Noli Studios palvelee nyt koko pääkaupunkiseudulla – Nrep avasi Noli Otaniemen

Noli Otaniemi tarjoaa yhteisöllisiä sekä joustavia majoitusratkaisuja, jotka soveltuvat eri elämäntilanteisiin ja tarpeisiin. Suomen seitsemäs ja Espoon ensimmäinen Noli Studios vahvistaa Nolin asemaa serviced living -palveluiden markkinajohtajana. Suomessa alun perin lanseerattu konsepti on nyt viety myös ulkomaille.

Pohjoismainen kiinteistökehitys- ja sijoitusyhtiö Nrep avaa uusimman joustavia majoitusratkaisuja tarjoavan Noli Studios -kohteensa Espoon Otaniemessä 1. helmikuuta. Noli Otaniemi on Espoon ensimmäinen Noli Studios -hotelli ja se on valmistuessaan suurempi kuin olemassa olevat Nolit Helsingissä ja Vantaalla. Noli Otaniemessä on kaiken kaikkiaan 15 kerrosta ja 406 eri kokoista studiota.

Noli Otaniemi vahvistaa Nolin tavoitetta olla serviced living -palveluiden markkinajohtaja. Konseptissa yhdistyvät kodin mukavuus, hotellitason palvelut ja yhteisöllisyys. Noli Otaniemessä on muun muassa saunaosasto, kuntosali, yhteiskeittiö sekä yhteistä oleskelu- ja työskentelytilaa. Lisäksi katutasoon avataan aamiaista ja lounasta tarjoileva kahvila, joka on avoin muillekin kuin Nolin vieraille. Samalla tontilla toimii jo päivittäistavarakauppa.

Noli Otaniemi palvelee kaikkia pääkaupunkiseudulla joustavaa majoitusta tarvitsevia, mutta erityisesti sen kohderyhmänä ovat Otaniemen ja Keilaniemen alueilla toimivat yritykset sekä tiede- ja tutkimusyhteisöt.

”Nolin konseptiin kuuluu olennaisena osana yhteisöllisyys, ja siksi se sopii niin hyvin juuri Otaniemeen. Haluamme osaltamme olla tukemassa alueella toimivien tiedeyhteisöjen ja yritysten vierailijoiden, työntekijöiden ja ulkomaisten osaajien kotiutumista, verkostoitumista ja viihtymistä pääkaupunkiseudulla ja Suomessa”, sanoo Noli Studiosin Suomen maajohtaja Roni Huttunen.

Kehätie, Aalto-yliopiston metroasema sekä viime vuonna käyttöönotettu Raide-Jokeri mahdollistavat Otaniemen Nolista nopeat liikenneyhteydet eri puolille pääkaupunkiseutua. Uuden Raide-Jokerin pysäkki on aivan uuden hotellin vieressä. Erinomaisten liikenneyhteyksien lisäksi Laajalahden luontoalueet sekä Espoon rantaraitti kutsuvat majoittujia virkistymään.

Noli Studios laajenee kansainväliseksi

Noli Otaniemi on jo seitsemäs Nrepin avaama Noli Studios -hotelli Suomessa. Ensimmäinen Noli avattiin vuonna 2019 Katajanokalle, jonka jälkeen kohteita on avattu ympäri pääkaupunkiseutua, viime vuonna Katajanokalle, Malmille ja Herttoniemeen.

Nrep on vienyt Suomessa kehitetyn konseptinsa myös ulkomaille. Ensimmäinen Suomen rajojen ulkopuolella oleva Noli Studios avattiin loppuvuonna Puolan Varsovaan ja seuraavat kohteet avataan Puolaan ja Tanskaan.

”Kiinteistömarkkinoilla on tällä hetkellä paljon epävarmuutta, mutta näemme, että käyttäjälähtöisesti suunnitelluille kiinteistötuotteille hyvillä sijainneilla on edelleen vahva kysyntä. Noli on hyvä esimerkki tästä ja konseptille on todistetusti kysyntää sekä Suomessa että muualla Euroopassa. Olemme iloisia mahdollisuudesta laajentua Espooseen. Etsimme koko ajan sopivia paikkoja varsinkin niistä Euroopan maista, joissa meillä on muutakin liiketoimintaa”, sanoo Nrepin Suomen maajohtaja Joonas Lemström.

Nrep on asettanut itselleen kunnianhimoiset päästötavoitteet, joita myös Otaniemen Noli noudattaa. Rakennus esimerkiksi lämmitetään maalämmöllä, minkä lisäksi käyttösähkön tuotannossa hyödynnetään aurinkopaneeleita sekä lämmön talteenottoa. Nrep hakee kohteelle LEED-sertifikaatin Platinum-tasoa. Ympäristöasiat, kuten vieressä sijaitseva lintujensuojelualue, on muutenkin otettu kohteen suunnittelussa vahvasti huomioon. Rakennuksen suunnittelusta vastaa Avarrus Arkkitehdit.