Espoon Kokinniittyyn valmistuu 79 ARA-rahoitteista vuokra-asuntoa

Y-Säätiö rakennuttaa 79 uutta vuokra-asuntoa Kokinniityn asuinalueelle Espooseen. As. Oy Kokinniityn Poimulehden rakentaminen käynnistyy lokakuussa ja uusi 7-kerroksinen kiinteistö valmistuu arvion mukaan huhtikuussa 2025. Kiinteistön urakoinnista vastaa VRP Etelä-Suomi Oy.

Kokinniityn uusi asuinalue sijaitsee Suurpellon ja Olarin välissä. Valmistuvaan kiinteistöön tulee yhteensä 79 ARA-rahoitteista vuokra-asuntoa yksiöistä perheasuntoihin luoden monipuolisia vaihtoehtoja vuokra-asumisen tarpeisiin erilaisissa elämänvaiheissa.

Asuntojen vuokrauksesta vastaa Y-Säätiön omistama M2-Kodit. Kaikki Y-Säätiö-konserniin kuuluvan M2-Kotien vuokratalot ovat vuokrasäänneltyjä ARA-kohteita. Tämä tarkoittaa, että asukasvalinnoissa noudatetaan tarveharkintaa ja varallisuusrajoja, jotta varmistetaan oikeudenmukainen ja tasapuolinen vuokra-asuntojen saatavuus.

”Y-Säätiö-konsernille valmistuu tänä vuonna 420 uutta vuokra-asuntoa. Rakenteilla ja suunnitteilla on 400 asuntoa, lisäksi seitsemän hankkeen neuvottelut ovat käynnissä. Uudistuotannossa rakennamme ympäristön kestävyyttä tukevia ja energiatehokkaita kiinteistöjä sekä toteutamme yksittäisiä innovatiivisia hankkeita”, toteaa Y-Säätiön rakennuttamisjohtaja Pekka Kampman.

Viihtyisää vuokra-asumista

Valmistuvan kiinteistön ylimpään kerrokseen tulee asuntojen lisäksi kaksi saunaosastoa ja kerhotila, jotka tarjoavat asukkaille hyvät puitteet mukavaan yhdessäoloon. Pihan leikki- ja oleskelualueet rakennetaan koko korttelin yhteisiksi ja ne tarjoavat asukkaille mahdollisuuden viettää aikaa ulkona omassa turvallisessa ja monipuolisessa pihapiirissä. Kiinteistön alimmasta kerroksesta on pääsy korttelin yhteiseen pysäköintihalliin.

VRP on ollut tiiviisti mukana uuden asuinalueen rakentamisessa alusta asti

”Pitkäaikainen ja hyvä suhteemme Y-Säätiön kanssa jatkuu Kokinniityn vuokra-asuntojen rakentamisen puitteissa. Asiantuntemuksemme niin alueesta kuin korkeatasoisesta uudisrakentamisesta ja asumismukavuudesta luo hyvät lähtökohdat viihtyisän kiinteistön luomiselle tuleville vuokralaisille. Vaikka rakennusalalla eletään tällä hetkellä hiljaisempaa aikaa, jatkuu rakentaminen paikoittain aktiivisena ja aina korkeatasoisena. Tämä on kolmas VRP-kohde tällä alueella”, kertoo VRP Etelä-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Petri Kotkansalo.

Kevyen liikenteen väylät ja hyvä sijainti luovat asumismukavuutta

Uudelle alueelle kuljetaan autolla pohjoisesta Henttaankaarta pitkin ja itse kortteliin ajetaan Kokinniityn katua pitkin. Suurpellontiehen rajautuvan korttelin länsireunan rakennusten väleihin rakennetaan kevyen liikenteen kulkuyhteydet mahdollistaen ketterän liikkumisen myös ilman autoa. Kokinniitty tarjoaa mukavan ja käytännöllisen asumisvaihtoehdon Espoon kauniissa ympäristössä.

Seuraa tarkempia päivityksiä kiinteistön rakentamisen edistymisestä ja asukasvalinnoista m2kodit.fi verkkosivulta ja ota rohkeasti yhteyttä, jos olet kiinnostunut Kokinniityn uusista, viihtyisistä vuokra-asunnoista!

Lisätietoa:

Rakennuttamisjohtaja Pekka Kampman, pekka.kampman@ysaatio.fi, p. 020 7020 211

VRP Etelä-Suomi Oy
Toimitusjohtaja Petri Kotkansalo, petri.kotkansalo@vrp.fi, p. 040 837 7421

Y-Säätiö on Suomen suurin valtakunnallisesti toimiva voittoa tavoittelematon vuokranantaja
ja asunnottomuustyön asiantuntija. Y-Säätiö edistää yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta tarjoamalla kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. M2-Kodit on Y-Säätiö-konsernin omistama kohtuuhintaiseen ARA-vuokra-asumiseen keskittynyt yhtiö. ysaatio.fi

VRP Etelä-Suomi Oy

VRP Etelä-Suomi Oy on yksi VRP-rakennuskonsernin kolmesta tytäryhtiöistä. Muut tytäryhtiöt ovat VRP Länsi-Suomi Oy ja VRP Keski-Suomi Oy. VRP on luotettava ja vastuullinen suomalainen rakennuskonserni, jonka historia ulottuu vuoteen 1985. www.vrp.fi