HalpaHalli ja tavarantoimittajat lahjoittavat 50 000 euroa lasten harrastuksiin Pelastakaa Lapset ry:n kautta

HalpaHalli toteutti yhdessä tavarantoimittajiensa ja Pelastakaa Lapset ry:n kanssa varainhankintakampanjan, jolla kerättiin yhteensä 50 000 euroa lasten harrastustoiminnan tukemiseksi. Kampanjaan osallistuivat Airam, Berner, Unilever sekä Varta useilla tuotteilla.

Lahjoitustilaisuudessa Pelastakaa Lapset ry:llä mukana vasemmalta oikealle HalpaHallin toimitusjohtaja Janne Ylinen, Airamin viestintäjohtaja Elina Tolonen, Pelastakaa Lapset ry:n pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta, Airamin avainasiakaspäällikkö Kalle Rautio, Unileverin Value Channel and Ecom Lead Kim Bergström sekä Vartan markkinointipäällikkö Sanna Tapio. Etualalla kampanjan kasvoina esiintyneen Kokkolan Pallo-Veikkojen T2011-joukkueen pelaajat, jotka edustivat tilaisuudessa harrastavia lapsia. Kuva: Tia Kouvo

Ostamalla hyvää -niminen varainhankintakampanja alkoi kesäkuussa ja jatkui koko loppuvuoden 2023. HalpaHallin asiakkaat osallistuivat siihen ostamalla kampanjassa mukana olleiden tavarantoimittajien sekä HalpaHallin oman merkin Hyvän Arjen valittuja tuotteita.

Jokaisesta myydystä tuotteesta ohjattiin osa suoraan Pelastakaa Lapset ry:n Eväitä Elämälle -ohjelmaan. Ohjelmasta tuki kohdennetaan Pelastakaa Lapset ry:n paikallisyhdistysten kautta lapsille, joiden mahdollisuus osallistua harrastuksiinsa on uhattuna ja tai joilla on haasteita kattaa oppimateriaalikustannuksia perheen vähävaraisuuden tai muiden sosiaalisten haasteiden vuoksi. Ohjelman kautta jaetaan lisäksi mentorointiapua sekä ruokalahjakortteja.

- Sydämellinen kiitos HalpaHalli ja kaikki kampanjassa mukana olleet tavarantoimittajat tuesta Eväitä Elämälle -ohjelmallemme! Vapaa-aika ystävien kanssa ja sosiaaliset suhteet sekä harrastuksen tuomat onnistumisen kokemukset vahvistavat lapsen kasvua ja kehitystä. Eväitä Elämälle -ohjelman tavoitteena on edistää lasten yhdenvertaisuutta, osallisuutta ja hyvää kehitystä. Ohjelmaa toteutetaan valtakunnallisesti noin 60 paikkakunnalla ja se rahoitetaan täysin lahjoitusvaroin. Erityisesti harrastustuen tarve on inflaation myötä kasvanut, kertoo Pelastakaa Lapset ry:n pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta.

HalpaHallin arvopohjassa on sen yli 50-vuotisessa historiassa korostunut perheiden hyvinvointi ja paikallisuus. - Siksi yhteistyö Pelastakaa Lapset ry:n kanssa, joka niin ikään toimii paikallisesti, on meille luontainen valinta. Nyt halusimme tukea nimenomaan lasten ja nuorten harrastustoimintaa. Harrastukset ovat tärkeä osa lasten ja nuorten hyvinvointia, mutta harrastusmahdollisuudet ovat epätasa-arvoiset. Nykyinen inflaatiotilanne korostaa tätä ongelmaa entisestään, eikä harrastaminen ole kaikille mahdollista. Tähän asiaan haluamme kaikki yhdessä vaikuttaa, toteaa HalpaHallin toimitusjohtaja Janne Ylinen.

HalpaHalli jatkaa yhteistyötä Pelastakaa Lapset ry:n kanssa myös tänä vuonna.