Jälleen ykkössija Varsinais-Suomeen – Kauppakeskus Mylly Suomen hyvämaineisin
Suurten suomalaisten kauppakeskusten luottamusta ja mainetta kuluttajien keskuudessa mitataan vuosittain riippumattomassa tutkimuksessa. Hyvämaineisimman kauppakeskuksen paikkaa on ensimmäisestä tutkimuksesta asti pitänyt raisiolainen Kauppakeskus Mylly.
Suurten kauppakeskusten Luottamus & Maine -tutkimus toteutettiin vuonna 2023 jo neljättä kertaa. Tutkimuksessa tarkasteltiin kansalaisten näkemyksiä sekä käytöstä liikepinta-alaltaan ja myynnin määrältään 12 suurinta kauppakeskusta kohtaan. Kärkisija ei ole vielä kertaakaan vaihtunut, sillä Kauppakeskus Mylly on pitänyt sitä hallussaan jokaisena tarkasteluvuotena.
– Myllyssä on viime vuosina systemaattisesti ja rohkeasti kehitetty toimintaa ja tehty merkittäviä investointeja kiinteistöön. Asiakkailta ja vuokralaisilta tulevat ehdotukset ja palautteet ovat meille hyvin arvokkaita, ja niitä käytetään, kun suunnittelemme koko ajan entistä parempaa ja elämyksellisempää kauppakeskusta, kertoo Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Tutkimuksessa 12 kauppakeskusta ja lähes 2 000 vastaajaa
Tutkimuksessa oli jälleen mukana 12 Suomen suurinta kauppakeskusta, jotka valittiin pinta-alan ja myynnin määrän perusteella. Tutkimukseen osallistui 1 980 suomalaista, jotka vastasivat sähköiseen kyselylomakkeeseen loka–marraskuun 2023 vaihteessa. Kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset. Tutkimuksen toteutti riippumaton tutkimusyhtiö T-Media.
– Kauppakeskukset ovat eläneet viimeiset vuodet hyvin poikkeuksellisessa ympäristössä, mikä osaltaan on vaatinut keskuksilta uudenlaista asennetta ja suhtautumista. Korona vei hetkellisesti asiakkaat lähes tyystin, minkä jälkeen on jouduttu pohtimaan uusia tapoja houkutella ihmiset jälleen keskusten palveluiden äärelle. On selkeästi nähtävissä, että kauppakeskukset, jotka koronan aikana aktiivisesti kehittivät toimintaansa, nauttivat nyt vahvistuvasta kansan suosiosta. Kauppakeskuksille äärimmäisen olennainen tekijä on taito kuunnella ihmisten tarpeita ja näkemyksiä ja kehittää toimintaansa sen pohjalta, toteaa T-Median tiedolla johtamisen asiantuntija Elisa Runsas.
Myllyllä hyvä tulos kaikissa tutkimuksen osa-alueissa
Mylly sai tuoreimmassa tutkimuksessa kokonaismainearvosanan 3,70. Vuonna 2022 arvosana oli 3,67, joka oli jo silloin kauppakeskusten korkein koskaan mitattu kokonaismainearvosana.
Lisäksi Mylly saavutti hyvän tason kaikissa mitatuissa osa-alueissa: avoimuus ja läpinäkyvyys, taloudellinen vakaus, kyvykäs johtaminen, uudistuminen, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka sekä vastuullisuus.
– Näyttää siltä, että tällä hetkellä ihmisille tuote- ja palveluvalikoiman ohella tärkeää on kauppakeskusten selkeä suunta sekä hyvä työnantajuus. Myös viihtyisyys ja turvallisuus ovat vahvasti ihmisten käytöstä ohjaavia tekijöitä, Runsas toteaa.
– Hyvän maineen rakentamisessa ensisijaisessa asemassa ovat liikkeidemme henkilökunta. Muistamme kaikkia myllyläisiä tänään Myllynoransseilla macaronsseilla, jotka on tilattu 2. kerroksen Take the Cake - MBakeryn kahvilasta. Jaamme herkut liikkeisiin henkilökohtaisesti, jotta voimme jakaa ilon hienosta saavutuksesta yhdessä, kertoo Hantula.
Lisätietoja
Elisa Runsas, tiedolla johtamisen asiantuntija, T-Media, p. 050 468 8849, elisa.runsas@t-media.fi
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Under sportlovet får man rita på Myllys väggar och träffa stickande gummor15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Köpcentrum Myllys nya, alldeles unika lekplats invigs för besökarna på måndag. Ett fullspäckat program för hela familjen bjuder på aktiviteter för sportlovsveckans alla dagar. Västra Finlands första butik för sminkkedjan Rituals öppnar i Mylly torsdagen den 15 februari.
Talvilomalla Kauppakeskus Myllyssä voi piirtää seinille ja kohdata kutovia mummoja15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn uusi, täysin uniikki leikkipaikka avataan yleisölle maanantaina. Koko perheelle suunnattua ohjelmaa riittää talvilomaviikon jokaiselle päivälle. Länsi-Suomen ensimmäinen kosmetiikkaliike Ritualsin myymälä avautuu Myllyyn torstaina 15. helmikuuta.
Köpcentret Myllys försäljningssiffror översteg för första gången 250 miljoner euro18.1.2024 08:48:34 EET | Tiedote
Mylly nådde 2023 ett nytt försäljningsrekord: Den sammanlagda försäljningen i köpcentrets alla butiker uppgick till 255 miljoner euro. Detta innebär en tillväxt på 4 procent jämfört med föregående år. Även antalet besökare steg till 5,5 miljoner, vilket är en ökning på 7 procent. Den genomsnittliga köpesumman var fortsatt hög – 46,61 euro.
Kauppakeskus Myllyn myynti ylitti ensimmäistä kertaa 250 miljoonaa euroa18.1.2024 08:48:34 EET | Tiedote
Mylly teki vuonna 2023 kaikkien aikojen myyntiennätyksen: kauppakeskuksen liikkeiden yhteenlaskettu myynti oli 255 miljoonaa euroa. Kasvua edelliseen vuoteen tuli 4 prosenttia. Myös kävijämäärä nousi edellisvuodesta 7 prosenttia 5,5 miljoonaan kävijään. Keskiostos pysyi edelleen korkeana ja oli 46,61 euroa.
Myllys reklamvepa blir till hållbara bärkassar med hjälp av lokala aktörer15.12.2023 08:47:05 EET | Tiedote
Köpcentret Mylly och åbobaserade Cuitu samarbetar för att göra bärkassar av en banderoll vars yta är som en större lägenhet. På så sätt främjar Mylly två av sina mål: stödja lokala företag och återvinna överskottsmaterial.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme