OAJ:n poliittinen lakko pääkaupunkiseudun varhaiskasvatuksessa 31.1. – lakkovahtipisteet ja lakkopäivän yhteydet

OAJ järjestää poliittisen lakon pääkaupunkiseudun varhaiskasvatuksessa keskiviikkona 31.1. Lakko toteutetaan kaikissa varhaiskasvatuksen yksiköissä. Tästä näet OAJ:n lakkovahtipisteet ja yhteystiedot.

OAJ:n jäsenistä lakon piirissä 31.1. ovat kaikki Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa ja Vantaalla varhaiskasvatuksessa työsuhteisina työskentelevät sopimusalasta ja työnantajasta riippumatta.

OAJ pyrkii lakolla torjumaan maan hallituksen ajamaa lakisääteistä vientivetoista työmarkkinamallia sekä muita OAJ:n jäsenille ja koko opetus- ja tutkimusalalle haitallisia työelämäheikennyksiä. Lue lakon syistä.

Helsingissä, Espoossa ja Kauniaisissa sekä Vantaalla työskentelee noin 2 400 OAJ:hin kuuluvaa varhaiskasvatuksen opettajaa ja erityisopettajaa, päiväkodinjohtajaa ja varhaiskasvatuksen suunnittelijaa.

Lakkopäivän yhteydet paikallisiin toimijoihin ja Katarina Murto lakkovahtipisteillä

Media tavoittaa 31.1. lakkoon osallistuvia varhaiskasvatuksen edustajia sekä OAJ:n puheenjohtajan Katarina Murron seuraavasti:

Helsingin lakkovahtipiste, Oodin edusta klo 9–12
Anna Laakkonen, median paikallinen yhteyshenkilö, puh. 050 469 6948
Johanna Karlsson, ruotsinkielinen median yhteyshlö, puh. 0400 699 864

Puheenjohtaja Katarina Murto vierailee Oodin edustalla klo 9.30.

Espoon-Kauniaisten lakkovahtipiste, Läkkitori, Leppävaara klo 9–12
Hanna Iso-Kuortti, median paikallinen yhteyshenkilö, puh. 050 522 9055
Elisabet Horsma-Strang, ruotsinkielinen median yhteyshlö, puh. 040 577 3675

Puheenjohtaja Katarina Murto vierailee Läkkitorilla noin klo 10.30.

Vantaan lakkovahtien tapaamispaikka, lakkovahdit kokoontuvat os. Talkootie 7 (Hiekkaharjun aseman vieressä), josta siirtyvät jalan klo 8.30 yhtenä joukkona läheiselle lakkovahtipisteelle.

Salla Sutinen, median paikallinen yhteyshenkilö, puh. 040 512 9243

Puheenjohtaja Katarina Murto vierailee Vantaa lakkovahtipisteellä noin klo 11.30. Paikan täsmentää Salla Sutinen.

Kysy lisää OAJ:n lakosta
järjestöpäällikkö Kaj Raiskio, puh. 050 413 5948
OAJ:n puheenjohtaja Katarina Murto, puh. 050 568 9188

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ on työmarkkinajärjestö, joka valvoo koulutus-, kasvatus- ja tutkimusalan ammattilaisten etuja aina varhaiskasvatuksesta aikuiskoulutukseen.