S-ryhmälle uusi kumppani maksamisen palveluihin – yhteistyö Adyenin kanssa käynnistyy maksupäätteiden uudistuksella
S-ryhmä kehittää lähivuosina maksamisen palveluitaan yhä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Yhteistyö Adyenin kanssa kattaa kaikki kaupparyhmän toimipaikat, verkkokaupat ja mobiilimaksamisen. Ensimmäisenä uudistetaan toimipaikkojen maksupäätteet vuosina 2024–2025.

S-ryhmä aloittaa maksamisen palveluissa laajan yhteistyön alankomaalaisen Adyenin kanssa. Adyen on maailmanlaajuisesti toimiva maksamisen palveluntarjoaja, jonka teknologinen alusta on käytössä useilla kuluttajien suosimilla yrityksillä.
Yhteistyö Adyenin kanssa käynnistyy toimipaikkojen maksupäätteiden uudistamisella vuosina 2024–2025. Maksupäätteet uudistetaan, sillä nykyiset päätelaitteet ovat tulleet elinkaarensa päähän. Adyenin kanssa kehitetään jatkossa myös mobiilipalveluiden ja verkkokauppojen maksutapoja.
Uudistukset otetaan vaiheittain käyttöön kaikissa S-ryhmän liiketoiminnoissa, toimipaikoissa ja palveluissa sekä Suomessa että Virossa. Siirtymävaihe on asiakkaille saumaton; nykyiset maksutavat ja esimerkiksi Bonuksen kerryttäminen jatkuvat ennallaan. S-ryhmän kaikkien liiketoimintojen siirtyminen uuteen maksamisen ratkaisuun kestää useamman vuoden. S-Pankin tuottamat palvelut eivät kuulu nyt tehdyn sopimuksen piiriin.
– Adyen tarjoaa meille korkeatasoisen ja nykyaikaisen palvelukokonaisuuden, joka vastaa tulevaisuuden kehitystarpeisiimme. Yhteinen tavoitteemme on tarjota S-ryhmän asiakkaille sujuva asiakaskokemus sekä helpot, turvalliset ja luotettavasti toimivat maksutavat, kertoo S-ryhmän maksamisen palveluista vastaava johtaja Kai Lindström SOK:lta.
Adyenin alusta yhtenäistää ja yksinkertaistaa maksamista S-ryhmän eri kanavissa ja mahdollistaa palvelun joustavan kehittämisen. Tämä sujuvoittaa asiakkaiden monikanavaista asiointia.
– S-ryhmä on edelläkävijä vähittäiskaupan digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Se on osoittanut, miten teknologiaa hyödyntämällä asiakkaille voidaan tarjota entistä parempia asiointikokemuksia. Olemme innoissamme siitä, että pääsemme S-ryhmän kumppanina vauhdittamaan sen digitaalista siirtymää, sanoo Tobias Lindh, Adyenin Pohjoismaiden ja Baltian toimintojen johtaja.
Yhteyshenkilöt
S-ryhmä: Kai Lindström, johtaja, maksamisen palvelut, SOK
puh. 040 658 5724, kai.lindstrom(a)sok.fi
Adyen: Linus Kajander, Pohjoismaiden ja Baltian toiminnan PR- ja sisältöjohtaja,
+46 736 86 00 78, linus.kajander(a)adyen.com
SOK viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Kuvat

Adyen
Adyen (ADYEN:AMS) on maailmanlaajuisesti toimiva, johtavien yritysten suosima finanssiteknologia-alusta. Adyen auttaa asiakkaitaan saavuttamaan tavoitteensa tarjoamalla kattavia maksamisen palveluita, dataan pohjautuvaa analytiikkaa ja rahoitustuotteita yhdellä globaalilla teknologiaratkaisulla. Adyen tekee yhteistyötä muun muassa R-kioskin, Spotifyn, Uberin, H&M:n, eBayn ja Microsoftin kanssa.
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Yli 1300 suomalaista vastasi: Näin paljon valmistujaislahjaan tulee käyttää rahaa – tällaisia ovat kevään suosikkilahjat28.5.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme