Sokoksen 3+1 Päivää teki ennätysmyynnin konseptin 30-vuotisjuhlavuonna
Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin ensimmäistä kertaa 30 vuotta sitten ranskalaisen tavaratalo Galeries Lafayetten 3 Jours -kampanjan inspiroimana. Nyt juhlavuotenaan 3+1 Päivää -kampanja onnistui rikkomaan kaikki myyntiennätyksensä. Erityisesti verkkokauppa kävi kuumana ja ylitti myynnin kirkkaasti aiempiin vuosiin verrattuna. Edellinen myyntiennätys oli vuodelta 2019.

Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin 27.9.–1.10. Kampanja onnistui tänä syksynä yli odotusten ja rikkoi edeltävän myyntiennätyksen vuodelta 2019. Erityisesti verkkomyynti ylitti kaikki odotukset. Myynti kasvoi edellisvuodesta verkossa lähes 30 prosenttia ja myymälöissä liki 20 prosenttia. Logistiikka ja uusi pakkauslinja mahdollistivat sen, että parhaimmillaan tilaukset lähtivät varastosta samana päivänä.
– Kampanjan tuotevalikoimamme oli selkeästi osuva ja ajankohtainen. Erityisesti hiusten- ja ihonhoitotuotteet, vuodevaatteet, takit ja aluspukeutumisen tuotteet vietiin hyllyistä niin tavarataloissa kuin verkkokaupassa nopeasti. Verkkokauppa täyttyi innokkaista ostajista heti aamuisin klo 7, kun kampanjatuotteiden myynti alkoi, ja kävijöitä riitti aina illan pikkutunneille saakka. Verkkokaupan sujuvuutta niin käyttökokemuksessa kuin toimituksissa on kehitetty aivan uudelle tasolle ja tämä näkyi selkeästi asiakastyytyväisyyden ja myynnin positiivisena kehittymisenä, sanoo Sokoksen ketjujohtaja Mika Laakso.
Vaikka alkuvuodesta uudistettu sokos.fi-verkkokauppa takoi ennätyksiä, houkutteli kampanja asiakkaita myös kivijalkaan ostoksille.
– Ensimmäinen kampanja 30 vuotta sitten toteutettiin ainoastaan kivijalassa. Viime vuosikymmenen aikana kivijalan merkitys ja tavaratalokaupan tulevaisuus on puhuttanut paljon. Kampanja osoitti, että ihmiset haluavat edelleen nähdä, kokea ja saada ensiluokkaista asiakaspalvelua, jonka vuoksi kivijalka on edelleen valtavan merkityksellinen. Modernin tavaratalokonseptin voima onkin saumattomassa kivijalan ja verkon yhteispelissä, Laakso kertoo.
3+1 Päivää on kaksi kertaa vuodessa toteutettava kampanja. Kampanja-aikana valikoima kosmetiikan, muodin ja kodin huippumerkkejä ja suosikkituotteita myydään kampanjahinnoin Sokoksella, Emotionissa ja sokos.fi-verkkokaupassa. Alun perin kampanja kesti kolme päivää torstaista lauantaihin ja sen nimi oli silloin 3 Päivää. Kampanja oli menestys jo 1990-luvulla ja siksi mukaan haluttiinkin yksi ylimääräinen päivä, keskiviikko, eli 3+1. Myöhemmin sunnuntain aukiolojen vapauduttua mukaan otettiin vielä sunnuntai, mutta tuttu ja tunnettu kampanjanimi haluttiin kuitenkin säilyttää ennallaan.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika LaaksoKetjujohtajaSOK Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa
Puh:010 768 1020mika.laakso@sok.fiKuvat
Sokos
Sokos on kauneuden, muodin ja kodin tuotealueiden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 20 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää.
Sokoksen rinnalla toimiva Sokos Emotion on kauneuden ja hyvinvoinnin johtava erikoisliikeketju, jonka verkostoon kuuluu 39 myymälää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-Etukortin käyttö puhelimella laajenee – nyt mukana kaikki ravintolat, pian myös Kerää ja skannaa -palvelu16.10.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen puhelimella onnistuu nyt kaikissa S-ryhmän ravintoloissa. Lähitulevaisuudessa lompakon uskaltaa jättää kotiin entistäkin useammin, kun mobiilikortti saavuttaa myös monesta Prismasta löytyvän suositun Kerää ja skannaa -palvelun.
Oulun ravintolakentälle tunnustusta – Radisson Blu Oulu sai arvostetun Rotisseur-kilven13.10.2025 09:15:06 EEST | Tiedote
Radisson Blu Hotel Oulun yhteydessä toimiva Tilausravintola Toivo on saanut kunnian liittyä kansainväliseen gastronomiseen yhteisöön, ja vihitty Chaîne des Rôtisseurs -kilpiravintolaksi.
S-ryhmän tammi–syyskuun myynti kasvoi edellisvuodesta10.10.2025 07:57:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–syyskuussa 2025 oli 10 761,8 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 1,2 prosenttia edellisvuodesta. Marketkaupan ohella kauppa kävi vilkkaasti etenkin S-ryhmän hotelleissa ja ravintoloissa.
Kasvisten syönti koetaan hankalaksi ja kalliiksi – S-ryhmältä helpottavia ratkaisuja7.10.2025 08:40:55 EEST | Tiedote
Kasvisten kulutus on Suomessa selvästi jäljessä uusista ravitsemussuosituksista. Vaikka lähes 70 prosenttia vastaajista tietää, että kasviksia tulisi syödä yli 500 grammaa päivässä, toteutuu tämä arjessa vain joka neljännellä. Tieto suosituksista ei vielä johda tekoihin, ja uusia konkreettisia ratkaisuja tarvitaan. S-ryhmä helpottaa nyt kasvisten syömistä tuomalla myyntiin valmiiksi pestyjä, pilkottuja ja kuorittuja Helpot ja nopeat -tuotteita.
Suomalaiset panostavat entistä enemmän lemmikkiensä ravintoon – S-ryhmä tuo myyntiin superpremium-lemmikinruokasarjan22.9.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän myyntidatan ja kuluttajatutkimusten mukaan suomalaiset haluavat panostaa yhä enemmän lemmikkiensä ravintoon. Tärkeitä valintakriteereitä ovat lemmikin oma mieltymys, alkuperämaa, laadukkuus ja hinta-laatusuhde. S-ryhmä laajentaa tarjontaansa superpremium-lemmikinruokasarjalla, joka tulee myyntiin Prismoihin, suurimpiin S-marketteihin ja S-kaupat ruoan verkkokauppaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme