Gigantin Black Friday -kampanjan valtteina kasvanut tarjousten määrä ja nopeutuneet kuljetukset – "Haluamme näyttää, mitä osaamme"
Gigantti avasi Black Friday -kampanjansa maanantaina 13.11. kello 10 myymälöissään ja nettikaupassaan. Lähes 3 000 tarjouksen myynti käynnistyi yhtä aikaa. Lisätehoa palveluun tuovat uuden keskusvaraston myötä nopeutuneet kuljetukset. "Henkilökuntamme on tehnyt upeaa työtä valmistautumisessa, ja haluamme näyttää asiakkaille mitä osaamme", kertoo myyntijohtaja Pasi Puputti.

Vuoden tunnetuimman ostoskampanjan pääpäivä, Black Friday, odottaa kalentereissa jälleen perjantaina 24.11. Gigantti käynnisti kampanjamyyntinsä 42 myymälässään ja nettikaupassaan 13.11. kello 10. Joulusesongin startti tarjoaa noin 3 000 kodinkone- ja elektroniikkatarjousta sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille. Määrä on edellisvuotta suurempi.
"Black Fridayn merkitys on ihmisille entistä isompi inflaation kiihtyessä ja kotitalouksien kukkaronnyörien kiristyessä. Meille on tärkeää pystyä tarjoamaan valikoimaa ja vaihtoehtoja kaikenlaisissa hankinnoissa, aina kuulokkeista Epoq-keittiöihin. Henkilökuntamme on tehnyt upeaa, sisukasta työtä valmistautumisessa, ja haluamme näyttää asiakkaille mitä osaamme", kuvailee Gigantin myyntijohtaja Pasi Puputti.
Lisää palvelutehoa Black Friday -kampanjaan tuo syksyn myötä täyteen toimintavalmiuteensa päässyt uusi Suomen keskusvarasto, joka mahdollistaa asiakkaille kuljetukset pääkaupunkiseudulle ja lähialueille jo samana päivänä. Suurimpaan osaan maata toimitukset ehtivät tilausta seuraavaksi päiväksi.
"Olemme Suomen nopeimpia asennuksella toimitetuissa kodinkoneissa. Parhaimmillaan aamulla rikki menneen uunin saa jo samana iltana käyttövalmiiksi joulupiparin paistoon", Puputti summaa.
Tuotteiden varasto- ja saatavuustilanne on myyntijohtajan mukaan mallikkaassa kampanjakunnossa, mutta ripeys kannattaa etenkin suurimmissa tarjouksissa ja koko kansan suosikkituotteissa. Halutuimmissa iPhone-malleissa saattaa joutua odottamaan pidempään globaalin saatavuustilanteen takia.
Joulusesongin trendeinä helppo arki, kotoilu, hyvinvointi ja kestävämmät valinnat
Helpon arjen trendi vahvistuu entisestään suomalaisten arkikulutuksessa, myös kodinelektroniikassa. Sen rinnalla vaikuttavat nautiskeleva kotoilutrendi ja terveyteen sekä kauneuteen panostava hyvinvointitrendi. Nämä virtaukset tulevat näkymään Puputin mukaan myös Black Fridayssa ja joulukauden ostoksissa.
"Ihmiset ostavat edelleen kasvavassa määrin kotitaloustöitä ketteröittäviä laitteita, kuten robotti- ja varsi-imureita sekä kiertoilmakypsentimiä. Samalla panostetaan elämyksellisiin viihdelaitteisiin; pelikonsoleita hankitaan koko perheelle, televisioiden ruutukoot kasvavat ja VR-lasien suosio on nousussa. Ammattitason laitteiden arvostus näkyy etenkin terveyden ja kauneuden puolella, huippulaadukkaat urheilukellot ja vaikkapa hiustenhoitovälineet ovat monille tärkeä investointi itseen", Puputti taustoittaa.
Black Friday on mahdollisuus tehdä myös kestävämpiä kodinelektroniikkavalintoja. Tietoisuus energiatehokkuudesta on saanut yhä useammat päivittämään sähkösyöpön laitteensa uuteen kustannustehokkaampaan. Osa taas löytää joululahjansa Gigantin Outlet-myynnistä ja osa kierrätettyinä. Myös tuotteiden huolenpitoon on herätty entistä enemmän.
"Toimme lokakuussa markkinoille käytetyt ja perusteellisesti kunnostetut iPhonet, joille annamme saman takuun kuin uusillekin tuotteille. Seuraamme mielenkiinnolla näiden NewStart-puhelimien menekkiä. Yhä useampi haluaa huolehtia laitteensa mahdollisimman pitkästä elinkaaresta, mihin tarjoamme tueksi esimerkiksi myymälöissä asennettuja ScreenSmart-suojakalvoja. Lisäksi laitteiden tuoteturvat ja jatkoturvat kiinnostavat, ja päätyvät erityisesti lapsiperheissä osaksi jouluhankintoja."
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pasi PuputtiGigantti Oy Ab / myyntijohtaja
Puh:+358 50 348 5969pasi.puputti@gigantti.fiKuvat

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Gigantin huhtikuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – monipuolinen tarjonta näkyy listalla, tuleva kesä vaikuttaa jo nyt markkinoihin1.5.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Gigantin huhtikuun puhelinmyynnissä näkyi poikkeuksellisen laaja valikoima – myydyimpien listalta löytyy jopa viisi eri valmistajaa. Listakärjessä keikkuu tuttu malli maaliskuulta, mutta uudet lanseeraukset toivat mukanaan myös yllättäjiä. Kuluttajia kiinnostavat sekä tehokas tekoäly että kampanjat, jotka avaavat useampia vaihtoehtoja ostajan ulottuville. Hankintoja mietitään myös jo kesän loma- ja juhlasesonkiin.
Gigantin myymäläverkostossa soi pian Bauer Median audiomainonta30.4.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Gigantti ja Bauer Media ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka tuo audiomainonnan valtakunnallisesti Gigantin kodinelektroniikkamyymälöihin.
Gigantti aloittaa muutosneuvottelut – tavoitteena johtamis- ja toimintamallien uudistaminen7.4.2025 16:00:00 EEST | Tiedote
Gigantti Oy käynnistää huhtikuussa muutosneuvottelut, joiden taustalla ovat tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Tavoitteena on sopeuttaa yhtiön toimintaa vastaamaan taloudellisiin haasteisiin, ja samalla vahvistaa tulevaisuuden kasvu- sekä kilpailukykyä.
Gigantin maaliskuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – OnePlussan uutuus nousi kärkeen, täysin lapsille suunnattu puhelin tulossa myyntiin pian1.4.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Maaliskuun myydyimpien puhelinten listalta löytyy uusia tulokkaita. Edellisen kuukauden kakkonen, OnePlus Nord CE 4 Lite, nousi kärkisijalle kestosuosikki OnePlus Nord CE3 Liten pudotessa listan hännille loppuunmyynnin myötä. Listan puhelimista voidaan huomata treidaamisen nostavan yhä enemmän päätään kuluttajien keskuudessa, kun myös arvokkaammat puhelimet löytyvät hyviltä sijoituksilta.
Gigantin maaliskuun uutiskirje: HD-siirtymä muuttaa katselukokemuksen – Miten valita oikea televisio ja äänentoisto?27.3.2025 10:30:44 EET | Tiedote
Suomen HD-siirtymä etenee 31.3.2025, kun Yle lopettaa vanhanmalliset SD-lähetykset. Tuhannet päivittävät televisioitaan, mutta miten varmistaa juuri itselle sopivimmat ratkaisut ja aikaa parhaiten kestävät laitteet? Entä miten hoitaa vanhan television kierrätys fiksusti? Tarjoamme taustatiedon ja annamme hyötyvinkit yhdessä kuluttajaelektroniikan myyntipäällikkö Toni Kiekkisen kanssa. Gigantin televisioviikot jatkuvat 6.4. asti, tarjoten asiantuntija-apua ja tarjouksia teräväpiirtosiirtymän tueksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme