YTK

YTK Työttömyyskassan jäsenkasvu jatkuu – jäseniä jo yli 525 000

Suomen suurimman työttömyyskassan jäsenmäärä on kasvanut vuodentakaiseen nähden yli kymmenellä tuhannella.

YTK Työttömyyskassan jäsenmäärä on ylittänyt 525 000 jäsenen rajan. YTK Työttömyyskassa on Suomen suurin työttömyyskassa, johon kuuluu noin neljäsosa palkansaajista.

18. lokakuuta YTK Työttömyyskassan jäseniä oli 525 150. Jäsenmäärä kasvoi yli kymmenellä tuhannella vuodentakaiseen verrattuna.

”Olemme iloisia jäsenkasvustamme. YTK Työttömyyskassa kasvaa edelleen etenkin suosittelun kautta, eli tyytyväiset jäsenemme vinkkaavat meistä eteenpäin. Jatkuva työmme hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseksi kantaa hedelmää”, kertoo YTK Työttömyyskassan toimitusjohtaja Auli Hänninen

Suurkassa haluaisi myös avittaa työllistymistä

YTK Työttömyyskassa on kampanjoinut sen puolesta, että työttömyyskassat saisivat tukea jäsentensä työllistymistä. Tällä hetkellä moinen ei ole mahdollista, sillä työttömyysturvalaki rajaa työttömyyskassan tehtävät ansioturvan ja muiden etuuksien maksamiseen sekä niihin liittyvään neuvontaan.

Lakimuutoksen ajamisen taustalla on halu auttaa jäseniä yhä monipuolisemmin.

”Työttömyyskassojen tehtävä ansioiden turvaajana on tärkeä, mutta haluamme laajentaa ajatusta laajemman työn turvan suuntaan. Nopea työllistyminen on kaikkien etu, ja toisaalta osaaville työntekijöille on edelleen kova kysyntä. Ansioturvaa saavilla on hyvät edellytykset työllistyä nopeasti, ja tätä haluaisimme osaltamme tukea”, Auli Hänninen sanoo.

Työelämäpalveluiden kysyntä kasvaa

YTK Työttömyyskassan jäsenille tarkoitettu YTK Työelämä ry on kasvattanut myös merkittävästi jäsenmääräänsä. Määrä on nyt 256 084. Vuosi sitten jäseniä oli 245 584, eli myös YTK Työelämän jäsenmäärä kasvoi yli kymmenellä tuhannella.

YTK Työelämä ry on Suomen suurimpia yhdistyksiä yli 250 000 jäsenellään. Se tarjoaa jäsenilleen muun muassa Lakikaverin työsuhteen pulmatilanteisiin, vakuutuksia työhön ja vapaa-aikaan sekä tukea työnhakuun ja työkaluja osaamisen kehittämiseen.

YTK Työttömyyskassan toimitilat Loimaalla
YTK Työttömyyskassan verkkosivut

YTK Työttömyyskassa on kaikkien alojen palkansaajien työttömyyskassa, joka vakuuttaa yli puoli miljoonaa palkansaajaa työttömyyden varalta. YTK on Suomen suurin työttömyyskassa. Tehtävämme on järjestää ansioturva jäsenillemme tehokkaasti, helposti ja inhimillisesti. Palvelemme valtakunnallisesti verkossa. Meillä työskentelee yli 200 ansioturvan ammattilaista.

YTK Työttömyyskassan jäsenet voivat halutessaan liittyä myös YTK Työelämä ry:hyn. YTK Työelämä ry on Suomen suurimpia yhdistyksiä yli 250 000 jäsenellään. YTK Työelämä tarjoaa jäsenilleen muun muassa Lakikaverin työsuhteen pulmatilanteisiin, vakuutuksia työhön ja vapaa-aikaan sekä tukea työnhakuun ja työkaluja osaamisen kehittämiseen. www.ytk.fi

Lue lisää julkaisijalta YTK

Työelämän muutos näkyy koulutustarjonnan käytössä – Tekoäly otti exceliltä kärkipaikan YTK Työelämän jäsenten verkkokirjastossa7.2.2024 07:35:00 EET | Tiedote

Uudet tiedot ja taidot ja erityisesti tekoäly kiinnostivat ennätyksellisen monia YTK Työelämä ry:n jäseniä vuonna 2023. Työelämän verkkokoulutuskirjastoon rekisteröityi useita tuhansia uusia käyttäjiä ja koulutussisältöjä katsottiin kymmeniätuhansia kertoja. Monet pohtivat juuri nyt esimerkiksi tekoälyn vaikutuksia työhön.

Työsuhteisiin liittyvän neuvonnan tarve kasvanut – YTK Työelämä on tarjonnut oikeudellista apua jäsenille jo yli kymmenen vuotta30.1.2024 07:35:00 EET | Tiedote

Kymmenen vuotta sitten YTK Työttömyyskassan jäsenille tarkoitettu yhdistys, YTK Työelämä, alkoi tarjota jäsenilleen työsuhteisiin liittyvää neuvontaa puhelimitse. Puheluita on vuosien mittaan puhuttu kiihtyvällä tahdilla, vuonna 2023 yli 16 000 kertaa. Matalalla kynnyksellä saatavalle palvelulle on tarvetta, koska työelämään liittyvät ongelmatilanteet tuntuvat vaikeilta ja tulevat usein yllättäen.