Lidl on entistä erinomaisempi työpaikka – paransi kokonaistulostaan työnantajien Top Employer 2024 -vertailussa
Lidl Suomi palkittiin jo kuudetta kertaa peräkkäin Top Employers -instituutin sertifikaatilla, joka on tunnustus erinomaisesta työnantajuudesta. Työnantajana Lidl sitoutuu siihen, että työntekijät ovat tärkeintä, mitä heillä on, ja tarjoaa työntekijöilleen parhaan mahdollisen työympäristön.

Riippumaton Top Employer -instituutti auditoi vuosittain yrityksiä ympäri maailman ja myöntää sertifikaatin yrityksille, jotka huomioivat työntekijänsä erityisen hyvin ja joissa on työntekijäystävällinen ilmapiiri. Lidlille myönnettiin tunnustus nyt jo kuudetta kertaa.
Lidlin kokonaistulos kyselytutkimuksena toteutetussa auditoinnissa oli 88,6 prosenttia ja yhtiön tulos parani edellisvuodesta viisi prosenttiyksikköä. Kysely kartoittaa eri HR-alueita, esimerkiksi henkilöstöstrategiaa, työympäristöä ja hyvinvointia, johtamista ja esihenkilötyötä, oppimista ja kehittymistä sekä monimuotoisuuden ja osallisuuden kokemuksia. Erityisen hyväksi Lidlin toiminnassa arvioitiin johtamista, eettisyyttä ja työnantajamielikuvaa.
− Me Lidlissä uskomme vahvasti valmentavaan ja välittävään johtamiseen. Esihenkilöinä toimiville järjestetään säännöllisesti koulutuksia ja työpajoja oman esihenkilötyön ja johtamisen kehittämiseksi, kertoo Lidlin henkilöstöjohtaja Heli Hassinen-Biberger.
Parhaita käytäntöjä rakennetaan yhteistyössä muiden Lidl-maiden kanssa ja esimerkiksi pohjoismaissa on käytössä yhteinen esihenkilöiden kehittämisohjelma.
− Arvot ohjaavat kaikkea toimintaamme ja näkyvät siinä miten pidämme huolta henkilöstöstämme. Meille on tärkeää, etteivät esihenkilöt jää yksin. Olemme rakentaneet toimihenkilöille ja kentän esihenkilöille Lidlin sisäisen mentorointiohjelman, joka tarjoaa oppeja ja oivalluksia sekä lisää yhteistyötä esihenkilöiden välillä, kertoo Hassinen-Biberger.
Lidl haluaa tukea työntekijöitään kehittymään ja kasvamaan uusiin rooleihin
Erityistä parannusta Lidl oli tehnyt kyselyn ura, tarkoitus ja arvot sekä johtaminen -kategorioissa. Yhtiö haluaakin tukea työntekijöitään kehittymään, mutta myös kasvamaan uusiin rooleihin.
− Olemme lanseeranneet sisäisen LidlCoach-mallin, joka on käytössä ympäri Suomen. LidlCoachit ovat lidliläisten omia valmentajia, jotka auttavat erilaisissa työhön ja uraan liittyvissä tavoitteissa, Hassinen-Biberger sanoo.
Lidlillä on parhaillaan käynnissä kesätyörekrytoinnit ja yhteensä myymälöihin, logistiikkaan ja pääkonttorille palkataan noin tuhat kesätyöntekijää eri puolelle Suomea.
− Olemme yhtä hyvä työnantaja niin määräaikaisille kuin vakituisille työntekijöille ja kesätyöntekijät ovat meillä samalla viivalla esimerkiksi työaikojen ja -tehtävien sekä esimerkiksi sopimustuntien ja vapaatoiveiden osalta. Lisäksi kaikille myymälä- ja varastotyöntekijöille maksetaan työehtosopimuksessa määritetyn palkan päälle tuleva Lidl- tai logistiikkalisä, Hassinen-Biberger korostaa.
Lidl palkittiin kansainvälisesti myös Top Employer Eurooppa -sertifikaatilla. Yritys menestyi auditoinnissa kaikissa 31 toimintamaassaan.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäSalla Oksanen
Puh:(09) 2345 6400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Takaisinveto: Kanakeitossa jäämiä sinapista2.5.2025 12:24:09 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän kanakeittoa. Takaisinveto tehdään, koska tuotteessa on jäämiä sinapista, mutta kyseistä allergeenia ei mainita tuotteen aineosaluettelossa. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen niille, jotka ovat allergisia sinapille. Muille tuote on turvallinen käyttää. Takaisinveto koskee erää, jolla on viimeinen käyttöpäivä 10.5.2025.
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme