Energiatehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä edistävä kylmäkalusteremontti käynnissä HalpaHallin Porin myymälässä – remontti ei sulje ovia asiakkailta

HalpaHallin Porin myymälässä on käynnistynyt kylmäkalusteremontti, joka tuo mukanaan merkittävää energiatehokkuuden ja ympäristöystävällisyyden parannusta. Parin kuukauden mittainen projekti ei sulje myymälää asiakkailta. Myymäläpäällikkö Piia Mäkelän mukaan remontti on jatkoa viime vuoden suurille uudistuksille, jotka ovat jo parantaneet asiakkaiden ostoskokemusta.

HalpaHallin Porin myymälässä uusitaan vanhat kylmätiskit korkeisiin kylmäkaappeihin. Kuvaaja: Mia Sumell

HalpaHallin Porin myymälässä on aloitettu energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen tähtäävä remontti, joka kestää noin kaksi kuukautta. Kylmäkalusteremontin myötä sähköenergiankulutus laskee merkittävästi - noin 25 % - , kun vanhat avomalliset kylmäaltaat korvataan moderneilla, ovellisilla versioilla.

Remontti ei vaikuta asiakasliikenteeseen, sillä myymälä pysyy avoinna koko projektin ajan. - Vanhoja kylmätiskejä poistetaan vähitellen samalla, kun tuomme tilalle uusia. Tuotteet pysyvät saatavilla väliaikaisissa sijoituspaikoissa, kunnes ne voidaan siirtää uusiin korkeisiin kylmäkaappeihin, kertoo myymäläpäällikkö Piia Mäkelä.

Myymälä uudistettiin vuosi sitten, ja se koki silloin merkittäviä uudistuksia tuotejärjestyksessä, visuaalisessa ilmeessä ja asiakaskierron sujuvuudessa. - Saimme remontissa aikaan paljon lisää massamyyntitilaa, tuoteryhmät sijoiteltua asiakkaalle helpommiksi löytää sekä upeat isot, väljät käytävät, Mäkelä kertoo. - Koko projekti oli antoisa niin itselle kuin kaikille muillekin – se oli monelle kaupan alan työntekijälle melko ainutlaatuinen kokemus päästä niin suureen muutostyöhön mukaan. Nyt, kun jatkamme suunnitelman mukaisesti myymälän uudistamista, saadaan kylmälaitteetkin ajanmukaisiksi, ja samalla asiakaspalautteen perusteella tuotejärjestystä viedään vieläkin parempaan suuntaan. Uudet kylmäkalusteet ovat myös asiakkaille helpommat - tuotteet saadaan paremmin esille, ja ne ovat asiakkaille helpommin ostettavissa, summaa Mäkelä.

Porin myymälässä on myymäläpinta-alaa 4600 neliötä. Henkilöstömäärä on 34-38 työntekijää sesongista riippuen.