Business Finland

Vesku-poro hurmaa matkailijoita sosiaalisessa mediassa

Jaa

Kansainvälistä matkailua edistävän Visit Finlandin ja Lapin alueorganisaatioiden juuri alkaneen yhteisen kampanjan päärooliin nousee sympaattinen Vesku-poro. Kampanjan tavoitteena on lisätä Lapin kesän tunnettuutta erityisesti eurooppalaisten, mutta myös yhdysvaltalaisten ja japanilaisten matkailijoiden keskuudessa.

Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään
Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään Visit Finland

Sosiaalisessa mediassa toteutettavassa kampanjassa somevaikuttaja Vesku-poro (@veskuthereindeer) esittelee Lapin ainutlaatuisia myyntivaltteja lukuisille silmäpareille ympäri maailmaa. Instagramin videoilla Vesku-poro seikkailee Lapin kauniissa kesämaisemissa. Markkinointikampanjassa tuodaan esille Lapin kesän ainutlaatuisia myyntivaltteja.

– Uskomme, että porot todella tietävät, miten elää sopusoinnussa luonnon kanssa; nauttien valoisista kesäöistä, hengittäen maailman puhtainta ilmaa ja kokien arktisen erämaan parhaimmat puolet. Nämä ovat keskeisiä tekijöitä suomalaisen onnellisuuden ja hyvinvoinnin taustalla, joita haluamme jakaa matkailijoillekin, Visit Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez kertoo.

Kampanjan pääroolissa esiintyvä Vesku on nuori urosporo, kermikkä, kuusamolaisen Kujalan porotilan asukas. Nuorena poronvasana orvoksi jäänyt Vesku on kasvanut ihmisten hyvässä hoidossa ja on persoonallisen ulkonäkönsäkin vuoksi tottunut esiintymisiin. Kesällä 2023 Lapissa toteutettuihin kuvauksiin Vesku-poro osallistui omistajiensa kanssa.

– Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään, eli toisin sanoen nautti koko sydämestään Lapin kesästä, Jimenez jatkaa.

Visit Finland toteuttaa Lapin kesämatkailun tunnettuutta kasvattavan kampanjan yhdessä viiden matkailun alueorganisaation, Ruka-Kuusamon, Visit Rovaniemen, Visit Levin, Visit Ylläksen ja Lapland North Destinationsin kanssa. Kampanjan pääkohdemarkkinat ovat Saksa ja Alankomaat, mutta Veskun seikkailuja markkinoidaan myös italialaisille, espanjalaisille, ranskalaisille, isobritannialaisille, yhdysvaltalaisille ja japanilaisille.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kampanjan pääroolissa esiintyvä Vesku on nuori urosporo.
Kampanjan pääroolissa esiintyvä Vesku on nuori urosporo.
Visit Finland
Lataa
Kesällä 2023 Lapissa toteutettuihin kuvauksiin Vesku-poro osallistui omistajiensa kanssa.
Kesällä 2023 Lapissa toteutettuihin kuvauksiin Vesku-poro osallistui omistajiensa kanssa.
Visit Finland
Lataa

Linkit

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Business Finland

Business Finland startade en kampanj om hållbar gruvdrift och kritiska mineraler28.4.2025 08:03:00 EEST | Pressmeddelande

Kritiska mineraler och strategiska råvaror har nu en stor marknadsdriven efterfrågan när olika länder investerar i att säkra leveranskedjan för mineraler och i miljömål. Business Finland startade en årslång kampanj för att stödja hållbar förnyelse av den finska gruv- och mineralsektorn med tio miljoner euro. ”Gruvornas negativa miljöpåverkan måste minskas och försörjningsberedskapen i Finland garanteras”, säger Satu Penttinen från Business Finland, som har utsetts att leda kampanjen.

Business Finland aloitti kestävän kaivosteollisuuden ja kriittisten mineraalien kampanjan28.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote

Kriittisille mineraaleille ja strategisille raaka-aineille on nyt suurta markkinalähtöistä kysyntää, kun eri maat investoivat mineraalien toimitusketjujen turvaamiseen ja ympäristötavoitteisiin. Business Finland aloitti vuoden mittaisen kampanjan, joka tukee suomalaisen kaivos- ja mineraalisektorin kestävää uudistumista 10 miljoonalla eurolla. “Kaivosten haitallisia ympäristövaikutuksia tulee pienentää ja Suomelle taattava huoltovarmuus”, sanoo kampanjan vetäjäksi nimetty Satu Penttinen Business Finlandista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye