Punalaputettuihin tuotteisiin asiakkaiden toivoma muutos – ostaminen Lidlissä helpottuu
Suomalaiset rakastavat punalaputettuja tuotteita, jotka ovat myynnissä alennettuun hintaan ruokahävikin torjumiseksi. Nyt punalaputettujen tuotteiden ostaminen Lidlissä helpottuu: ne voi ostaa itse pikakassalta skannaamalla alelapusta löytyvän viivakoodin. Pikakassoja asennetaan Lidleihin jatkuvasti lisää, joten asiakkaat ympäri Suomen pääsevät enenevässä määrin hyötymään uudistuksesta.

Punalaputettujen tuotteiden ostaminen on trendikästä, eikä ihme – tuotteen saa halvemmalla ja samalla tulee tehneeksi ekoteon. Nyt alennustarraa on Lidlissä kehitetty: tarrassa on viivakoodi, jonka lukemalla saa automaattisesti tuotteesta alennukseen oikeuttavan hinnan. Siispä asiakas voi ostaa tuotteen itse näppärästi pikakassalta.
– Asiakkaamme ovat kovasti toivoneet, että myös nämä tuotteet voisi maksaa kätevästi pikakassalla. Onkin mahtavaa, että näiden tuotteiden ostaminen nyt helpottuu. Tämä on selkeä parannus asiakkaille, jotka haluvat suorittaa ruokakaupassa asioinnin mahdollisimman nopeasti, kertoo Lidlin myynnin ja tavaranhallinnan johtaja Akseli Mäkisalo.
Pikakassat löytyvät tällä hetkellä noin neljäsosasta Lidl-myymälöitä, ja uusia asennetaan jatkuvasti eri puolelle Suomea. Tavoitteena on, että reilun vuoden aikana pikakassat löytyisivät suurimmasta osasta Lidl-myymälöitä. Lähiaikoina siis asiakkaat ympäri Suomen pääsevät shoppailemaan näppärästi alennettuja tuotteita pikakassalta.
Hävikkituotteet ovat asiakkaiden suosiossa
Lidlissä tuoretuotteet sekä myös pakaste- ja kuivatuotteet saavat punaisen -30 % aletarran jo hyvissä ajoin ennen parasta ennen -päivää. Näin voidaan ehkäistä myös kotitalouksissa syntyvää ruokahävikkiä. Viimeisen käyttöpäivän ollessa käsillä tuoretuotteet saavat vihreän -50 % tarran. Alennustuotteet ovat suosittuja monestakin syystä.
– Asiakkaat iloitsevat rahasäästöistä, joita ruokaa pelastamalla syntyy. Erityisen suosittuja aletuotteita ovat tuoreliha- ja kanatuotteet. Alennettuun hintaan myös ostetaan herkemmin niitä tuotteita, jotka eivät ole itselle tuttuja – kynnys kokeilla uutta on matalampi. Punalaputettujen tuotteiden avulla monet ovatkin löytäneet uuden suosikkinsa, Mäkisalo kertoo.
Uusia, viivakoodillisia alennustarroja testattiin ennen laajempaa käyttöönottoa muutamissa myymälöissä. Käyttökokemukset olivat hyviä, joten konsepti laajennettiin myös muihin myymälöihin. Uudet tarrat ovat jo käytössä niissä myymälöissä, joissa on pikakassavaihtoehto. Muhin myymälöihin uudet tarrat tulevat lähikuukausina.
Lidlissä ruokahävikin torjumiseksi tehdään kunnianhimoisesti töitä, ja tämä näkyy myös tuloksissa: Lidlin hävikkiaste on 1,4 prosenttia. Vuonna 2022 asiakkaiden kanssa pelastettiin yhteensä 8,5 miljoonaa kiloa ruokaa joutumasta hävikkiin.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Paras Lidl-myymälä palkittiin: voitto ensimmäistä kertaa Lieksaan5.6.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Suomen Lidlit kisaavat vuosittain paremmuudesta ja paras myymälä palkitaan. Tänä vuonna voitto meni ensimmäistä kertaa Pohjois-Karjalaan Lieksaan. Suomen yli 200 myymälää mitteli keskeisissä teemoissa asiakaspalvelusta myynnillisiin tuloksiin. Vuoden myymälä -tittelin lisäksi Lieksa keräsi palkinnot parhaasta asiakaspalvelusta sekä inventaarioista.
Iisalmen uuden Lidlin avajaispäivä julki – heinäkuussa pääsee ostoksille uuteen myymälään3.6.2025 12:37:00 EEST | Tiedote
Iisalmen Lidl on muutaman vuoden ajan palvellut väliaikaisessa osoitteessa kauppakeskus Iisassa. Tulevassa pysyvässä osoitteessa työt etenevät vauhdilla ja uuden myymälän avajaispäiväksi on vahvistunut torstai 24.7.2025.
Lidlin kokeilu paistopisteellä: tuotteet puoleen hintaan ilta-alessa kesän ajan3.6.2025 08:36:00 EEST | Tiedote
Lidlin paistopisteellä testataan kesän ajan ilta-alennusta, jossa iltakahdeksalta jäljellä olevat tuotteet myydään puoleen hintaan. Tavoitteena on painaa ruokahävikkiin päätyvän ruoan määrä entistä alemmas.
Lidl-lenkkarit saavat haastajan – Lidl-clogsit ovat tämän kesän ykköskengät2.6.2025 15:14:00 EEST | Tiedote
Lidlin uusi kesämallisto tarjoaa värikkään asun Suomen vaihtelevaan kesäsäähän, niin festareille kuin mökille. Mallistosta löytyy kesän ehdottomat luottokengät, Lidl-clogsit sekä sadeviitta, reppu, urheilusukat, sandaalit ja juomapullo. Festarikesän pelastava mallisto tulee myyntiin eräluontoisena Lidleihin 5.6. alkaen*. Aiemmat Lidl-brändätyt vaatteet ja asusteet ovat olleet asiakkaiden suursuosikkeja.
Nyt se on alkanut: suomalaisia varhaisperunoita myynnissä Lidleissä ympäri maan26.5.2025 12:27:37 EEST | Tiedote
Kotimaisen varhaisperunan sesonki on kesän merkki. Nyt kaikista Lidlin myymälöistä Hangosta Sodankylään saa suomalaista varhaisperunaa. Sesonki pääsi alkamaan tänä vuonna tavallista aiemmin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme