Under sportlovet får man rita på Myllys väggar och träffa stickande gummor

Köpcentrum Myllys nya, alldeles unika lekplats invigs för besökarna på måndag. Ett fullspäckat program för hela familjen bjuder på aktiviteter för sportlovsveckans alla dagar. Västra Finlands första butik för sminkkedjan Rituals öppnar i Mylly torsdagen den 15 februari.

Värikäs kuva sisäleikkipaikasta, jossa on pyöreitä kalusteita ja muotoja.
Inredningen och möblerna på lekplatsen har designats specifikt för Mylly och sina kunder. Bild: Köpcentrum Mylly

Köpcentrum Myllys färskaste investering för kundernas trivsel är en ny lekplats som invigs under sportlovsveckan. Lekplatsens yta är hela 185 kvadratmeter, och den är belägen på köpcentrumets första våning mitt emot Silmäasema.

– Vi önskar Myllys små kunder välkomna genom den gula porten till vår nya lekplats. För oss är det viktigt att Mylly ses som ett intressant ställe som ständigt förnyas, för kunder i alla åldrar, säger Myllys verkställande direktör Mari Hantula.

Lekplatsen har roliga upplevelser för flera olika åldersgrupper, och Myllys populära musiklekskolor flyttas till den nya lekplatsen från och med onsdagen den 21 februari.

– Inredningen och möblerna på lekplatsen har designats specifikt för Mylly och våra kunder. I anslutning till lekplatsen finns ett skötrum med två amningsutrymmen, möjlighet att värma mat samt wc-utrymmen, med en liten wc-stol för barn, säger Myllys konceptchef Meri Hakulinen

På sportlovet leker vi

– Invigningen på måndag är full av program och vi önskar att alla våra små kunder kommer och upplever vår nya lekplats. Även cirkusmagi utlovas: En ballongmagiker gör ballongdjur och cirkuselever framträder med gatucirkustrick, lovar marknadsföringschef Mira Salo

Måndagen är dessutom den första dagen i Myllys familjeinriktade sportlovsvecka, med ett mångsidigt program som sträcker sig hela vägen fram till söndagen.

– I ritrummet får man släppa lös sin kreativitet: Nu är det för en gångs skull tillåtet att rita på väggarna. I det stora spelutrymmet kan man spela bekanta spel som Det vacklande tornet eller tre i rad med jätteklossar. Framför lekplatsen kan man från tisdag till lördag låna de populära elbilarna för barn, berättar Mira Salo.

Under Myllys sportlovsvecka blir ingen lämnad i sticket – Myssyfarmi från Pöytis säljer stickade varor i sin pop up-butik under hela veckan. Dessutom anordnar Myssyfarmi styrda aktiviteter: De tar med sig Finlands största ullmössa samt stickande gummor, och i deras verkstäder kan man göra sin egen tofs.

– Stick- och mösstemat märks förhoppningsvis också i medarbetarnas klädsel i Mylly-butikerna. Vi kommer att ge ett pris till Myllys mest lättsamma mössanvändare. I alla fall på vårt kontor kommer alla att ha mössa hela veckan, skrattar Salo.

Rituals slår upp dörrarna

På torsdagen den 15 februari öppnar sminkkedjan Rituals en upplevelserik konceptbutik i Mylly, som dessutom är kedjans allra första butik i västra Finland. Butiken är på första våningen nära Myllytorget, mittemot Nanso.

– Rituals är ett starkt varumärke, som vi är jätteglada att ha med oss här i Mylly. Att konceptbutiker som Rituals intresserar sig för Mylly säger något inte bara om intresset för Mylly som hyresvärd, utan det ökar även Myllys redan starka attraktionskraft bland konsumentkunderna, konstaterar Mari Hantula.

Sportlovsveckans program:

• Mån 19.2: Nya lekplatsen invigs kl. 11–19 med bl.a. cirkus och ansiktsmålning
  • Mån 19.2 till sön 25.2: Ritrummet och spelområdet är öppna hela veckan under köpcentrumets öppettider
  • Tis 20.2 till lör 24.2: Utlåning av elbilar kl. 11–19
  • Mån 19.2 till sön 25.2: Myssyfarmis pop up, gummorna från Myssyfarmi stickar i Myllytorget torsdag och lördag kl. 14–18, och Myssyfarmi anordnar en tofsverkstad onsdag och fredag kl. 14–18
  • Lör 24.2: Ville Vikings meet & greet och lekstund kl. 11 och kl. 12

Värikäs kuva sisäleikkipaikasta, jossa on pyöreitä kalusteita ja muotoja.
Ladda ned bild
Värikäs kuva sisäleikkipaikasta, jossa on keltaisia hyllyjä ja penkkejä.
Ladda ned bild
Värikäs kuva sisäleikkipaikasta, jossa on kiipeilypaikkoja ja pyöreitä kalusteita.
Ladda ned bild
Kolme naista hymyilee kameralle oranssit pipot päässä.
Stick- och mösstemat märks också i medarbetarnas klädsel.
Ladda ned bild

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har över fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen.

Andra språk