Administerin kannattavuusohjelma etenee suunnitelman mukaan, muutosneuvottelut päätökseen

Administer Oyj Lehdistötiedote 24.10.2023 klo 8.30

Administer käynnisti elokuussa 2023 kannattavuusohjelman toteuttamisen, jossa yhtenä osana kannattavuuden parantamista osassa konserniyhtiöitä käytiin muutosneuvottelut. Neuvottelujen piirissä oli noin 123 työntekijää ja alkuperäisen arvion mukaan suunnitellut toimenpiteet olisivat voineet toteutuessaan johtaa enintään 31 työntekijän vähentämiseen.  Muutosneuvottelut on nyt saatu päätökseen. Neuvottelutulokseen vaikutti positiivisesti henkilöstön aktiivisuus ratkaisujen etsimiseen, ja irtisanottavien työntekijöiden määrä jäi 17 henkilöön. Tämän lisäksi 3 tehtävää osa-aikaistetaan ja 5 henkilöä lomautetaan.

Kannattavuusohjelma etenee suunnitelman mukaisesti ja sillä tavoitellaan noin 7 miljoonan euron vuotuista kannattavuusparannusta, jonka arvioidaan toteutuvan kokonaisuudessaan vuoden 2024 aikana. Kannattavuusohjelma sisältää erilaisia toimenpiteitä eri konsernin yhtiöissä, mukaan lukien myyntikatteen parantamiseen kohdistetut toimenpiteet, kiinteiden kulujen supistaminen sekä edellä mainitut henkilöstövähennykset.

Lisätiedot:

Kimmo Herranen
kimmo.herranen@administer.fi

Kalle Lehtonen
talousjohtaja
puh. 0400 539 968
kalle.lehtonen@administer.fi

Administer-konserni on suomalainen vuonna 1985 perustettu talous- ja palkkahallinnon palveluja, konsultointipalveluja, ohjelmistopalveluja sekä henkilöstövuokrausta tarjoava yhtiö. Asiakkainamme on kaikenkokoisia organisaatioita pk-yrityksistä suuryrityksiin sekä kuntiin. Tavoitteenamme on uudistaa taloushallintapalvelujen markkinoita kehittämällä uutta teknologiaa ja uusia ratkaisuja. Olemme liikevaihdolla mitattuna yksi suurimmista taloushallintopalvelujen sekä HR- ja palkkahallintopalvelujen tarjoajista Suomessa. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 53 miljoonaa euroa ja työllistimme noin 700 taloushallinnon ammattilaista.