Janne Sirviö Aura Flown uudeksi toimitusjohtajaksi

Matkustaja- ja risteilyalusten korjausrakentamiseen erikoistuneen Aura Flow Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Janne Sirviö. Sirviö tuo yritykseen mukanaan pitkän ja monipuolisen kokemuksen laivanrakennusalalta. Aura Flow on osa Aura Rakennus -konsernia.

Aura Flown toimitusjohtajana alkuvuodesta 2024 aloittava Janne Sirviö on työskennellyt uransa aikana matkustajalaivojen uudis- ja korjausrakentamiseen erikoistuneissa yrityksissä. Kokemusta on kertynyt alan johtotehtävistä niin kotimaasta kuin myös Yhdysvalloista, jossa Sirviö työskenteli 2000-luvun alussa risteilijöiden korjausrakentamisen parissa usean vuoden ajan. Aura Flown ruoriin Sirviö siirtyy Millog Marine & Powerin toimitusjohtajan tehtävästä.

– Innostuin tehtävästä, kun minua lähestyttiin asian tiimoilta. Aika paluulle korjausrakentamisen kiinnostavaan maailmaan on juuri nyt sopiva ja oma intohimo alaa kohtaan helpotti päätöstä. Aura Flown toimintakonsepti ja mukana olevat ihmiset vakuuttivat minut alusta alkaen. Näen paljon synergiaa siinä, mitä Aura Rakennus edustaa ja kuinka voimme laajentaa osaamista risteilijöiden korjausrakentamiseen esimerkiksi hyttialueiden saneerauksissa, Sirviö kertoo.

– Jannen vahva osaaminen ja pitkä kokemus sekä alan verkostot ovat voittava yhdistelmä. Meillä on täysi luottamus siihen, että hänen luotsaamanaan Aura Flown toiminta saadaan hyvään vauhtiin, sanoo Aura Rakennus -konsernin toimitusjohtaja Mikko Kilpi.

Tähtäimessä vientimarkkinat

Aika uuden toiminnan aloittamiselle on hyvä. Varustamot ovat pitkälti palautuneet korona-ajan ahdingosta, ja Aura Flown kaltaisten matkustaja- ja risteilyalusten korjausrakentamiseen keskittyvien yritysten tarjoamille palveluille on kasvava kysyntä. Aura Flown johdon laaja toimittajaverkosto sekä asiakastuntemus ovat ehdoton kilpailuvaltti.

– Tähtäämme kansainvälisille vientimarkkinoille, erityisesti Yhdysvaltoihin. Tavoitteenamme on hyödyntää suomalaista meriteollisuuden osaamista ja laadukkuutta, joka on hyvin arvostettua maailmalla. Haluamme viedä alan kotimaista verkostoa suuremmille markkinoille ja toimia kanavana kansainvälistymiseen myös Varsinais- Suomen alueen pienemmille yrityksille, Sirviö sanoo.

Aura Rakennus -konsernin taloudellinen tuki sekä konsernin sisäinen perinteiset toimialarajat ylittävä toimintamalli luo suunnitelmalle vahvan pohjan.

Aura Rakennus on kolmella suomalaisella kasvukeskusalueella toimiva rakennusalan konserni, joka on erikoistunut ympäristövastuulliseen rakentamiseen. Yhtiö tuottaa hankekehityksen kautta asiakkailleen asunto-, palvelu- ja toimitilakiinteistöjä. Vastuullisella toimintatavalla tavoitellaan muun muassa rakennusten matalampia energiakustannuksia ja pienempää ympäristökuormitusta eli kiinteistöjen kestävämpää käyttöä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta BriiffiGround

Aura Rakennukselle risteilyalusten saneeraukseen keskittyvä tytäryhtiö Aura Flow5.9.2023 07:00:00 EEST | Tiedote

Nopeasti kasvanut rakennusliike Aura Rakennus Oy on perustanut matkustaja- ja risteilyalusten saneeraukseen erikoistuvan tytäryhtiön, Aura Flow Oy:n. Uuden yhtiön toiminta perustuu poikkeukselliseen tapaan hyödyntää konsernin resursseja yli perinteisten toimialarajojen. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun merkittävä suomalainen rakennusalan yhtiö laajentaa toimintaansa meriteollisuuteen.