjon: Pressereise til HI Tech & Industry Scandinavia – Europas nest største industrimesse11.9.2023 15:00:00 EEST | Kutsu

Den danske arrangøren MCH tilbyr nå utvalgte skandinaviske mediehus muligheten til å delta på en kundespesifikk pressereise til HI Tech & Industry Scandinavia, den nest største industrimessen i Europa. Messen finner sted i MCH Messecenter Herning, Danmark, fra den 3. til den 5. oktober 2023. Følg med på fronten av fremtiden når ledende industrileverandører fra fem sentrale sektorer presenterer de seneste produktene og nyeste løsningene. Les mer om dine muligheter og meld deg på til en- eller todagers medie- og forskningsreise med påspandert transport, catering, inngangsbilletter, guidede turer og mye mer.

Pressinbjudan: Pressresa till HI Tech & Industry Scandinavia – den näst största industrimässan i Europa7.9.2023 06:00:00 EEST | Kutsu

Den danska eventarrangören MCH erbjuder nu några utvalda skandinaviska medier möjligheten att delta i en skräddarsydd pressresa till HI Tech & Industry Scandinavia, den näst största industrimässan i Europa. Mässan äger rum på MCH Messecenter Herning i Danmark den 3–5 oktober 2023. Ta del av det allra senaste i branschen när ledande leverantörer inom fem starka sektorer presenterar de senaste produkterna och lösningarna – läs mer om dina alternativ nedan och registrera dig nu för att delta i en 1–2 dagar lång press- och forskningsresa med betalt boende, mat, entrébiljetter, guidade rundturer och mycket mer.

Lehdistökutsu: Lehdistömatka Euroopan toiseksi suurimmille teollisuusmessuille7.9.2023 06:00:00 EEST | Kutsu

Tanskalainen messujärjestäjä MCH tarjoaa muutamille valikoiduille tiedotusvälineille tilaisuuden osallistua räätälöidylle lehdistömatkalle HI Tech & Industry Scandinavia -messuille. Euroopan toiseksi suurimmat teollisuusmessut järjestetään MCH Messecenter -messukeskuksessa Tanskassa 3—5. lokakuuta 2023. Messuilla esitellään uusimpia tuotteita ja ratkaisuja viideltä eri teollisuuden alalta. Varmista itsellesi eturivin paikat katsaukselle alan tulevaisuuteen– lue alta lisää vaihtoehdoista ja varaa yhden tai kahden päivän lehdistömatkasi. Maksettuun matkaan sisältyvät majoitus, ruokailut, sisäänpääsy, ohjatut kierrokset ja paljon muuta.

Skandinaviens största industrimässa, HI Tech & Industry Scandinavia, samlar branschen i Danmark i oktober11.8.2023 06:30:00 EEST | Tiedote

HI Tech & Industry Scandinavia, en av Europas ledande industrimässor, arrangeras av MCH A/S i danska Herning den 3–5 oktober. På mässan presenteras aktuella konferenser, innovativa lösningar och produktnyheter för beslutsfattare och ledningar inom fem inspirerande sektorer: Automation och robotik, Maskiner, svetsning och produktionsutrustning, Intern logistik, Underleverans och Livsmedelsteknik. Mässan har arrangerats i 60 år och är den näst största ledande mässan i branschen efter Hannovermässan.

Skandinavias største industrimesse HI Tech & Industry Scandinavia samler industrien i Danmark i oktober11.8.2023 06:30:00 EEST | pressemelding

HI Tech & Industry Scandinavia som er en av Europas ledende industrimesser, organiseres av MCH A/S i Herning, Danmark, den 3.–5. oktober. Under messen presenteres det så vel tematiske konferanseopplegg som innovative løsninger og produktnyheter i fem inspirerende bransjer – automasjon og robotikk, maskin-, sveise- og produksjonsutstyr, internlogistikk, underleverandører samt matteknologi – for beslutningstakere og ledelse. HI-messen med sin 60-årige historie er den nest største av ledende industrimesser, bare forbigått av Hannovermessen.