Uudenlainen kebab-ravintola Babista tulee Ouluun

Osuuskauppa Arina avaa Kauppakeskus Valkeaan Babista-ravintola tammikuun aikana nykyisen Fafa’sin paikalle. Babista on S-ryhmän uusin ravintolakonsepti, joka haluaa mullistaa suomalaisen kebab-kulttuurin. Oulun toimipaikka tulee olemaan Suomen kolmas Babista.

Suomen ensimmäisestä Babistasta, Mikkelistä, saadut positiiviset palautteet ovat saaneet myös arinalaiset odottamaan innolla uuden ravintolan avaamista Ouluun.

– On mahtavaa saada Ouluun uusi konsepti, joka nostaa kebabin uudelle tasolle. Babistassa haluamme tarjota kebabia ravintolamiljöössä ja uskon, että juuri tällaiselle meillä Oulussa on tarvetta. Valkean Babista tulee olemaan ravintola, johon on helppo poiketa ja jäädä fiilistelemään pidemmäksikin aikaa, kertoo toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

– Babista haluaa muuttaa sen, miten ihmiset ajattelevat kebabia. Babista uskoo kebabiin, joka on raikkaampaa, terveellisempää, mutta silti ehdottoman herkullista. Annosten perustana on laadukas liha. Lisäksi Babista tarjoaa kana- ja Vöner-annoksia ja kaikki annokset ovat myös muokattavissa vegaanisiksi, sanoo ryhmäpäällikkö Milla Sointu

–  Valkean Babistaan voit tulla syömään paikanpäälle, tilata annoksia mukaan ja tietenkin tilata annokset suoraan kotiin Foodoran kautta, Sointu lisää.

Fafa’s toimipaikat Valkeassa ja Limingantullissa lopettavat toimintansa 31.12.2023. Molempien Fafa’sien henkilökunnat siirtyvät työskentelemään uudessa Babista-ravintolassa.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Noin 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, ABC-liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.