Airlon, Silvea, Frontago ja J. Sund ovat nyt A-Insinöörit

Talotekniikan suunnittelutoimistot Airlon ja Silvea, peruskorjaussuunnittelija Frontago sekä rakennesuunnittelija J. Sund jatkavat toimintaansa A-Insinöörit-nimellä. Neljä insinööritoimistoa sulautui A-Insinöörien konserniyhtiöihin vuodenvaihteessa.

Talotekniikan suunnittelutoimistot Airlon ja Silvea, peruskorjaussuunnittelija Frontago sekä rakennesuunnittelutoimisto J. Sund sulautuivat A-Insinöörien konserniyhtiöihin vuodenvaihteessa. Kuva: A-Insinöörit
Talotekniikan suunnittelutoimistot Airlon ja Silvea, peruskorjaussuunnittelija Frontago sekä rakennesuunnittelutoimisto J. Sund sulautuivat A-Insinöörien konserniyhtiöihin vuodenvaihteessa ja jatkavat toimintaansa A-Insinöörit-nimellä. Kuva: A-Insinöörit

Neljä yrityskauppojen myötä suunnittelu- ja konsulttiyhtiö A-Insinööreihin liittynyttä suunnittelualan yritystä ovat sulautuneet konsernin toimialayhtiöihin 1.1.2024. Toimistojen osaaminen täydentää A-Insinöörien tarjoamia palveluja Pohjois- ja Etelä-Suomessa useilla palvelualueilla: talotekniikassa, rakennesuunnittelussa sekä taloyhtiöiden peruskorjauksissa.

Oululainen LVIA-suunnittelija ja -valvoja Airlon Development sekä yrityksen sähkösuunnitteluun erikoistunut tytäryhtiö Insinööritoimisto Silvea ovat olleet osa A-Insinöörit-konsernia vuodesta 2022 lähtien.

Fuusion myötä yritysten toiminta jatkuu A-Insinöörit Teollisuus- ja talotekniikka Oy:nä nykyisten osaajien voimin Oulun talotekniikan suunnitteluyksikkönä. Yksikkö täydentää A-Insinöörien suunnittelupalvelujen ketjua Pohjois-Suomessa sekä teollisuus- ja talotekniikan palveluja valtakunnallisesti. Yksikönjohtajana jatkaa Airlonin entinen toimitusjohtaja Sakari Mäenpää.

Asunto-osakeyhtiöiden julkisivu- ja peruskorjausten suunnitteluun pääkaupunkiseudulla erikoistunut Frontago liittyi yrityskaupalla A-Insinöörit-konserniin vuonna 2023 ja jatkaa nyt toimintaansa A-Insinöörit Suunnittelu Oy:nä.

Frontagon osaaminen vahvistaa A-Insinöörien otetta pääkaupunkiseudun taloyhtiöiden korjaushankkeista ja asiakkaista. Toimiston asiantuntijat jatkavat A-Insinöörien uudessa, taloyhtiöitä kokonaisvaltaisesti julkisivu- ja peruskorjauksissa, putkistosaneerauksissa ja muutoshankkeissa palvelevassa asiantuntijayksikössä. Sen palveluihin kuuluvat myös rakennuttaminen ja valvonta. Toimitusjohtaja Juha Hartikka jatkaa yksikön suunnittelujohtajana.

Vahvana rakennetekniikan osaajana tunnettu Insinööritoimisto J. Sund on ollut osa A-Insinöörit-konsernia viime vuonna toteutuneesta yrityskaupasta lähtien. A-Insinöörit vahvisti kaupalla kykyään palvella rakennetekniikan luottokumppanina pääkaupunkiseudun monipuolisissa talonrakentamisen ja teollisuuden hankkeissa.

J. Sundin muodostama talorakentamisen suunnitteluyksikkö jatkaa toimintaansa vuodenvaihteen fuusion jälkeen A-Insinöörit Suunnittelu Oy:nä. Vetäjänä jatkaa yksikönjohtaja Johan Sund.

Suunnitteluyritysten nimet vaihtuvat, mutta palveluista vastaavat tutut yhteyshenkilöt ja asiantuntijat tutuissa osoitteissa. Lue lisää: Löydä asiantuntijamme

Sakari Mäenpää, yksikönjohtaja, teollisuus- ja talotekniikka Oulu, A-Insinöörit
sakari.maenpaa@ains.fi

Juha Hartikka, suunnittelujohtaja, Etelä-Suomen taloyhtiöpalvelut, A-Insinöörit