Finess Energy Oy

Järkevä energiankäyttö säästää rahaa ja luonnonvaroja teollisuudessa ja kiinteistöissä

Yritysten ympäristötavoitteiden saavuttamiseksi pitää energiankulutusta ja energiahukkaa vähentää. Kannattava tapa on tehostaa jo olemassa olevan energian hyödyntämistä energiainvestointien avulla.

Energiainvestointien onnistuminen on olennainen osa energiatehokkuutta.
Energiainvestointien onnistuminen on olennainen osa energiatehokkuutta. Finess Energy Oy

Muutos kohti hiilineutraaliutta on rakentumassa elinehdoksi yritysten kilpailukyvylle. Hiilineutraaliuden saavuttamiseksi ja energiatehokkuuden lisäämiseksi tulee energiankäyttöä tehostaa ja uudistaa monipuolisesti. Tavoitteiden saavuttamiseksi yritykset pyrkivät kestäviin energiainvestointeihin, jotka mahdollistavat pienemmän hiilijalanjäljen lisäksi paremman kilpailukyvyn sekä kestävän kasvun.

Edistykselliset laitteet ja järjestelmät auttavat tunnistamaan ja korjaamaan energiankulutuksen ongelmakohdat. Tämä mahdollistaa entistä tehokkaamman energiankäytön ja säästää yrityksille kustannuksia pitkällä tähtäimellä. Investointien takaisinmaksuaika on ollut pitkään tärkein kriteeri, mutta yhä enenevissä määrin yritysten suhtautuminen energiansäästöön ja päästöjen vähentämiseen on muuttunut kokonaisvaltaisemmaksi, tavoitteellisemmaksi ja vastuullisemmaksi.

Ilma-vesil%E4mp%F6pumppu%20on%20ymp%E4rist%F6%E4%20ja%20kustannuksia%20s%E4%E4st%E4v%E4%20ratkaisu%2C%20sill%E4%20sen%20l%E4mm%F6nl%E4hde%20ulkoilma%20on%20ilmaista%20uusiutuvaa%20energiaa.
Ilma-vesilämpöpumppu on ympäristöä ja kustannuksia säästävä ratkaisu, sillä sen lämmönlähde ulkoilma on ilmaista uusiutuvaa energiaa. Finess Energy Oy

Toiminnoista syntyvien energiavirtojen tehokkaampi käyttö vähentää lisäenergian tarvetta

Kiinteistöt ja teollisuuslaitokset voivatkin saada paljon nykyistä enemmän hyötyä olemassa olevista energiavirroista ja toiminnoista syntyvien energiavirtojen tehokkaampi käyttö vähentää lisäenergian tarvetta. Normaaleissa prosesseissa ja toiminnoissa syntyy paljon energiaa, jota voidaan hyödyntää tehostamalla järjestelmiä. Esimerkiksi uusi lämmitysratkaisu voidaan rakentaa tai vanha järjestelmä uudistaa niin, että yksittäiset laitteet ovat mahdollisimman energiatehokkaita ja järjestelmä kokonaisuutena käyttää energiaa optimaalisesti.

Lisäksi esimerkiksi lämpöpumppujen avulla voidaan hyödyntää lukuisia erilaisia lämmönlähteitä, kuten jätevettä, kylmäkoneiden lauhdelämpöä sekä rajattomasti saatavilla olevaa ulkoilmaa, maalämpöä ja muita ympäristön lämmönlähteitä. Sähköiset kattilat ovat puolestaan luotettava ja päästötön tapa höyryn ja kuuman veden tehokkaaseen tuottamiseen. Kattiloiden kompakti rakenne, erinomaiset säätöominaisuudet sekä korkea hyötysuhde tekevät niistä ihanteellisia monenlaisiin sovelluksiin energiantuotannossa ja teollisuudessa.

Kehittämällä tehokkaita energiaratkaisuja, Finess Energy on osaltaan varmistamassa yritysten energiainvestointien onnistumisen ja ympäristötavoitteiden täyttymisen.

Tekoja energiankäytön tehostamiseksi.

Ratkaisemme energiatehokkuuden haasteita tunnistamalla potentiaaliset energiakiertotalouden lähteet ja toimittamalla energiatehokkuutta parantavia laitteita, järjestelmiä ja asiantuntijapalveluita laaja-alaisesti eri toimialoille. Edistämme teollisuuden ja kiinteistöjen ympäristötavoitteiden toteutumista tehostamalla energiankäyttöä sekä tukemalla energiainvestointien onnistumista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Finess Energy Oy