Powerin E-Waste Day oli menestys – lähes 4000 elektroniikkalaitetta päätyi kiertoon
Power kannusti kuluttajia kierrättämään elektroniikkaa E-Waste Day -kampanjassa. Hyvityksiä kierrätetystä elektroniikasta maksettiin asiakkaille yli 10-kertainen määrä normaaliin viikonloppuun verrattuna.

Powerin E-Waste Day -kampanja oli menestys. Power kannusti kuluttajia 14.–15.10.2023 kierrättämään elektroniikkaa. Kannustimena oli kaikkien kierrättäjien kesken arvottu, elektroniikkajätteestä valmistettu kultaharkko ja lisähyvitykset kierrätetystä elektroniikasta. Lauantain ja sunnuntain aikana lähes 4000 laitetta kierrätettiin Powerin RePOWER-palvelun kautta.
Suurimmissa myymälöissä tehtiin satoja kierrätyspalvelun tapahtumia päivässä.
Suurin hyvitys, jonka asiakas sai kierrätykseen tuomasta laitteestaan, oli 712 €.
Yksi onnekas kierrättäjä Vantaalta muutti kampanjan sanoman mukaisesti elektroniikkajätteensä kullaksi, sillä hän voitti pääosin elektroniikkajätteestä valmistetun, 600 € arvoisen aidon kultaharkon itselleen.
”Onnistuimme tavoitteessamme konkretisoida kierrätykseen tuodun elektroniikan arvoa ja saimme ihmiset liikkeelle. Hienoa on se, että kyseessä ei ollut yksittäinen tempaus, vaan RePOWER-palvelussa hyvitämme aina kilpailukykyisen hyvityksen toimivista laitteista ja myös kierrätykseen päätyvistä laitteista pienen palkkion. Työmme elektroniikkajätteen arvostuksen nostamiseksi jatkuu joka päivä”, Power Finlandin toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto kertoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juha-Mikko SaviluotoToimitusjohtajaPower Finland Oy
Puh:+358400473378juha-mikko.saviluoto@power.fiLinkit
Power Finland Oy
Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on lähes 1,5 miljardia euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä aina sama hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on yli 40 Power-myymälää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Power Finland Oy
Vanhempia huolestuttaa somesisältö, mutta vain harva suojaa lastaan digimaailmassa12.8.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Powerin Perheen ruutuaikatutkimus: Vain 20 % vanhemmista on ottanut käyttöön sovelluksia, jotka estävät lapsen pääsyn epäsopiviin sisältöihin Power Finlandin huhtikuussa 2025 teettämä Perheen ruutuaikatutkimus tuo esiin ristiriidan, johon moni perhe törmää arjessa: vaikka suurin osa vanhemmista on huolissaan lapsensa kohtaamista verkkosisällöistä, vain viidesosa on ryhtynyt konkreettisiin toimiin niiden rajoittamiseksi.
Koulut alkavat: 78 % vanhemmista on huolissaan siitä, että ruudut vievät liikaa tilaa arjesta6.8.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Lakimuutos rajoittaa nyt älylaitteiden käyttöä kouluissa kautta maan. Powerin tuore tutkimus osoittaa, että 78 % suomalaisvanhemmista kokee, että elektroniset laitteet heikentävät perheen elämänlaatua. Vanhemmat kertovat, että digilaitteet vaikuttavat keskittymiseen, palautumiseen ja yhteisiin hetkiin. Huoli ei koske vain kotia, vaan myös koulua.
86 % vanhemmista kokee näyttävänsä lapsilleen huonoa esimerkkiä ruutuajan käytössä14.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Lähes yhdeksän kymmenestä suomalaisesta vanhemmasta myöntää, ettei heidän oma ruutukäyttäytymisensä tarjoa lapsille parasta mahdollista esimerkkiä. Tämä käy ilmi Power Finlandin huhtikuussa 2025 teettämästä Perheen ruutuaikatutkimuksesta, johon vastasi tuhat lapsiperheen huoltajaa eri puolilta Suomea.
POWER kasvatti myyntiään kolmatta peräkkäistä laskuvuottaan tehneessä kodinelektroniikkamarkkinassa – vahva alkuvuosi 2025 luo uskoa tulevaan2.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Vuosi 2024 oli Suomen kodinelektroniikkamarkkinassa haastava: kokonaismarkkina supistui 3,6 % edellisvuoteen verrattuna, jo kolmannen kerran peräkkäin. POWER onnistui kuitenkin kasvattamaan myyntiään 2 %, ja liikevaihto nousi 311,5 miljoonaan euroon. Liikevoitto oli positiivinen, ollen 1,2 miljoonaa euroa. ”Onnistuimme toteuttamaan strategiaamme haastavassa markkinatilanteessa ja saimme käynnissä olevat kehityshankkeet etenemään suunnitellussa aikataulussa – nämä ovat lisänneet kilpailukykyämme, mikä näkyy markkinaosuutemme positiivisena kehittymisenä”, toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto toteaa.
Lomalla läsnä vai linjoilla? 70 % kaipaa puolison huomiota, ei ruutua17.6.2025 16:31:56 EEST | Tiedote
Kesä, kumppani ja kolmantena pyöränä puhelin. Powerin tutkimus paljastaa, että 70 % vanhemmista kokee puolison ruutuajan heikentävän yhteistä läsnäoloa. Loma tuo odotuksia yhteydestä, mutta ruudut voivat yhä seurata mukana mökille ja juhannuspöytään. Powerin tutkimus muistuttaa: turvallinen digiarki tarkoittaa myös aikuisille tilaa läsnäololle ja yhteydelle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme