Särkänniemen Sairaalahuvipuisto on mukana Taysin joulussa

Joulupukki kiertää osastoilla Taysissa jouluaattona. Särkänniemen Sairaalahuvipuisto Taysin pääaulan yhteydessä on avoinna joka päivä myös jouluna.

Joulupukki on joulun aikaan ehtinyt jo vierailla Sairaalahuvipuistossa, jossa hänet kuvattiin tietenkin kiipeilytelineessä.

Taysin Sairaalahuvipuisto tuo iloa pienten potilaiden elämään läpi joulun ajan.

Jouluna 24.–26.12. ja uutenavuotena 31.12.–1.1. Sairaalahuvipuisto on avoinna klo 12–16 (tavallisesti arkisin klo 11–18 ja viikonloppuisin klo 12–18). Myös Joulupukki vierailee jouluaattona osastoilla tapaamassa pieniä potilaita.

”Vaikka muu yhteiskunta rauhoittuu joulun viettoon, sairaala-arki jatkuu. Meille on tärkeää tuoda joulun iloa myös sairaalavuoteen äärelle ja sairaalaelämään”, kertoo Tampereen Lastenkilinikan Tuen toiminnanjohtaja Susanna Lohiniemi.

”Särkänniemen tehtävä on lisätä ilon määrää maailmassa, ja Sairaalahuvipuisto on tapamme kantaa yhteiskunnallista vastuuta. Sairaalahuvipuiston avulla tuomme pienille potilaille jouluiloa, joka kestää”, kertoo Särkänniemen kaupallinen johtaja Heikki Ihanamäki.

Sairaalahuvipuisto on Särkänniemen perustama ilmainen kohde Taysin potilaille ja heidän läheisilleen. Sairaalahuvipuistossa vierailee yli 1000 lasta kuukausittain. Toiminta pyörii Särkänniemen ja kumppaneiden tuella.

Arjen pyörittämisestä Sairaalahuvipuistossa vastaavat Tampereen Lastenklinikan Tuen työntekijät, jotka ovat paikalla aina puiston ollessa auki.