Mobiilisovellus sai nuoret kiinnostumaan eläkkeistään

Jaa

Ilmarinen ja OP avasivat loppuvuodesta 2023 yhteyden pankkiasioinnin ja eläkekarttuman välille. OP:n mobiilisovelluksen kautta pääsee omalle työeläkeotteelleen katsomaan, kuinka paljon eläkettä on tähän mennessä kertynyt. Näin eläke tulee luonnollisella tavalla osaksi kokonaistalouden hallintaa ja tutummaksi aiempaa nuoremmille.

Eläke on yksi suurimmista omaisuuseristä. Monille se voi olla jopa omistusasuntoa arvokkaampi, kun laskee yhteen kuukausieläkkeet useamman vuosikymmenen ajalta. Sen vuoksi luonnollinen paikka eläkekertymän seuraamiselle on siellä, missä muitakin raha-asioita hoidetaan; pankin kautta.

Nuorille työikäisille tämän oivaltaminen on keskeistä; heillä työuraa on edessä eniten ja näin myös suurin mahdollisuus vaikuttaa tulevan työeläkkeen suuruuteen.

Ilmarinen pyrkii tuomaan eläketurvan lähelle ihmistä. Jo lyhyessä ajassa uusi rajapinta on lunastanut paikkansa. OP-mobiilin kautta saapuva käyttäjäliikenne on keski-iältään noin 10 vuotta nuorempaa kuin suoraan Ilmarisen verkkopalveluun perinteisesti kirjautuva. Käynnit ovat lisääntyneet ylipäätään kaikissa ikäluokissa uuden kanavan ansiosta 20 prosenttia.

Eläkekertymänsä voi tarkastaa OP-mobiilin kautta

OP-mobiilia käyttävät Ilmarisen asiakkaat pääsevät omalle työeläkeotteelleen ja eläkearviolaskureille suoraan OP:n mobiilisovelluksesta. Muille kuin Ilmarisen asiakkaille sovellus näyttää, missä eläkeyhtiössä heidän työskentelynsä on tällä hetkellä vakuutettuna. Tuomalla eläketurvan lähelle ihmisiä Ilmarinen toteuttaa samalla kestävyysohjelmansa tavoitteita.

– Oman eläkekertymän tarkastaminen on alkanut kiinnostaa OP-mobiilin kautta nuorempia käyttäjiä enenevässä määrin. Pitkäjänteinen henkilökohtaisen talouden hallinta käsittää myös suunnitelmallisuuden omien eläkepäivien suhteen ja tätä on hyvä pohtia jo oman työuran alkutaipaleella, sanoo OP Ryhmän arjen talouden palveluista vastaava johtaja Masa Peura.

– Haluamme, ettei eläke ole pelkkä kaukainen, ikääntymiseen liittyvä asia. Kun tuomme eläkekertymän päivittäisten pankkipalveluiden yhteyteen, siitä tulee arkisempi osa omaa tulevaisuuden turvaa ja toimeentuloa, kertoo prosessinjohtaja Nina Bruun Ilmarisesta.

– Arvioimme, että noin 25 prosenttia OP:n asiakkaista on Ilmarisen vakuuttamia. Tulevaisuudessa haluamme mahdollistaa palvelun myös muiden pankkien asiakkaille, Bruun jatkaa.

Eläketurvaa on hoidettava tehokkaasti ja vastuullisesti

Eläkkeet ovat osa sosiaaliturvaa, ja eläketurvan tehokas hoitaminen hyödyttää suoraan Ilmarisen asiakkaita. Asiakkaalle on luotu helppo tapa päästä oman työeläketietonsa pariin
päivittäispankkiasioinnin yhteydestä. Ilmarinen toteuttaa näin neuvontavelvollisuuttaan aiempaa alhaisemmin kustannuksin.

– Vastuullinen eläketurvan hoitaminen tarkoittaa meille sitä, että haluamme parantaa toimintaamme ja tehokkuuttamme jatkuvasti. Digitalisaatio on keskeinen keino, joka auttaa meitä kohti tavoitetta, Bruun toteaa.


Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:

Nina Bruun, Ilmarinen p. 050 577 9143, nina.bruun@ilmarinen.fi

OP Ryhmän viestintä, p. 010 252 8719, viestinta@op.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Ilmarinen

Ilmarinen’s return on investments 3.2 per cent and efficiency improved further26.4.2024 14:09:10 EEST | Tiedote

The return on Ilmarinen’s investments in January–March was 3.2 per cent. The company’s cost-effectiveness improved further as premiums written grew and the operating expenses necessary for providing pension security fell. “We have successfully continued implementing Ilmarinen’s strategy and improved our productivity significantly over the past six years,” says Ilmarinen’s CEO Jouko Pölönen.

Ilmarinens placeringsavkastning var 3,2 procent och effektiviteten förbättrades ytterligare26.4.2024 14:05:36 EEST | Tiedote

Avkastningen på arbetspensionsbolaget Ilmarinens placeringar var i januari–mars 3,2 procent. Bolagets kostnadseffektivitet förbättrades ytterligare då premieinkomsten ökade och de omkostnader som behövs för verkställande av pensionsskyddet minskade. – Vi har fortsatt att framgångsrikt genomföra Ilmarinens strategi och i betydande grad utökat vår lönsamhet under de senaste sex åren, konstaterar Ilmarinens verkställande direktör Jouko Pölönen.

Ilmarisen sijoitustuotto 3,2 prosenttia, ja tehokkuus parani edelleen26.4.2024 14:02:56 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Ilmarisen sijoitusten tuotto oli tammi–maaliskuussa 3,2 prosenttia. Yhtiön kustannustehokkuus parani edelleen vakuutusmaksutulon kasvaessa ja eläketurvan tuottamiseen tarvittavien hoitokulujen laskiessa. – Olemme jatkaneet menestyksekkäästi Ilmarisen strategian toteuttamista ja kasvattaneet tuottavuuttamme viimeisten kuuden vuoden aikana merkittävästi, toteaa Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.

Työkyvyttömyydessä iso vaihtelu toimialoittain – uusi indeksi tarjoaa ennusteita ja tilannetietoa24.4.2024 10:39:32 EEST | Tiedote

Työkyvyttömyyseläkkeiden määrässä on jopa nelinkertainen ero eri toimialojen välillä. Fyysisesti kuormittavilla aloilla työuraa uhkaavat todennäköisemmin tuki- ja liikuntaelinten sairaudet, kun taas asiantuntija-aloilla mielenterveyden häiriöt ovat yleisin syy pysyvään työkyvyttömyyteen. Tiedot selviävät Ilmarisen uudesta työkyvyttömyyseläkeindeksistä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye