Eteläpohjalaisille pk-yrityksille tarjolla mahdollisuus rekrytoida osaajia Euroopasta

Onko yritykselläsi rekrytointitarpeita keväälle 2024? Etelä-Pohjanmaalla käynnistyy pk-yrityksille suunnattu rekrytointiohjelma, jonka puitteissa avustetaan maakunnassa toimivia yrityksiä rekrytoimaan osaajia Euroopasta joustavasti, asiantuntevasti ja ilman välikäsiä. Rekrytoinnit toteutetaan Euroopan työnvälitysverkoston avulla.

Henkilö tekee töitä teollisuuskoneella.

Sopivien tekijöiden löytyessä ohjelmasta tarjotaan apua myös työntekijöiden muuttoon, asettautumiseen, työn aloittamiseen ja perehdytysvaiheeseen. Sekä rekrytointi että tarjolla olevat tukipalvelut ovat pääsääntöisesti maksuttomia. Yrityksillä on mahdollisuus osallistua maksuttomasti myös TE-live lähetyksen tuottamiseen ja saada samalla käyttöönsä arvokasta markkinointimateriaalia.

Euroopasta rekrytoinnista kiinnostuneet yritykset voivat ilmoittaa osallistumishalukkuudestaan euresep.fi-sivuston kautta. Varovaisestakin kiinnostuksesta kannattaa vinkata, niin olemme sinuun yhteydessä ja kerromme lisää. Ohjelman ensimmäisen vaiheen työpaikkoja etsitään 17.1.-29.2.2024 mutta mukaan pääsee aina 31.5.2024 saakka.

Palvelu toteutetaan Ponte Oy:n, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen, Etelä-Pohjanmaan TE-toimiston ja Euroopan työnvälitysverkoston (EURES) yhteistyönä. Yhteistyössä ovat mukana myös Etelä-Pohjanmaan kauppakamari, Etelä-Pohjanmaan yrittäjät, Alavuden Kehitys Oy, Job Well Done -hanke, Invest Lapua Oy, Isonkyrön kehitys Oy, Järvi-Pohjanmaan yrityspalvelu Oy sekä Ilmajoen, Kauhajoen, Kauhavan, Kuortaneen Kurikan ja Ähtärin elinkeinopalvelut.

Tuomas Männistö, 040 952 1600, Ponte Oy

Sanna Davidsson, 0295 046 558, Etelä-Pohjanmaan TE-toimisto, EURES

Tietoa julkaisijasta

Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus | NTM-centralen i Södra Österbotten
Päätoimipaikka Seinäjoki: Alvar Aallon katu 8, PL 156
Vaasa: Wolffintie 35 | Kokkola: Pitkänsillankatu 15

Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus on monialainen, alueellinen toimija. Haluamme edistää alueemme elinvoimaa, kestävää kasvua ja hyvää tulevaisuutta sekä hyvinvointia ja sisäistä turvallisuutta. Hoidamme elinkeinoihin, ympäristöön ja liikenteeseen liittyviä tehtäviä asiakkaidemme eli ihmisten, yritysten ja yhteisöjen hyväksi. Teemme työtämme Etelä-Pohjanmaan lisäksi Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueilla ympäristö- ja liikenneasioissa.

ELY-keskusten valtakunnallisia tiedotteita voit lukea täältä: ELY-keskukset

NTM-centralen i Södra Österbotten är en branschövergripande, regional aktör. Vi vill främja livskraft, hållbar tillväxt, en god framtid samt välstånd och intern säkerhet i regionen. Vi sköter uppgifter i anslutning till näringslivet, miljön och trafiken för våra kunders, dvs. människors, företags och sammanslutningars bästa. Vi är verksamma utöver i Södra Österbotten även i Österbotten och Mellersta Österbotten i fråga om miljö- och trafikfrågor.

NTM-centralernas riksomfattande pressmeddelanden kan du läsa här: NTM-centralerna

Lue lisää julkaisijalta Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus | NTM-centralen i Södra Österbotten

Rekreationsplanen för Storsand i Nykarleby skickas för utlåtande och presenteras för allmänheten (Österbotten)23.4.2024 10:07:56 EEST | Tiedote

Under åren 2021–2023 har en rekreationsanvändningsplan beretts för naturskyddsområdena och Natura 2000-området vid Storsand i Nykarleby. Planen har framtagits i samarbete med en planeringsgrupp som bestått av representanter för Nykarleby stad, Monäs, Hirvlax, Monå och Harjux byars samfälligheter, Forststyrelsen och Närings- trafik- och miljöcentralen i Södra Österbotten. Planens främsta målsättning är att fastställa hur området kan utvecklas så att skyddet av områdets naturvärden och möjligheterna till rekreationsanvändning kan samordnas. Rekreationsanvändningsplanen är inte juridiskt bindande.

Uudenkaarlepyyn Storsandin virkistyskäyttösuunnitelma lähetetään lausuntokierrokselle ja esitetään yleisölle (Pohjanmaa)23.4.2024 10:07:56 EEST | Tiedote

Uudenkaarlepyyn Storsandin luonnonsuojelualueiden ja Natura-2000-alueen virkistyskäyttösuunnitelma on valmisteltu vuosien 2021–2022 aikana. Suunnitelma on laadittu yhteistyössä ohjausryhmän kanssa, johon on kuulunut Uudenkaarlepyyn, osakaskunnan (Monäs-Hirvlax-Monå och Harjux byars samfällighet), Metsähallituksen ja Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen edustajia. Virkistyskäyttösuunnitelman päätavoite on määritellä, miten aluetta voidaan kehittää siten, että luonnonarvojen turvaaminen ja alueen virkistyskäyttömahdollisuuksia pystytään yhteensovittamaan. Virkistyskäyttösuunnitelma ei ole juridisesti sitova.