Somen kautta alkunsa saanut, suosittu Taimi-mallisto laajenee DIY-huonekaluilla

Pohjoisen sertifioidusta männystä valmistettu Taimi -kalustesarja  syntyi sisustusharrastaja Linda Viipurin ja huonekaluliike Veken yhteistyönä. Sarja lanseerattiin Habitaressa 2022. Nyt suosittu Lapissa, Ranualla valmistettu tuotesarja laajenee rakennussarjoilla, joita myydään puuvalmiina. Rakennussarjojen avulla jokainen voi helposti tuunata oman uniikin huonekalun makunsa mukaan.

Veken Taimi-kalustesarja
Pohjoisen sertifioidusta männystä valmistettu suosittu Taimi-sarja laajentui senkin, sohvapöydän ja tv-tason osalta uusiin DIY-tuotteisiin. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Taimi-sarjan juuret ovat käsillä tekemisessä

Taimi-malliston poikkeuksellinen tarina sai alkunsa, kun innokas sisustaja ja käsillä tekijä Linda Viipuri julkaisi sosiaalisen median sisustusryhmään paljon huomiota herättäneen kuvan itse tuunaamastaan senkistä. Julkaisun näki myös Veken toimitusjohtaja Markus Ranua, ja idea yhteistyöstä heräsi. Markus oli yhteydessä Lindaan, ja pian yhteistyönä toteutettava sarja oli tuotannossa.

Nyt suosituksi noussut Taimi-tuotesarja laajentui senkin, tv-tason sekä sohvapöydän osalta uusiin, itse rakennettaviin versioihin, joita myydään puuvalmiina. Rakennussarjat sisältävät kaikki tarvittavat osat tuotteiden rakentamiseen, ja niiden pinta on tarkoituksella jätetty käsittelemättömäksi. Tuotteista voi hiomalla ja käsittelemällä luoda täysin omaan tyyliin sopivat, uniikit huonekalut.

– Käsillä tekemisen kasvanut suosio toimi inspiraationamme sarjan laajentamisessa. Taimi-tuotteiden rakennussarjoilla tahdoimme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden toteuttaa niistä täysin omanlaiset. Samalla tämä mahdollisti laadukkaiden ja suosittujen tuotteiden myymisen entistä edullisemmin, kertoo Veken tuotepäällikkö Matias Ranua.

Uusien tuotteiden myötä Taimi palaa juurilleen, siihen, mistä tarina alkoi - tuunatusta senkistä ja käsillä tekemisestä. Linda Viipuri testasi sarjan tuotteet ja tuunasi niistä omat versionsa inspiroidakseen muita asiakkaita toteuttamaan omia projektejaan.

– Alkuperäinen senkki syntyi osana omaa DIY-projektiani. Veken tarjoamaan suunnitteluyhteistyöhön Taimi-malliston luomisessa oli aikanaan helppo tarttua, ja nyt oli mahtava päästä jatkamaan sitä Taimi-rakennussarjojen tuunaamisen merkeissä. Tuotteiden kokoaminen oli yksinkertaista ja helppoa. Mielestäni on hieno ja uudenlainen idea tarjota tuotteita mahdollisuudella käsitellä niistä omaan tyyliin täydellisesti sopivan, Linda Viipuri summaa.

Käsillä tekeminen kasvattaa suosiotaan

Tuotteiden käsittelemättömät, puuvalmiit vaihtoehdot mahdollistavat tuunaamisen täysin omanlaiseksi - vaikkapa rohkean leikittelyn väreillä tai huonekalun sävyttämisen samansävyiseksi seinän tai olemassaolevan kalusteen kanssa. Vain mielikuvitus on rajana.

Veke huomasi käsillä tekemisen kasvavan suosion lanseerattuaan oman mäntyhuonekalumallistonsa syksyllä 2022. Malliston tuotteet tuotiin myyntiin kolmessa eri sävyssä ja suosituimmaksi osoittautui pintakäsittelemätön puuvalmis versio.

- Alusta asti juuri käsittelemätön, puuvalmis vaihtoehto on ollut se myydyin. Suosiota selittää tietenkin edullisempi hinta, mutta ihmiset haluavat myös luoda jotain uniikkia ja sävyttää tuotteita juuri omaan kotiin sopiviksi. Käsillä tekeminen on tässä hektisessä maailmassa loistava tapa pysähtyä ja rentouttaa mieltä, kertoo itsekin innokas käsillä tekijä Matias Ranua.

Veke on lisännyt puuvalmiita versioita myös moniin valikoimansa olemassaoleviin suosikkituotteisiin, kuten Virossa männystä valmistettuihin Liisa- ja Emma-lastensänkyihin sekä Lana-lankkupöytiin.

Veken Taimi-kalustesarja
Suosittu Taimi-sarja laajentui uusiin DIY-tuotteisiin. Kuvassa Taimi-senkki sävyssä hiekka. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Suositun Taimi-sarjan tv-taso ja sohväpöytä hiilen sävyssä. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Taimi-sarjaa on saatavilla kolmessa valmiissa sävyssä. Lisäksi sarjan tv-tasoa, sohvapöytää ja senkkiä saa nyt myös puuvalmiina rakennussarjoina. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Skandinaavinen Taimi-sarja koostuu ajattomista säilytyskalusteista sekä pöydistä. Kuva: Veke. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Pohjoisesta ponnistanut Veke - https://www.veke.fi/ on nyt koko Suomen Veke, joka palvelee verkkokaupan ja viiden myymälän voimin kaikkia kotia rakastavia suomalaisia. Me olemme olemassa, koska rakastamme koteja ja haluamme saada kodit elämään. Veken verkkokauppa on kasvanut nopeasti yhdeksi Suomen suurimmaksi huonekalujen verkkokaupaksi. Verkkokaupan lisäksi palvelemme sinua inspiroivissa myymälöissämme Vantaalla, Raisiossa, Tampereella, Oulussa ja Rovaniemellä sekä yritysmyynnissä valtakunnallisesti. Haluamme olla jokaisessa elämänvaiheessa asiakkaidemme apuna, jotta sisustuksen puuttuvat palaset loksahtavat paikoilleen. Ja jotta jokainen voi toteuttaa kotona itseään ja unelmiaan.

Veke tuo uusia värejä suosittuun kotimaiseen Taimi-huonekalusarjaan5.3.2024 12:43:50 EET | Tiedote

Sisustajan huonekalukauppa Veke lanseerasi Habitaressa 2022 kotimaisen Taimi-huonekalusarjan, joka on noussut nopeasti suomalaisten sisustajien suosikiksi. Nyt männystä valmistettu kotimainen Taimi-sarja saa päivityksen uusien värisävyjen myötä. Aiempien Hiekan ja Hiilen sävyjen sekä käsittelemättömän vaihtoehdon rinnalle on lisätty kaksi uutta sävyä: Sammal ja Greige. Uudet värit nousivat asiakkaiden suosikeiksi Veken järjestämässä kilpailussa.