Amos Rexin uusi museonjohtaja julkistetaan perjantaina 17.11.

Amos Rexin hallitus on etsinyt kansainvälisellä rekrytoinnilla uutta museonjohtajaa Amos Rexille. Uusi museonjohtaja on nyt valittu, ja julkistetaan lehdistötilaisuudessa perjantaina 17.11.

Mika Huisman Amos Rex

Tervetuloa lehdistötilaisuuteen perjantaina 17.11. klo 10–11 Bio Rex -elokuvateatteriin, osoitteessa Mannerheimintie 22-24. Aloitamme puheenvuorot klo 10.15. Tilaisuuden kielet ovat ruotsi ja englanti, kysymyksiä voi esittää myös suomeksi.

Ilmoittaudu tilaisuuteen: https://amosrex.fi/rsvp-press/

Tilaisuutta voi seurata myös striimissä, osallistu tästä: https://enchant.fi/amosrex/press

Ohjelma:

Puheenvuorot

Stefan Björkman, Amos Rexin hallituksen puheenjohtaja, Konstsamfundetin toimitusjohtaja
Uusi museonjohtaja

Kysymyksiä ja vastauksia

Tilaisuus päättyy klo 11.

Amos Rex on taidemuseo, jossa menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus kohtaavat. Lasipalatsin funktionalistisen maamerkin yhteyteen rakennetut kaarevakattoiset maanalaiset näyttelytilat sijaitsevat Lasipalatsin aukiolla kohoavien omaleimaisten kumpujen alla. Amos Rex esittelee tilallisesti rakentuvia, elämyksellisiä ja usein teknologisesti kokeellisia näyttelyitä nykytaiteilijoilta ja heidän modernistisilta edeltäjiltään. Amos Rexin omistaja on Föreningen Konstsamfundet.

Mannerheimintie 22–24, 00100 Helsinki
museum@amosrex.fi
amosrex.fi

@amoskonst
#amosrex

Muut kielet

Mystiska mossjättar tar över Glaspalatstorget – Amos Rex utställning inbjuder oss att ifrågasätta och drömma på barns orädda sätt14.3.2024 10:40:08 EET | Tiedote

En grön mossjätte utrustad med skidor och stavar har anlänt till Amos Rex kullar, redo att utforska okänd terräng. Vandraren upplever att världen utforskas genom att resa, men också med hjälp av känslosinnet – speciellt via händernas beröring. Det är kanske därför jätten rör vid sin öppna handflata med ena handens två fingrar och formar tecknet som betyder att gå eller att vandra.

Salaperäiset sammaljätit valtaavat Lasipalatsin aukion – Amos Rexin näyttely kutsuu meitä kyseenalaistamaan ja uneksimaan lasten pelottomaan tapaan14.3.2024 10:40:08 EET | Tiedote

Vihreä sammaljätti varustettuna suksilla ja sauvoilla on kulkenut Amos Rexin kumpujen keskelle, kenties valmiina kartoittamaan tuntemattomia alueita. Vaeltajan mielestä yksi tapa oppia tuntemaan maailmaa on matkustaminen, toinen on aistien avulla – erityisesti kosketuksen kautta. Ehkä siksi jätti kertoo omasta tehtävästään koskettamalla avointa kämmentä toisen käden kahdella sormella. Viittoma toteutuu liikuttamalla sormia kämmenen yli, mikä tarkoittaa viittomakielellä kävellä tai vaeltaa.