Juha Valtari A-Insinöörien rakennesuunnittelun toimialajohtajaksi

A-Insinöörien rakennesuunnittelu-toimialan johtajana aloittaa Juha Valtari.

Rakennetun ympäristön suunnittelu- ja konsulttiyhtiö A-Insinöörien rakennesuunnittelu-toimialan uudeksi toimialajohtajaksi on nimitetty 8.4.2024 alkaen DI Juha Valtari. Toimialan pitkäaikainen johtaja Timo Leppänen jatkaa A-Insinööreissä vaativien teollisuus-, toimitila- ja erityishankkeiden projektinjohtajana.

– Uusi toimialajohtaja Juha Valtari on kokenut konsulttialan liikkeenjohtaja ja toiminut A-Insinööreissä korjaussuunnittelun toimialajohtajana ja johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2022. Juhalla on vahva kokemus talonrakentamisen suunnitteluliiketoiminnasta ja hän tuntee talomme ja tavoitteemme, toimitusjohtaja Kari Kauniskangas sanoo.

Ennen A-Insinöörejä Juha Valtari toimi pitkään Rambollin Kiinteistöt ja rakentaminen -toimialan johtajana vastuullaan rakennesuunnittelun, talotekniikan sekä arkkitehtisuunnittelun palvelut.

– Pääsen käyttämään kaikkea kokemustani uudessa tehtävässä, johon tartun suurella kunnioituksella. Rakennesuunnittelu on A-Insinöörien hienon yritystarinan ytimessä, rakennetekninen substanssiosaaminen laaja-alaista ja digitaalinen suunnittelu- ja kehittämisosaaminen maailmanluokkaa. Näihin vahvuuksiin uskomme ja niiden varaan voimme rakentaa nykyisessäkin markkinatilanteessa, Juha Valtari sanoo.

Valtari jatkaa myös A-Insinöörien korjaussuunnittelu- ja asiantuntijapalveluihin keskittyvän toimialan johtajana.

Rakennesuunnittelu-toimialalla työskentelee 350 rakennetekniikan asiantuntijaa eri puolilla Suomea sijaitsevissa yksiköissä. A-Insinöörien rakennetekniikan alalla kehitetyt, kansainvälisestikin edistykselliset datalähtöiset suunnittelumenetelmät ja digitaaliset laboratoriot helpottavat moniin samanaikaisiin kustannus-, ympäristö- ja teknisiin tavoitteisiin vastaamista uudisrakennusten ja laitosten suunnittelussa.

Lisätietoja:
Kari Kauniskangas, toimitusjohtaja, A-Insinöörit (AINS Group)
Yhteydenotot viestinnän kautta
Silja Sarkamo, puh. 050 379 4767, silja.sarkamo@ains.fi

Juha Valtari, toimialajohtaja, rakennesuunnittelu sekä korjaussuunnittelu ja asiantuntijapalvelut
puh. 0400 908 817, juha.valtari@ains.fi

A-Insinöörien rakennesuunnittelu-toimialan johtaja Juha Valtari.

A-Insinöörit (AINS Group) on suomalainen, ennakkoluuloton kiinteistö- ja rakennusalan suunnittelu- ja konsulttitalo. Luomme yhdessä parasta rakennettua ympäristöä ja haastamme koko alaa uudistumaan kestävästi. 1 350 hengen asiantuntijayhteisömme tarjoaa kiinteistö- ja rakennushankkeisiin kaikki suunnittelu- ja projektijohtopalvelut kuudella liiketoiminta-alueella: rakennuttaminen, arkkitehtisuunnittelu, rakennesuunnittelu, korjaussuunnittelu, teollisuus- ja talotekniikka sekä yhdyskunta- ja ympäristösuunnittelu. Toimimme 19 toimipisteessä Suomessa ja kansainvälisesti.