Rakentamisen Laatu RALA ry

RALAn toimitusjohtajaksi Johanna Holmström – uusi toimitusjohtaja haluaa viedä rakentamisen laatua eteenpäin laajalla rintamalla

Rakentamisen Laatu RALA ry:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Johanna Holmström. Hän aloittaa tehtävässä 1.1.2024. Uusi toimitusjohtaja näkee rakentamisen laadun ulottuvan tekemisen tasolta johtamiseen ja yrityksen arvoihin. Hyvään laatuun pääseminen edellyttää, että tahtotila on kunnossa koko arvoketjussa.

Johanna Holmströmillä on monipuolinen ja kattava kokemus kiinteistö- ja rakentamisalalta. RALAan hän tulee Caverion Suomi Oy:stä, jonne hänen johtamansa Kiinteistöt ja rakenteet -yksikkö siirtyi Kiwa Inspectalta liiketoimintakaupan yhteydessä syyskuussa. Aiemmin hän on työskennellyt johto- ja asiantuntijatehtävissä mm. Fennia Varainhoidossa, kiinteistöalan asiantuntijayritys Newsecissä sekä Vahanen-yhtiöissä.

”Työurani aikana rakentamisen laatu on näyttäytynyt minulle monesta eri näkökulmasta. Kiinteistöjen osalta hyvä rakentamisen laatu näyttäytyy rakennuksen pitkänä elinkaarena ja ongelmattomuutena niin tilojen käytössä kuin kiinteistön ylläpidossakin. Kokonaisuudessaan ja kaikessa rakentamisessa laatu ulottuu tekemisen tasolta johtamiseen ja yrityksen arvoihin, ja hyvään latuun pääseminen edellyttää, että tahtotila on kunnossa koko ketjussa”, Johanna Holmström sanoo.

”Rakentamisen laatu on asia, jota on edelleen syytä edistää koko toimialalla. OIen aiemmin tutustunut RALAn toimintaan asiakkaan näkökulmasta, johtamallani liiketoiminnalla on ollut RALA-laatusertifikaatti.  Odotan innolla, että pääsen pureutumaan muihin RALAn palveluihin ja viemään rakentamisen laatua eteenpäin laajalla rintamalla yhdessä RALAn asiantuntijoiden kanssa.”

Holmströmin oma ammatillinen erityisosaamisalue on sisäilma-asiat ja rakennusterveys, johon liittyviä aiheita hän on myös opettanut usean vuoden ajan sivutoimisesti sekä luennoinut seminaareissa ja työpajoissa.

”Johannalla on monipuolinen kokemus alalta ja erittäin vakuuttavat näytöt laatutyöstä. Hän myös tuntee alan järjestökenttää ja on verkostoitunut laajalti. RALAn hallitus oli yksimielisesti Johannan valinnan takana ja odotamme innolla käynnistyvää yhteistyötä hänen kanssaan. Johannan johdolla RALA pääsee rakentamaan tulevaisuutta erittäin hyvältä pohjalta”, RALAn hallituksen puheenjohtaja Kim Kaskiaro toteaa.

Johanna Holmström lyhyesti:

• toimitusjohtaja, Rakentamisen Laatu RALA ry, 1.1.2024 ->
  • 2019–2023: liiketoimintapäällikkö, aluepäällikkö Kiwa Inspecta / Caverion Suomi Oy; 2017–2018: Head of Asset Management Fennia Varainhoito; 2015–2017: projektipäällikkö, Senior Advisor, Head of Unit (Energy and Environment), Newsec; 2006–2015: projektipäällikkö, rakennusterveys-asiantuntija, projekti-insinööri Vahanen / RTC Turku
  • eMBA, Kiinko ja Tampereen yliopisto 12/2023; RI (AMK), Turun AMK 2006
  • Keravan Energia Oy:n hallituksen jäsen 2017–2021, hallintoneuvoston puheenjohtaja 2021-
  • Aiempia luottamustehtäviä mm. Raklin käyttö- ja ylläpitotoimikunnan puheenjohtaja 2018, Green Building Councilin Hiilineutraalit Kiinteistöt -toimikunnan jäsen 2020–2021, Keravan kaupungin kaupunginvaltuutettu ja teknisen lautakunnan jäsen 2017–2021

Kim Kaskiaro, hallituksen puheenjohtaja, Rakentamisen Laatu RALA ry
p. 050 548 1691, kim.kaskiaro@rt.fi

Johanna Holmström, toimitusjohtaja, Rakentamisen Laatu RALA ry 1.1.2024 alkaen
p. 040 826 6703

Sanna Nyström, viestintäpäällikkö ja vt. toimitusjohtaja, Rakentamisen Laatu RALA ry
p. 040 584 1126, sanna.nystrom@rala.fi

RALAn uusi toimitusjohtaja Johanna Holmström
Johanna Holmström on nimitetty RALAn toimitusjohtajaksi 1.1.2024 alkaen.

Tietoja julkaisijasta

Rakentamisen Laatu RALA ry on puolueeton suomalaisen rakennetun ympäristön laatua ja vastuullisuutta sekä rakennusalan läpinäkyvyyttä edistävä asiantuntijaorganisaatio. RALAn palvelut – RALA-pätevyys, RALA-laatusertifikaatti, RALA-ympäristösertifikaatti, RALA-turvallisuussertifikaatti, RALA-palaute ja Kuivaketju10 – parantavat rakentamisen laadun ja terveen kilpailun edellytyksiä.

RALA kerää, tulkitsee ja julkaisee luotettavaa ja läpinäkyvää tietoa alan yritysten laadukkaasta ja vastuullisesta toiminnasta rakennetun ympäristön tilaajille, alan yrityksille ja loppukäyttäjille. Tavoitteenamme on olla johtava rakentamisen laadun asiantuntija sekä laatutiedon jalostaja ja tulkitsija Suomessa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Rakentamisen Laatu RALA ry

Ilmastonmuutos haastaa rakentamisen – Suomen ensimmäinen kosteudenhallintasertifikaatti Peabille23.1.2024 10:30:00 EET | Tiedote

Ilmastonmuutos haastaa suomalaista rakentamista. Sään ääri-ilmiöt rasittavat rakennuksia ja voivat aiheuttaa entistä enemmän kosteusvaurioita sekä sisäilmaongelmia. Vaikutukset ovat yhteiskunnallisesti merkittäviä, koska yli 75 prosenttia kansallisvarallisuudestamme on rakennettua ympäristöä. Rakentamisen Laatu RALA ry on nyt kehittänyt uuden, kokonaisvaltaisen kosteudenhallintasertifikaatin, joka on ensimmäisenä myönnetty Peabille.