Sokoksen 3+1 Päivää teki ennätysmyynnin konseptin 30-vuotisjuhlavuonna
Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin ensimmäistä kertaa 30 vuotta sitten ranskalaisen tavaratalo Galeries Lafayetten 3 Jours -kampanjan inspiroimana. Nyt juhlavuotenaan 3+1 Päivää -kampanja onnistui rikkomaan kaikki myyntiennätyksensä. Erityisesti verkkokauppa kävi kuumana ja ylitti myynnin kirkkaasti aiempiin vuosiin verrattuna. Edellinen myyntiennätys oli vuodelta 2019.

Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin 27.9.–1.10. Kampanja onnistui tänä syksynä yli odotusten ja rikkoi edeltävän myyntiennätyksen vuodelta 2019. Erityisesti verkkomyynti ylitti kaikki odotukset. Myynti kasvoi edellisvuodesta verkossa lähes 30 prosenttia ja myymälöissä liki 20 prosenttia. Logistiikka ja uusi pakkauslinja mahdollistivat sen, että parhaimmillaan tilaukset lähtivät varastosta samana päivänä.
– Kampanjan tuotevalikoimamme oli selkeästi osuva ja ajankohtainen. Erityisesti hiusten- ja ihonhoitotuotteet, vuodevaatteet, takit ja aluspukeutumisen tuotteet vietiin hyllyistä niin tavarataloissa kuin verkkokaupassa nopeasti. Verkkokauppa täyttyi innokkaista ostajista heti aamuisin klo 7, kun kampanjatuotteiden myynti alkoi, ja kävijöitä riitti aina illan pikkutunneille saakka. Verkkokaupan sujuvuutta niin käyttökokemuksessa kuin toimituksissa on kehitetty aivan uudelle tasolle ja tämä näkyi selkeästi asiakastyytyväisyyden ja myynnin positiivisena kehittymisenä, sanoo Sokoksen ketjujohtaja Mika Laakso.
Vaikka alkuvuodesta uudistettu sokos.fi-verkkokauppa takoi ennätyksiä, houkutteli kampanja asiakkaita myös kivijalkaan ostoksille.
– Ensimmäinen kampanja 30 vuotta sitten toteutettiin ainoastaan kivijalassa. Viime vuosikymmenen aikana kivijalan merkitys ja tavaratalokaupan tulevaisuus on puhuttanut paljon. Kampanja osoitti, että ihmiset haluavat edelleen nähdä, kokea ja saada ensiluokkaista asiakaspalvelua, jonka vuoksi kivijalka on edelleen valtavan merkityksellinen. Modernin tavaratalokonseptin voima onkin saumattomassa kivijalan ja verkon yhteispelissä, Laakso kertoo.
3+1 Päivää on kaksi kertaa vuodessa toteutettava kampanja. Kampanja-aikana valikoima kosmetiikan, muodin ja kodin huippumerkkejä ja suosikkituotteita myydään kampanjahinnoin Sokoksella, Emotionissa ja sokos.fi-verkkokaupassa. Alun perin kampanja kesti kolme päivää torstaista lauantaihin ja sen nimi oli silloin 3 Päivää. Kampanja oli menestys jo 1990-luvulla ja siksi mukaan haluttiinkin yksi ylimääräinen päivä, keskiviikko, eli 3+1. Myöhemmin sunnuntain aukiolojen vapauduttua mukaan otettiin vielä sunnuntai, mutta tuttu ja tunnettu kampanjanimi haluttiin kuitenkin säilyttää ennallaan.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika LaaksoKetjujohtajaSOK Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa
Puh:010 768 1020mika.laakso@sok.fiKuvat
Sokos
Sokos on kauneuden, muodin ja kodin tuotealueiden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 20 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää.
Sokoksen rinnalla toimiva Sokos Emotion on kauneuden ja hyvinvoinnin johtava erikoisliikeketju, jonka verkostoon kuuluu 39 myymälää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Yli 1300 suomalaista vastasi: Näin paljon valmistujaislahjaan tulee käyttää rahaa – tällaisia ovat kevään suosikkilahjat28.5.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme