Julkistustilaisuus 18.1.2024: Millaiset opettajankoulutuksen voimavarat ovat? Selvitys opettajankoulutuksen voimavaroista ja asemasta

Millainen on opettajankoulutuksen taloudellinen asema? Voiko henkilöstö hyvin? Millainen painoarvo opettajankoulutuksella on yliopistojen sisällä? Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n vuonna 2022 tilaama selvitys opettajankoulutuksen voimavarojen kokonaiskuvasta antaa näihin kysymyksiin vastauksia.

Paikka: Akavatalo, Rautatieläisenkatu 6, 00520 Helsinki
Ajankohta: 18.1.2024 klo 10–11.45

Tilaisuudessa tutkimuksen tuloksia avaavat selvityksen tekijät professori Jussi Kivistö, dosentti Elias Pekkola ja tutkijatohtori Taru Siekkinen. Selvityksen teki Kokonat Oy, josta mukana ovat asiantuntijat Katri Laakso ja Johanna Dietrich.

Tiede- ja kulttuuriministeri Sari Multala tuo julkistuksessa valtiovallan tervehdyksen.

Selvitys arvioi, miltä opettajankoulutuksen toimintaedellytykset vaikuttavat suhteessa siihen kohdistuviin vaatimuksiin ja tavoitteisiin. Lisäksi selvityksen tavoitteena oli tuottaa kehittämisehdotuksia ja suosituksia opettajankoulutuksen ja sen aseman kehittämiseksi.

Tilaisuus järjestetään Helsingissä Akavatalossa (Rautatieläisenkatu 6, 00520 Helsinki) ja se striimataan etäyhteydellä seuraaville.

Ilmoittautuminen tästä linkistä tiistaihin 16.1.2024 mennessä.

Etäyhteydellä osallistuville linkki tilaisuuteen lähetetään myöhemmin.

Lämpimästi tervetuloa tilaisuuteen joko paikan päälle tai etäyhteydellä!

Lue koko ohjelma