Pirkanmaan palkinto Manserock-näyttelylle

Vapriikki kutsuu kolme pirkanmaalaista manserock-tulokasta esiintymään tiloissaan vuoden 2024 aikana. Pirkanmaalaisia yhtyeitä kannustetaan löytämään oma, uusi tapa tehdä manserokkia Vapriikissa helmikuussa avautuvan näyttelyn yhteydessä.

Saarni Säilynoja/Vapriikin kuva-arkisto

Tapahtuman mahdollistaa Pirkanmaan liiton maakuntahallituksen 1.9. jakama 7000 euron suuruinen Pirkanmaan palkintoraha. Varsinaisella Pirkanmaan palkinnolla palkittiin Popeda-yhtye.

- Asiakkaamme ovat toivoneet näyttelyn oheisohjelmaan keikkoja, kertoo näyttelypäällikkö Marjo Meriluoto.

- On hienoa päästä tarjoamaan estradi nyt myös nuorille muusikoille.

Yleisö voi osallistua bändien valintaan kommentoimalla Vapriikin sosiaalisen median kanavien julkaistavassa uutisessa, minkä bändin keikalle haluaisi tulla Vapriikkiin. Ensimmäinen keikka kuullaan 4.5.2024 Museoiden yössä.

Vapriikki aikoo käyttää palkintorahan nuorten bändien keikkapalkkioihin. Rahapalkinto jaetaan esiintyjien kesken.

Manserock valloittaa Vapriikin 9.2. alkaen. Pitkään odotettu elämyksellinen ja osallistava näyttely tarkastelee manserokkia ilmiönä laajasti niin isojen nimien kuin tuntemattomampien taustatekijöidenkin kautta.

Tähtitalvikki PoikajärviViestintäsuunnittelija

Puh:050 321 1189