Den nya museichefen för Amos Rex kommer att presenteras fredagen den 17 november

Amos Rex styrelse har genomfört en internationell rekryteringsprocess för att söka en ny museichef för Amos Rex. Den nya museichefen är vald, och beslutet kommer att presenteras fredagen den 17 november.

Mika Huisman

Välkommen till presstillställningen fredagen den 17 november kl. 10–11 (EET/UTC+2) på biograf Bio Rex, Mannerheimvägen 22-24. Vi inleder talen kl. 10.15. Tillställningen går på svenska och engelska.

Anmälan: https://amosrex.fi/rsvp-press/

Tillställningen kommer att sändas live, delta här: https://enchant.fi/amosrex/press

Agenda:

Tal
Stefan Björkman, ordförande för Amos Rex styrelse, VD för Konstsamfundet
Nya museichefen

Frågor och svar

Tillställningen avslutas kl. 11.

Amos Rex är ett konstmuseum där det förflutna, nuet och framtiden möts. De välvda och unika utställningsutrymmena är belägna i anslutning till funkislandmärket Glaspalatset och under dess böljande torg. Amos Rex visar platsspecifika, upplevelsebaserade och ofta tekniskt experimentella utställningar av samtida konstnärer och deras modernistiska föregångare. Amos Rex ägs av Föreningen Konstsamfundet.

Mannerheimvägen 22–24, 00100 Helsingfors
museum@amosrex.fi