Punalaputettuihin tuotteisiin asiakkaiden toivoma muutos – ostaminen Lidlissä helpottuu
Suomalaiset rakastavat punalaputettuja tuotteita, jotka ovat myynnissä alennettuun hintaan ruokahävikin torjumiseksi. Nyt punalaputettujen tuotteiden ostaminen Lidlissä helpottuu: ne voi ostaa itse pikakassalta skannaamalla alelapusta löytyvän viivakoodin. Pikakassoja asennetaan Lidleihin jatkuvasti lisää, joten asiakkaat ympäri Suomen pääsevät enenevässä määrin hyötymään uudistuksesta.

Punalaputettujen tuotteiden ostaminen on trendikästä, eikä ihme – tuotteen saa halvemmalla ja samalla tulee tehneeksi ekoteon. Nyt alennustarraa on Lidlissä kehitetty: tarrassa on viivakoodi, jonka lukemalla saa automaattisesti tuotteesta alennukseen oikeuttavan hinnan. Siispä asiakas voi ostaa tuotteen itse näppärästi pikakassalta.
– Asiakkaamme ovat kovasti toivoneet, että myös nämä tuotteet voisi maksaa kätevästi pikakassalla. Onkin mahtavaa, että näiden tuotteiden ostaminen nyt helpottuu. Tämä on selkeä parannus asiakkaille, jotka haluvat suorittaa ruokakaupassa asioinnin mahdollisimman nopeasti, kertoo Lidlin myynnin ja tavaranhallinnan johtaja Akseli Mäkisalo.
Pikakassat löytyvät tällä hetkellä noin neljäsosasta Lidl-myymälöitä, ja uusia asennetaan jatkuvasti eri puolelle Suomea. Tavoitteena on, että reilun vuoden aikana pikakassat löytyisivät suurimmasta osasta Lidl-myymälöitä. Lähiaikoina siis asiakkaat ympäri Suomen pääsevät shoppailemaan näppärästi alennettuja tuotteita pikakassalta.
Hävikkituotteet ovat asiakkaiden suosiossa
Lidlissä tuoretuotteet sekä myös pakaste- ja kuivatuotteet saavat punaisen -30 % aletarran jo hyvissä ajoin ennen parasta ennen -päivää. Näin voidaan ehkäistä myös kotitalouksissa syntyvää ruokahävikkiä. Viimeisen käyttöpäivän ollessa käsillä tuoretuotteet saavat vihreän -50 % tarran. Alennustuotteet ovat suosittuja monestakin syystä.
– Asiakkaat iloitsevat rahasäästöistä, joita ruokaa pelastamalla syntyy. Erityisen suosittuja aletuotteita ovat tuoreliha- ja kanatuotteet. Alennettuun hintaan myös ostetaan herkemmin niitä tuotteita, jotka eivät ole itselle tuttuja – kynnys kokeilla uutta on matalampi. Punalaputettujen tuotteiden avulla monet ovatkin löytäneet uuden suosikkinsa, Mäkisalo kertoo.
Uusia, viivakoodillisia alennustarroja testattiin ennen laajempaa käyttöönottoa muutamissa myymälöissä. Käyttökokemukset olivat hyviä, joten konsepti laajennettiin myös muihin myymälöihin. Uudet tarrat ovat jo käytössä niissä myymälöissä, joissa on pikakassavaihtoehto. Muhin myymälöihin uudet tarrat tulevat lähikuukausina.
Lidlissä ruokahävikin torjumiseksi tehdään kunnianhimoisesti töitä, ja tämä näkyy myös tuloksissa: Lidlin hävikkiaste on 1,4 prosenttia. Vuonna 2022 asiakkaiden kanssa pelastettiin yhteensä 8,5 miljoonaa kiloa ruokaa joutumasta hävikkiin.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Vuosi uusista ravitsemussuosituksista – näin suomalaiset syövät vuonna 202618.12.2025 08:37:00 EET | Tiedote
Lidl selvitti suomalaisten ruokatottumuksia ja niiden suunniteltuja muutoksista vuodelle 2026.* Tällä hetkellä suomalaisten viikottaisista aterioista noin 30 prosenttia on kasvisruokia. 29 prosenttia suomalaisista aikoo lisätä ruokavalioonsa kasviproteiineja. Liha maistuu miehille ja pohjoisessa, kun taas eteläisemmässä Suomessa sekä naisille maistuu enemmän kasvisruoka. Nuorten keskuudessa ääripäät korostuvat – nuorista löytyy eniten vegaaneja, mutta myös punaisen lihan syöjiä.
Takaisinveto: Erä Jouluaitan piparkakkuja saattaa sisältää muovia17.12.2025 15:08:16 EET | Tiedote
Lidl vetää myynnistä yhden erän Jouluaitan ohuita piparkakkuja. Erä saattaa sisältää pieniä paloja punaista muovia. Takaisinveto koskee vain erää, jonka parasta ennen -päivämäärä on 14.10.2026. Muilla päivämäärillä olevia tuotteita on turvallista käyttää.
Lidl selvitti suomalaisten joulun tärkeimmät ruoat: kinkku hallitsee pohjoisessa, Uudellamaalla syödään mätiä ja kalaa15.12.2025 13:33:08 EET | Tiedote
Lidlin tuore joulukysely paljastaa, että suomalaiset pysyvät vahvasti perinteissä kun kyse on jouluruoasta. Kinkku on joulupöydän kunkku koko Suomessa, mutta erityisen suosittua se on Pohjois- ja Itä-Suomessa. Merenelävät ja kasvisvaihtoehdot ovat etelässä suositumpia kuin muualla Suomessa. Riisipuuro on tärkein ruoka, joka halutaan itse valmistaa, kun taas laatikot ostetaan useimmiten valmiina.
Ruokakauppa suosituin joululahjojen ostospaikka - näitä tuotteita suomalaiset ostavat joululahjaksi12.12.2025 10:45:00 EET | Tiedote
Lidlin joulukysely paljastaa, että lahjoja ostetaan eniten päivittäistavarakaupasta ja tyypillisesti lahjoihin käytetään yhteensä 150 euroa. Vaikka moni toivoo pukinkonttiin elämyksiä, lahjakortteja ja rahaa, todellisuudessa käytännöllisyys ja hintatietoisuus ohjaavat lahjaostoksia. Ostoslistoilla korostuvat päivittäistavarakaupan suosikit: suklaa tuomaan luksusta arkeen sekä kosmetiikka, vaatteet ja muut arkea helpottavat tarvikkeet.
Lidl laajentaa outlet-verkostoaan: Varkaus saa oman outlet-myymälän11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Lidl avaa torstaina 11.12. Varkauteen erillisen outlet-myymälän, jossa myydään käyttötavaroiden loppueriä hyvillä alennuksilla. Uusi outlet sijaitsee Varkauden Lidl-myymälän yhteydessä, vanhan Alkon tiloissa. Lidlin outletteja on Suomessa jo yhteensä 18 kappaletta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme