Muistutus: Sivistys Suomen supervoimana – presidenttipaneeli Educa-tapahtumassa 27.1.

Kaikki presidenttiehdokkaat kohtaavat sivistyksen teemavuoden 2024 hengessä Educa-messuilla lauantaina 27.1. Tervetuloa seuraamaan vaalien viimeistä suurta tenttiä! Educa tarjoaa myös työmarkkinakeskustelun.

Molemmat OAJ:n järjestämät tilaisuudet – sekä presidenttiehdokkaiden paneeli että työmarkkinakeskustelu – striimataan oajry:n YouTube-kanavalla.

Sivistys Suomen supervoimana – presidenttiehdokkaiden keskustelu
la 27.1. klo 14.45–15.45, Visio-lava, Messukeskus

Mikä on sivistyksen merkitys koko Suomelle? Miten laskeneet oppimistulokset vaikuttavat maamme maineeseen maailmalla? Onko Suomella tulevaisuutta koulutuksen kärkimaana? Miten presidentti voi vaikuttaa kasvatuksen, koulutuksen ja tutkimuksen tulevaisuuteen? Onko koulutuksen arvo talouskasvussa ja kilpailukyvyssä vai onko sillä itseisarvoa?

Paneelissa selviää myös, mikä oli ehdokkaiden lempikouluaine ja millaiset opettajat ovat jättäneet muistijäljen ehdokkaiden elämään.

Paikalla ovat presidenttiehdokkaat Mika Aaltola, Li Andersson, Sari Essayah, Pekka Haavisto, Jussi Halla-aho, Harry Harkimo, Olli Rehn, Alexander Stubb ja Jutta Urpilainen.

Tilaisuuden juontaa toimittaja Anna-Stina Nykänen.

Miten turvata opetusalan vetovoimaisuus ja pätevien opettajien saatavuus? – OAJ:n työmarkkinakeskustelu
la 27.1. klo 11.30–13.00, Visio-lava, Messukeskus

Kuinka taata pätevien opettajien ja esihenkilöiden saatavuus ja pysyminen alalla? Miten huolehtia alan vetovoimaisuudesta jatkossa?

Keskustelijoina Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT:n toimitusjohtaja Markku Jalonen, lehtori Vesa Lahtinen, OAJ:n puheenjohtaja Katarina Murto, Sivistysala Sivistan toimitusjohtaja Susanna Niinistö-Sivuranta ja Helsingin opettajien ammattiyhdistyksen puheenjohtaja Timo Saavalainen.

Juontajina Katri Makkonen ja Petri Lindroos.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu paneeleihin 26.1. mennessä. Ilmoita, jos haluatte linkittää lähetyksen tai saada sisältöä siitä omalle kanavallenne: viestintäpäällikkö Heikki Sahlman

Lisätietoa presidenttiehdokkaiden keskustelusta: erityisasiantuntija Katri Korolainen

Lisätietoa Educa-tapahtumasta

Akkreditoituminen Educaan

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ on työmarkkinajärjestö, joka valvoo koulutus-, kasvatus- ja tutkimusalan ammattilaisten etuja aina varhaiskasvatuksesta aikuiskoulutukseen.