Adapteo Finland Oy

Adapteo Groupille on myönnetty kultamitali kansainvälisessä kestävän kehityksen vertailussa

Kansainvälisesti arvostetuin vastuullisuusluokitusten toimittaja EcoVadis on myöntänyt Adapteolle kultamitalin tunnustuksena sitoutumisesta ja erinomaisesta suorituksesta. Adapteo kuuluu nyt kaikista EcoVadisin maailmanlaajuisesti arvioimista yrityksistä parhaiten menestyneen 5 prosentin joukkoon.

Kuvassa Adapteo Groupin kestävän kehityksen johtaja Lina K Wiles (vas.) ja Adapteo Groupin toimitusjohtaja Johanna Persson. Kuva: Adapteo Group.

”Tämä on Adapteo Groupin ensimmäinen EcoVadis-arviointi. Kultatason luokituksen saavuttaminen osoittaa, että kestävän kehityksen pitäminen liiketoimintamme ytimessä kannattaa”, toteaa Adapteo Groupin kestävän kehityksen johtaja Lina K Wiles.

Adapteo tarjoaa joustavia ja siirrettäviä modulaarisia rakennuksia sosiaalisen infrastruktuurin tarpeisiin, kuten kouluihin, päiväkoteihin, toimistoihin ja majoitustiloihin, ja on alallaan Pohjois-Euroopan johtava toimittaja.

EcoVadisia pidetään yleisesti maailman luotetuimpana vastuullisuusarviointeja tekevänä yrityksenä. Se on arvioinut yli 100 000 yritystä yli 175 maassa ja yli 200 eri toimialalta. EcoVadisin tavoitteena on nopeuttaa liiketoiminnan muutosta tarjoamalla kattava ja kansainvälinen vertailukohta parhaista käytännöistä.

”EcoVadisin kultamitali osoittaa sitoutumisemme yhteiskunnallisesti ja ympäristöllisesti vastuullisiin liiketoimintakäytäntöihin, joiden avulla haluamme johtaa ja muokata toimialaamme. Vastuullisuus on toimintamme ja tarkoituksemme ytimessä, ja saavuttamamme luokitus vahvistaa niin omaa kuin asiakkaiden ja kumppaneiden luottamusta vastuullisuustyöhömme”, kommentoi Adapteo Groupin toimitusjohtaja Johanna Persson.

EcoVadisin arviointi tarjoaa näyttöön perustuvan analyysin yrityksen vastuullisuussaavutuksista sekä toimintasuunnitelman jatkuvan parantamisen tueksi. Adapteon liiketoimintamalli, jossa käytetään muunneltavia ja uudelleenkäytettäviä rakennuksia, on suunniteltu noudattamaan kiertotalouden periaatteita.

”Olemme etulyöntiasemassa, sillä kykenemme tarjoamaan kiertotalouteen perustuvan ratkaisun, joka  auttaa asiakkaita heidän tilatarpeissaan. Jotta olisimme täysin kiertotalouden mukaisia – uusiutuvista ja kestävistä raaka-aineista aina jatkuvasti uudelleenkäytettäviin tuotteisiin asti, kuten olemme sitoutuneet vastuullisuustavoitteissamme – meidän on jatkettava kehittymistä. EcoVadisin arviointi antaa meille hyvän toimintasuunnitelman lisäparannuksille, koska se selkeyttää nykyasemaamme ja ohjaa priorisointia tulevien vuosien aikana”, Lina K Wiles sanoo.

EcoVadisin arviointi perustuu Yhdistyneiden kansakuntien Global Compactin kymmeneen periaatteeseen, Kansainvälisen työjärjestön (ILO) yleissopimuksiin, Global Reporting Initiativen (GRI) standardeihin sekä ISO 26000 -standardiin. Siinä arvioidaan vastuullisuutta 21 kriteerillä, jotka on jaoteltu neljään ryhmään: ympäristö, työ- ja ihmisoikeudet, eettiset toimintatavat ja kestävä hankinta.

Kuvat

Kansainvälisesti arvostettu kestävän kehityksen arviointijärjestelmä EcoVadis myönsi Adapteolle kultamitalin tunnustuksena sitoutumisesta ja erinomaisesta suorituksesta.
Lataa
Lataa

Lisätietoja julkaisijasta

Adapteo on Pohjois-Euroopan johtava muunneltavien tilojen toimittaja. Kehitämme, rakennamme, vuokraamme ja myymme muunneltavia rakennuksia, joita voidaan käyttää uudelleen ja suurentaa tai pienentää asiakkaidemme muuttuvien tarpeiden mukaan. Tarjoamalla tiloja välttämättömiin toimintoihin, kuten kouluille, päiväkodeille, palveluasumiseen, toimistoiksi ja majoitustiloiksi, luomme arvoa yhteiskunnalle.

Adapteon modulaariset ratkaisut vuokrataan yhä uudelleen ja uudelleen, mikä minimoi materiaalin käytön ja edistää kiertotaloutta. Kunnianhimoisella kestävän kehityksen ohjelmalla yhtiö näyttää alallaan tietä kohti vastuullisempaa tulevaisuutta. Yhtiö innovoi kestävää kehitystä varten, kehittää ilmastoälykkäitä rakennuksia ja kantaa vastuuta arvoketjusta. Näin yhtiö rakentaa mukautuvaa ja kestävää kehitystä tukevaa yhteiskuntaa.

Adapteon rakennuskanta on 1,3 miljoonaa neliömetriä ja toiminta-alueita ovat Ruotsi, Suomi, Norja, Tanska, Saksa, Belgia, Alankomaat ja Liettua. Valtaosa Adapteon liikevaihdosta tulee julkisen sektorin vuokrasopimuksista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Adapteo Finland Oy