Kuopion alueen kauppakamari

Tahkovuoren huipulta kansainväliseen kasvuun – Haku Tahko Ski Lift Pitch -start up-kilpailuun on käynnistynyt

Tahko Ski Lift Pitch -bisnestapahtuma järjestetään tulevana kevättalvena ke–to 3.–4.4.2024 Nilsiän Tahkovuorella. Odotettu kasvuyritystapahtuma kokoaa yhteen startup-yrittäjät, enkeli- ja pääomasijoittajat, tapahtumavierailijat sekä opiskelijat.

Tahko Ski Lift Pitch -start up-kilpailussa parhaiten alkukarsintavaiheessa pitchanneet 20 yritystä pääsevät vakuuttamaan sijoittajat omasta liikeideastaan Tahkovuoren huipulle kuljettavassa hiihtohississä. Reino Hartikainen

Tapahtuman teemana ovat kasvu ja innovaatiot. Ohjelman keskiön muodostaa start up-yrityksille suunnattu pitchauskilpailu, jonka pääpalkintona on 10 000 euroa. Parhaiten alkukarsintavaiheessa pitchanneet 20 yritystä pääsevät vakuuttamaan sijoittajat omasta liikeideastaan Tahkovuoren huipulle kuljettavassa hiihtohississä.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat muun muassa Mika Sutinen (Vaaka Partners), Kim Väisänen (FiBAN), Cyril Golub (LatBAN), Noora Tuikka (Nostetta Ventures), Jari Osmala (FiBAN) ja Heli Mehtätalo-Takala (Innovestor).

Avoin haku Tahko Ski Lift Pitch -start up-kilpailuun on käynnistynyt ja siihen valitaan esikarsinnan perusteella 40 kasvupotentiaalisinta yritystä. Kansainvälistyvä tapahtuma on vauhdittanut usean start up-yrityksen kasvumatkaa muun muassa pääomarahoituksen, liike-elämän verkostojen ja uusien kontaktien muodossa.

"Suosittelemme lämpimästi Tahko Ski Lift Pitchiin osallistumista kaikille startupscenestä kiinnostuneille. Tapahtuma on erinomainen tilaisuus verkostoitua – se kokoaa yhteen startupit, sijoittajat ja mentorit. Pitchauksen ja oheisohjelman yhteydessä pääsee myös testaamaan Tahkon laskettelurinteet”, kommentoi kilpailun vuonna 2022 voittanut Marginum Oy:n toimitusjohtaja Samu Lehtonen.

Tahkovuorelle nousun jälkeen Lehtonen tiimeineen on kerännyt 1,7 miljoonan euron rahoituksen syöpäkirurgisen kudosmonitorointiteknologian markkinoille vientiin.

Tahko Ski Lift Pitch -start up-kilpailuun voivat hakea niin kansalliset kuin kansainvälisetkin kasvupääomaa hakevat tiimit. Haku on avoinna perjantaihin 2.2.2024 saakka.

Täytä hakemuksesi start up-kilpailuun osoitteessa: Startups - Tahko Ski Lift Pitch (tahkoslp.com)

Tapahtumaliput saatavilla osoitteessa: Kuopio ja muu Pohjois-Savo – KauppakamariKauppa

Kuvat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi