Uudenvuodenlupaukset näkyvät ruokakaupassa – kasvisten myynti kasvaa ja vegeviikko alkaa
Uuden vuoden alkaessa moni haluaa panostaa terveelliseen syömiseen. Hedelmiä ja vihanneksia ostetaan reippaasti enemmän siirryttäessä joulukuusta tammikuuhun. Myös kiinnostus kasvis- ja vegaaniruokavaliota kohtaan kasvaa. Lidl haluaa kannustaa suomalaisia kokeilemaan kasvispainotteista ruokavaliota sekä vegaanisia tuotteita, joten Lidlillä alkaa vegeviikko torstaina 4.1.

Joulukuu on syömisen suurjuhlaa: pikkujouluina ja joulun pyhinä nautitaan herkullisesta ruuasta ja suklaan syönti on huipussaan. Uuden vuoden alkaessa taas halutaan satsata terveelliseen syömiseen. Siirryttäessä joulukuusta tammikuuhun ostoskoreihin valitaan enemmän vihreää ja terveellistä, vähemmän suklaata ja leivonnaisia. Hedelmien ja vihannesten myynti kasvaa ja niitä siten tilataan myymälöihin suurempia määriä.
– Usein joulukuun jälkeen on ähky kaikkien herkkujen syömisestä ja monet tekevät uudenvuodenlupauksia terveellisemmästä ruokavaliosta. Vuosi halutaan aloittaa freesisti ja kasvikset maistuvat. Tutkimusten mukaan suomalaiset syövät liian vähän kasviksia, joten olisikin mahtavaa, jos tammikuun kasvisinnostus jatkuisi vuoden ympäri! Haluamme kannustaa nauttimaan erityisesti sesongissa olevia kasviksia. Nyt tammikuussa on muun muassa bataatin ja klementiinin sesongit, ja siksi näitä onkin tarjouksessa vuoden alussa, kertoo Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs.
Myös kasvis- tai vegaaniruokavalion kokeileminen kiinnostaa vuoden alussa. Yhä useampi viettää ”veganuarya”, eli noudattaa vegaani- tai kasvisruokavaliota tammikuun ajan. Kannustaakseen suomalaisia kasvis- tai vegaaniruuan kokeilemiseen Lidl käynnistää vegeviikon torstaina 4.1. Myymälät Hangosta Sodankylään täyttyvät vegaanisista tuotteista: tarjolla on muun muassa lihankorvikkeita, valmisruokia ja erilaisia herkkuja. Myyntiin tulee myös useita uutuuksia, kuten vegaanista leikkelettä leivän päälle sekä mozzarellatikkujen tapaan nautittavia vuustikkuja dipin kera. Vegeherkut on helppo tunnistaa vihreästä Vemondo-tuotemerkistä tai kokonaan vihreästä pakkauksesta.
– Haluamme madaltaa kynnystä kokeilla kasvis- ja vegaaniruokaa. Elää vielä sitkeässä väärä käsitys, että kasvis- tai vegaaniruoka olisi kallista tai ei niin herkullista. Tarjoamme maistuvia tuotteita halpaan hintaan, jotta ruokaostoksia tehdessä on vegaaniseen vaihtoehtoon mahdollisimman helppo tarttua. Nyt onkin hyvä mahdollisuus kokeilla erilaisia vegaanisia tuotteita. Mahtavaa, jos joku innostuu lisäämään vaikka yhden kasvis- tai vegaanipäivän viikossa ruokavalioonsa, Heinrichs pohtii.
Lidl julkaisi kestävän ruokavalion linjauksen keväällä 2023. Lidlin valikoimaa kehitetään yhä terveellisemmiksi ja kestävämmäksi. Tavoitteena on lisätä täysjyväviljan määrää ja kasvipohjaisia tuotteita sekä vähentää suolaa, sokeria ja lisäaineita. Valikoimakehitystä ohjaa planetaarinen ruokavalio.
Lidl on myös mukana yhtenä perustajajäsenenä uudessa Pro Vege -yhdistyksessä, joka pyrkii edistämään kasvipohjaisen ruoan kasvua ja kehitystä Suomessa.
Lue lisää kestävästä ruokavaliosta Lidlin verkkosivuilla.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl täysjyvän asialla – valikoimaan lisätty kotimaisia täysjyvätuotteita4.9.2025 15:36:04 EEST | Tiedote
Suomi on täysjyvän luvattu maa puhtaan kauran ja rukiin ansiosta, mutta suomalaiset syövät täysjyvää aivan liian vähän. Lidlissä on ryhdytty toimeen tämän korjaamiseksi: yhtiö on asettanut kunnianhimoinen tavoitteen täysjyvän lisäämiseksi. Lidl on hiljattain lisännyt valikoimaansa uusia, kotimaisia täysjyvää sisältäviä tuotteita.
Takaisinveto: Dafgårdsin pakasteaterioissa pakkausmerkintävirhe4.9.2025 13:15:58 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erät ruotsalaisen Dafgårdsin valmistamia Wallenbergin pihvejä sekä janssoninkiusausta. Kyseessä on pakasteena myytävät valmisateriat. Takaisinveto tehdään, koska näiden kahden tuotteen tuotepakkauksiin on tarroitettu suomenkieliset ainesosaluettelot virheellisesti ristiin. Näin ollen suomenkieliset tiedot ainesosista ja allergeeneista eivät pidä paikkansa ja tuotteet voivat olla haitaksi allergikoille. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.
Dubai-suklaavillitys saa jatkoa – trendimaku saapuu nyt croissantin muodossa Lidlin paistopisteille4.9.2025 11:35:00 EEST | Tiedote
Dubai-suklaan ystävät saavat iloisia uutisia, kun Lidl tuo paistopisteelle pistaasitäytteisen, kataifilla ja suklaalla kuorrutetun Dubai-croissantin. Trendimaun ilmiömäinen suosio on saanut Lidlin asiakkaat innostumaan muistakin Dubai-makumaailman tuotteista, kuten Dubai-suklaatyylisestä jäätelöstä. Uutuuscroissantit saapuvat Lidleihin torstaina 4. syyskuuta.
Hollywood-tähdet Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller Parkside-kampanjan kasvoina29.8.2025 13:19:42 EEST | Tiedote
Hollywood kohtaa käsityötaidon Lidlin Parkside-työkalujen kampanjassa, kun Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller esiintyvät ensimmäistä kertaa yhdessä. He rohkaisevat sekä kokeneita nikkareita että aloittelijoita humoristisella tyylillä puuhastelemaan itse ja ottamaan ohjat omiin käsiinsä.
Lidlin tilinpäätös 2024: panostuksia asiakkaisiin ja työntekijöihin28.8.2025 14:30:00 EEST | Tiedote
Lidlin 28.2.2025 päättyneen tilikauden tilinpäätös on julkaistu. Lidlin liikevaihto kasvoi 1,1 prosenttia ja oli yhteensä 2 021 miljoonaa euroa. Lidl työllistää 5 750 suomalaista, teki investointeja 56,8 miljoonalla eurolla ja maksoi yhteisöveroa 8,5 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme