Heini Larros Helsingin seudun kauppakamarin viestintäjohtajaksi

Heini Larros (VTM, OTK) aloittaa 1.11. Helsingin seudun kauppakamarin viestintäjohtajana, viestintätiimin vetäjänä ja johtoryhmän jäsenenä. Hän on aiemmin työskennellyt muun muassa Elinkeinoelämän valtuuskunta EVAn viestintäpäällikkönä ja City-lehden päätoimittajana.

”Helsingin seudun kauppakamari on arvostettu elinkeinoelämän vaikuttaja metropolialueella. On ilo päästä edistämään Helsingin seudun vetovoimaa sekä alueen yritysten ja ihmisten menestystä”, Heini Larros sanoo.

”Viestintä on olennaisessa roolissa työmme näkyväksi tekemisessä. Olemme hyvin tyytyväisiä saadessamme Heini Larroksen osaavan viestintätiimimme vetäjäksi”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin toimitusjohtaja Pia Pakarinen.

Helsingin seudun kauppakamari vauhdittaa yritysten ja Helsingin seudun menestystä. Me kauppakamarissa haluamme, että yritykset menestyvät Helsingin seudulla. Kokoamme alueemme yritykset verkostoksi ja vahvistamme yritysten ja niiden henkilöstön osaamista. Seuraamme yhteiskunnan kehitystä yritysten puolesta ja vaikutamme päätöksentekoon luotettavan tutkitun tiedon avulla. Turvaamme Helsingin seudun kasvua aktiivisella vaikuttamistyöllä, kehittämällä alueen kuntien, julkisen sektorin ja elinkeinoelämän yhteistyötä.

Kauppakamari on Pohjoismaiden suurin vapaaehtoiseen jäsenyyteen perustuva kauppakamari. Meillä on yli 7 000 yritys- ja organisaatiojäsentä.

Helsingin seudun kauppakamari arvioi: Pääkaupunkiseudulla lopetti viime vuonna ennätysmäärä yrityksiä – ”Kaupan alan yritysten määrän väheneminen huolestuttavaa”21.2.2024 07:00:00 EET | Tiedote

Pääkaupunkiseudulla lopetti toimintansa 9 450 yritystä vuonna 2023, arvioi Helsingin seudun kauppakamari Tilastokeskuksen alkuvuoden lukuihin perustuen. Lopettaneita yrityksiä olisi arvion mukaan 17 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Luvuissa ei ole huomioitu alkutuotantoa ja kiinteistöalan yrityksiä. Kaupan alalla lopettaneiden yritysten määrä on ollut suuri kahtena edellisvuonna. Lopettaneiden kaupan alan yritysten määrä pääkaupunkiseudulla oli suurempi kuin aloittaneiden tammikuusta 2022 syyskuuhun 2023.