Y-Säätiö valittiin kolmannen kerran vastuullisimmaksi kesätyöpaikaksi

Y-Säätiö on sijoittunut ensimmäiseksi Oikotien Vastuullinen kesäduuni 2023 -kilpailun pienet ja keskisuuret -kategoriassa, johon kuului 28 työnantajaa. Voitto oli säätiölle kolmas – viime vuonna Y-Säätiö sijoittui kakkossijalle.

Oikotie palkitsi Y-Säätiön Vastuullinen kesäduuni -kilpailussa

”Otimme ilolla vastaan uutisen kilpailun voitosta. Kärkisijoille päätyminen useana vuonna peräkkäin kertoo siitä, että vastuullisuus on Y-Säätiön toiminnan ytimessä ja sen ovat huomanneet myös kesätyöntekijämme” kommentoi Y-Säätiön HR-asiantuntija Anu Ellwood.

Vastuullisin kesätyöpaikka -kilpailu perustuu Kesäduunitutkimukseen, jossa kesätyöntekijät arvioivat kokemuksiaan. Y-Säätiö sai kategoriassaan parhaimman kokonaistuloksen: vastuullisuusindeksi 4,77 asteikolla 1–5. Tutkimukseen osallistui yli 13 000 nuorta. Tulosten perusteella 89% kesätyöntekijöistä pitää vastuullisuutta tärkeänä työpaikan valintakriteerinä.

Y-Säätiö menestyi erityisen hyvin hakijakokemuksen osalta. Hakijakokemuksessa arvioitiin kesätyöilmoituksen informatiivisuutta, hakuprosessin sujuvuutta sekä rekrytointiin liittyvää viestintää.

Elwood yhdistää kokemukset hyvästä hakijakokemuksesta kolmeen seikkaan:

”Hakijoiden hyvät kokemukset lämmittävät erityisesti HR-asioiden parissa työskentelevien sydämiä. Y-Säätiöllä panostamme tiiviiseen rekrytointiprosessiin. Rekrytointi vie resursseja sekä työnantajalta että työnhakijalta ja napakka aikataulu on kaikkien etu.

Joka vuosi kesätyöntekijöiden joukossa on paljon edellisten vuosien kesätyöntekijöitä. Olemme yhteydessä tarjolla olevista työtehtävistä hyvissä ajoin – heti vuoden alussa tammikuussa. Työt sujuvat hyvin, kun tehtävät ja työkaverit ovat tuttuja. Tarjoamme myös mahdollisuuksia työtehtävien vaihtoon. Näin esimerkiksi alaa opiskelevat voivat tutustua työtehtäviin monipuolisesti jo opiskeluvaiheessa.

Lisäksi keräämme palautetta ja kehitämme toimintaa aktiivisesti palautteen perusteella. Rekrytoinnin sujuvuus on saanut erinomaista palautetta myös omissa kyselyissämme. Kesätyöntekijät antavat arvokasta ja tarkkaa palautetta sekä tekevät hyviä huomioita.”

Ilmoitamme tulevien kesien työskentelymahdollisuuksista ja muista avoimista rekrytoinneista Y-Säätiön Avoimet työpaikat -sivuilla sekä sosiaalisen median kanavissamme.

Y-Säätiön vastuullisuudesta voi lukea lisää ysaatio.fi:n Vastuullisuus-sivuilta, joilta löytyy muun muassa vastuullisuusraportti sekä juuri päivitetty strategia.

Parin vuoden takaisen haastattelun kesätyöntekijöidemme kokemuksista voi lukea täältä. Jutussa haastateltu Oskari Andström työskentelee nykyään Y-Säätiöllä vakituisena asumisneuvojana.

Y-Säätiö on Suomen suurin valtakunnallinen voittoa tavoittelematon vuokranantaja ja asunnottomuustyön asiantuntija. Y-Säätiö edistää yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta
tarjoamalla kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. Y-Säätiö on yleishyödyllinen ja voittoa tavoittelematon toimija. Y-Säätiö-konsernilla on yli 18 400 asuntoa lähes 60 paikkakunnalla.

M2-Kodit on Y-Säätiö-konsernin omistama, kohtuuhintaiseen ARA-vuokra-asumiseen keskittynyt yhtiö. M2-Kodit omistaa yli 11 000 asuntoa ympäri Suomea, 30 paikkakunnalla. M2-Kodeissa asuu yli 17 000 asukasta.
ysaatio.fi | m2kodit.fi