Muutos Lidlin tutussa tuotemerkissä – Kartanon-tuoteperheeseen kuuluvat nyt lihajalosteet ja valmisruoat
Lidlin lihajalosteista tuttu Kartanon-tuoteperhe kasvaa ja uudistuu. Jatkossa tuoteperheen alta löytyvät lihajalosteiden lisäksi valmisruoat, jotka ovat aiemmin olleet Koskikylän-merkkisiä. Kasvanut Kartanon-tuoteperhe on myös saanut täysin uudenlaisen ilmeen. Maalaismaisemahenkisistä, vihreistä pakkauksista tunnistettavan tuoteperheen tuotteet on kaikki valmistettu Suomessa.

Lidlin hyllyistä löytyvä lihajalosteiden tuotemerkki Kartanon on kokenut uudistuksen. Kartanon-tuotemerkillä on aiemmin myyty Lidlissä esimerkiksi leikkeleitä, meetvursteja ja ruokamakkaraa, mutta nyt tuoteperheen alta löytyvät myös kaikki Lidlin valmisruoat, kuten valmiskeitot ja -laatikot, välipalat ja einekset. Kartanon-tuoteperheeseen kuuluu nyt lähes 50 tuotetta, jotka on kaikki valmistettu Suomessa. Usealta tuotteelta löytyy myös Hyvää Suomesta -merkki, mikä kertoo kotimaisesta raaka-aineesta ja työstä tuotteen takana.
Kartanon on Lidlin oma tuotemerkki, joka on löytynyt Lidlin valikoimasta 2000-luvun alkuvuosista saakka. Aiemmin sinisistä pakkauksistaan tunnetut Kartanon-tuotteet sekä ennen Koskikylän-brändin alla myydyt valmisruoat saavat nyt ylleen vihreät, piirretyt maalaismaisemapakkaukset. Tuotteiden reseptit säilyvät entisellään – vain ulkoasu muuttuu.
− Omat merkit ovat valikoimamme suola ja sokeri. Teettämämme tutkimuksen perusteella Kartanon on tuotemerkki, jonka asiakkaat yhdistävät vahvasti Lidliin. Uudet pakkaukset henkivät kotimaisuutta ja tarinallinen kuvitus tuo esiin luonnollisuutta. Tällainen leikkisä ja kuvituksellinen pakkaus on lihajalosteissa hieman totutusta poikkeava, ja Kartanon pakkaukset on varmasti helppo bongata kylmähyllystä, sanoo Lidlin senior pakkaus- ja brändiasiantuntija Maiju Kaila.
Uuden ilmeen haluttiin olevan tunteita herättävä ja suunnittelutyön edetessä kokeiltiin monia eri versioita. Vihreän päävärin lisäksi yksittäisten tuotepakkausten väreissä noudatetaan asiakkaille ruokakaupan hyllystä muutenkin tuttuja värejä. Esimerkiksi leikkeleissä keittokinkkupakkausten etiketit ovat vaaleanpunaisia ja meetvurstipakkausten syvän tummanpunaisia.
Vihreitä piirrosmaisemaisia pakkauksia löytyy jo nyt Lidlin valmisruoka- ja lihajalostehyllyistä. Muutos uusiin pakkauksiin tapahtuu kuitenkin vähitellen kevään aikana, kun vanhoilla pakkausmateriaaleilla valmistetut tuotteet on saatu myytyä loppuun.
Kaupan omien merkkien merkitys kasvanut
Kaupan omien merkkien suosio on ollut viime vuosina kasvussa, kun yleisen hintatason nousun johdosta kuluttajat ovat etsineet edullisempia vaihtoehtoja ostoskoreihinsa. Kaupan oman merkin tuotteet ovat usein arkisia tuotteita ja omassa kategoriassaan hyllyn halvin vaihtoehto. Halpa hinta ei kuitenkaan kerro tuotteen laadusta, sillä Lidlissä on korkeat kriteerit omien merkkien tuotteiden laadulle ja vastuullisuudelle.
− Omien merkkien tuotteiden osalta meillä on sekä niiden reseptiikka että vastuullisuus omissa käsissämme. Tuotteen makua ja muita aistinvaraisia ominaisuuksia hiotaan tarkasti, jotta lopputuloksesta tulee mahdollisimman laadukas. Käytämme myös omien merkkiemme tuotteissa paljon sertifioituja raaka-aineita, mikä takaa tuotteen vastuullisuuden, kertoo Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs.
Lidlin valikoimasta 75 prosenttia on omia merkkejä. Valikoimaa täydennetään teollisuuden merkeillä. Valtaosa Lidlin omista tuotemerkeistä on elintarvikkeita, mutta niitä löytyy myös käyttötavaroiden puolelta.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidleissä tehtiin toukokuun aikana ennätysmäärä muovikassittomia ostoksia25.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Toukokuussa yli 77 prosenttia ostoskerroista ei sisältänyt muovikassia. Muovikassin hinnankorotus näyttää kannustaneen oman kassin käyttöön, sillä muovikassittomien ostosten määrä on kasvanut helmikuusta toukokuun loppuun tasaisesti joka viikko. Lidl jatkaa työtä muovijätteen vähentämiseksi yhdessä koko alan kanssa.
Juhannusviikolla Lidlistä ostetaan makkaraa jopa nelinkertainen määrä19.6.2025 11:55:00 EEST | Tiedote
Juhannus on kesän suurin ruokajuhla, ja sen viettoon liittyy vahvasti yhdessäolo, grillaus ja kesäherkut. Lidlin kuluttajakysely paljastaa, että kesägrillistä löytyy useimmiten makkaraa, kanaa ja tuoreita kasviksia. Makkaran myynti jopa nelinkertaistuu juhannusviikolla, mutta myös kasviksia ja kasvipohjaisia grillattavia ostetaan enemmän.
Lidleissä juhannuksen alla pidennetyt aukiolot – näillä vinkeillä juhannusostoksille18.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Juhannus on yksi ruokakaupan suurimmista sesongeista. Lidlit palvelevat asiakkaita koko juhannuksen, ja useimmat myymälät ovat keskiviikkona ja torstaina auki pidennetyin aukioloajoin aamusta iltakymmeneen. Juhannusostosten teko on mahdollisimman sujuvaa, kun suunnittelee ostokset ja tarkistaa tarjoukset etukäteen.
Lidlin ratkaisu jauhelihapulaan: ryhtyy maksamaan enemmän lihataloille13.6.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Julkisuudessa on tänä keväänä ollut esillä naudan jauhelihan saatavuushaasteet. Lidl ryhtyi toimeen, ja nosti jauhelihan valmistajille maksettavaa ostohintaa poikkeuksellisesti kesken sopimuskauden. Tämän myötä naudan jauhelihan saatavuus Lidl-myymälöissä paranee.
Paras Lidl-myymälä palkittiin: voitto ensimmäistä kertaa Lieksaan5.6.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Suomen Lidlit kisaavat vuosittain paremmuudesta ja paras myymälä palkitaan. Tänä vuonna voitto meni ensimmäistä kertaa Pohjois-Karjalaan Lieksaan. Suomen yli 200 myymälää mitteli keskeisissä teemoissa asiakaspalvelusta myynnillisiin tuloksiin. Vuoden myymälä -tittelin lisäksi Lieksa keräsi palkinnot parhaasta asiakaspalvelusta sekä inventaarioista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme