Lidl Suomi-logo

Lidl Suomi

Lidl Suomi

Lidl on Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavarakaupan ketju. Olemme merkittävä osa suomalaista yhteiskuntaa: yli 200 myymälän verkostomme ulottuu Hangosta Sodankylään ja olemme maan 15. suurin työllistäjä – meitä lidliläisiä on 5750.


Laadukkaat omat merkit, tuore hevi ja uunituore paistopiste ovat valikoimamme kivijalat. Haluamme olla se ruokakauppa, josta saa parasta laatua halpaan hintaan ja helposti. Tarjoamme kattavasti kotimaista: 60 % myynneistämme tulee suomalaisista tuotteista. Keskikäytävältä löytyvät viikoittain vaihtuvat käyttötavarat.


Monet muistavat meidät edelläkävijänä vastuullisuudessa: olemme poistaneet pelikoneet myymälöistämme, myymme vain vapaan kanan munia ja olemme lopettaneet ilotulitteiden sekä lentämällä kuljetetun ruoan myynnin. 

Tiedotteen tyyppi
Näytä

Lidlin tutkimus paljastaa joulun inhokki- ja suosikkiherkut –perinteisiä konvehteja rakastetaan ja liköörikonvehdit inhokkilistan kärjessä18.12.2025 13:27:00 EET | Tiedote

Lidlin joulututkimuksen mukaan perinteiset konvehdit ovat nousseet suomalaisten suosikkiherkuksi, viime vuoden ykkösen joulutortun pudotessa toiselle sijalle. Piparit pitävät paikkansa kolmen kärjessä myös tänä vuonna, mutta vihreät kuulat jakavat mielipiteitä, sillä ne löytyvät sekä suosikkien että inhokkien listan kärjestä. Inhokkilistan kärjessä on tänäkin vuonna liköörikonvehdit.

Vuosi uusista ravitsemussuosituksista – näin suomalaiset syövät vuonna 202618.12.2025 08:37:00 EET | Tiedote

Lidl selvitti suomalaisten ruokatottumuksia ja niiden suunniteltuja muutoksista vuodelle 2026.* Tällä hetkellä suomalaisten viikottaisista aterioista noin 30 prosenttia on kasvisruokia. 29 prosenttia suomalaisista aikoo lisätä ruokavalioonsa kasviproteiineja. Liha maistuu miehille ja pohjoisessa, kun taas eteläisemmässä Suomessa sekä naisille maistuu enemmän kasvisruoka. Nuorten keskuudessa ääripäät korostuvat – nuorista löytyy eniten vegaaneja, mutta myös punaisen lihan syöjiä.

Lidl selvitti suomalaisten joulun tärkeimmät ruoat: kinkku hallitsee pohjoisessa, Uudellamaalla syödään mätiä ja kalaa15.12.2025 13:33:08 EET | Tiedote

Lidlin tuore joulukysely paljastaa, että suomalaiset pysyvät vahvasti perinteissä kun kyse on jouluruoasta. Kinkku on joulupöydän kunkku koko Suomessa, mutta erityisen suosittua se on Pohjois- ja Itä-Suomessa. Merenelävät ja kasvisvaihtoehdot ovat etelässä suositumpia kuin muualla Suomessa. Riisipuuro on tärkein ruoka, joka halutaan itse valmistaa, kun taas laatikot ostetaan useimmiten valmiina.

Ruokakauppa suosituin joululahjojen ostospaikka - näitä tuotteita suomalaiset ostavat joululahjaksi12.12.2025 10:45:00 EET | Tiedote

Lidlin joulukysely paljastaa, että lahjoja ostetaan eniten päivittäistavarakaupasta ja tyypillisesti lahjoihin käytetään yhteensä 150 euroa. Vaikka moni toivoo pukinkonttiin elämyksiä, lahjakortteja ja rahaa, todellisuudessa käytännöllisyys ja hintatietoisuus ohjaavat lahjaostoksia. Ostoslistoilla korostuvat päivittäistavarakaupan suosikit: suklaa tuomaan luksusta arkeen sekä kosmetiikka, vaatteet ja muut arkea helpottavat tarvikkeet.

Lidlin Parkside-tuotemerkillä uusi aluevaltaus: ”premium”-mallistossa työkalut vaativille nikkaroijille8.12.2025 10:45:00 EET | Tiedote

Lidlin suosittu Parkside-brändi tarjoaa työkaluja joka kodin nikkarointeihin. Nyt Lidl tuo myyntiin Parkside Performance -sarjan, joka tarjoaa edistyneemmille harrastajille ja pieniin ammattitöihin suunniteltuja työkoneita hiiliharjattomilla moottoreilla ja viiden vuoden takuulla. Sarja sisältää suosituimpia sähkötyökaluja erittäin edulliseen hintaan. Kaikki tuotteet tulevat myyntiin eräluontoisesti torstaina 11. joulukuuta kaikkiin käyttötavaroita myyviin Lidleihin.

Ovensa sulkenut Lidlerie kerää ylistystä – tämä oli suosituin menu2.12.2025 13:53:12 EET | Tiedote

Lidlin ja Henri Alénin perustama ravintola Lidlerie on sulkenut ovensa. Viiden päivän ajan ravintola Finnjävelin tiloissa toiminut pop up -ravintola keräsi valtavasti huomiota ja kiittävää palautetta niin asiakkailta kuin julkisessa keskustelussa. Kolme eri illallismenua olivat melko tasaisen suosittuja, mutta hienoiseksi ykköseksi nousi kotimaan raaka-aineita ylistävä Pohjolan makuja -menu.

Varastelu aiheuttaa haittaa kaikille kaupassa asioiville2.12.2025 12:11:31 EET | Tiedote

Varastamisesta aiheutuva tappio on kaupalle taloudellisesti merkittävä kulu. Varkaustilanteet aiheuttavat epämiellyttäviä tilanteita työntekijöille ja toisinaan myös muille asiakkaille. Varastamisen ehkäisyyn käytettävät keinot vaikuttavat kaikkien kaupassa kävijöiden kauppa-asiointiin. Siksi Lidlillä suhtaudutaan varastamiseen vakavasti ja siihen puututaan määrätietoisesti erilaisin keinoin. Varkauksia ennaltaehkäistään monin tavoin ja kaikista varkauksista ilmoitetaan poliisille.

Lidl testaa kantis-appin uutta ominaisuutta – asiakas voi skannata ostokset suoraan kauppakassiin21.11.2025 06:45:00 EET | Tiedote

Lidlin sovelluksessa on otettu käyttöön uusi toiminto: asiakas voi skannata tuotteet omatoimisesti puhelimella ja pakata ostokset suoraan omaan kassiin. Maksaminen hoituu kätevästi pikakassalla. Ominaisuus on otettu käyttöön viidessä myymälässä Espoossa. Vuodenvaihteen jälkeen käytön on määrä laajentua vaiheittain myymälöihin eri puolilla Suomea. Tavoitteena on tarjota ketterä ja nopea kauppareissu sitä kaipaaville asiakkaille.

Kosteikon rakentamisella rehevöitymistä vastaan – Lidl ja WWF ryhtyivät toimeen18.11.2025 08:51:21 EET | Tiedote

Kosteikot ovat yksi lajirikkaimmista, mutta samalla uhanalaisimmista ekosysteemeistä maailmassa. Niitä on vuosikymmenten ajan hävitetty muun maankäytön tieltä. Lidl on ryhtynyt toimeen kosteikkojen ennallistamiseksi ja tukee WWF:n hanketta, jossa rakennetaan kosteikko Raaseporin Snappertunaan. Yhteistyön tarkoituksena on vähentää peltojen tulvimista ja ravinnekuormitusta Itämereen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Viimeinen
  • >>

Lidl on Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavarakaupan ketju. Olemme merkittävä osa suomalaista yhteiskuntaa: yli 200 myymälän verkostomme ulottuu Hangosta Sodankylään ja olemme maan 15. suurin työllistäjä – meitä lidliläisiä on 5750.


Laadukkaat omat merkit, tuore hevi ja uunituore paistopiste ovat valikoimamme kivijalat. Haluamme olla se ruokakauppa, josta saa parasta laatua halpaan hintaan ja helposti. Tarjoamme kattavasti kotimaista: 60 % myynneistämme tulee suomalaisista tuotteista. Keskikäytävältä löytyvät viikoittain vaihtuvat käyttötavarat.


Monet muistavat meidät edelläkävijänä vastuullisuudessa: olemme poistaneet pelikoneet myymälöistämme, myymme vain vapaan kanan munia ja olemme lopettaneet ilotulitteiden sekä lentämällä kuljetetun ruoan myynnin. 

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye