Grade Solutions Oy

Yhä useampi rekrytoi anonyymisti

Anonyymin rekrytoinnin mahdollistamaa yhdenvertaisempaa työnhakua on peräänkuulutettu paljon viime aikoina. Kuntien ja hyvinvointialueiden hyödyntämä rekrytointijärjestelmä Kuntarekry on jo pitkään tarjonnut anonyymirekrytoimintoa lisäpalveluna asiakkailleen ja sen suosio on ollut nousussa, erityisesti viimeisen vuoden aikana (46 % kasvua).

Kuntarekry.fi

Alla Kuntarekryssä toteutettujen anonyymien rekrytointien määrä kolmen viime vuoden aikana:

• Vuosi 2023: 1450 rekrytointia, jotka sisälsivät 2382 avointa työpaikkaa
  • Vuosi 2022: 991 rekrytointia, jotka sisälsivät 1503 avointa työpaikkaa
  • Vuosi 2021: 826 rekrytointia, jotka sisälsivät 1074 avointa työpaikkaa

Vaikka luvut ovat vielä verrattain pieniä ottaen huomioon Kuntarekryn kautta vuosittain toteutettavien rekrytointien kokonaismäärän (vuosina 2022-2023 n. 60 000 rekrytointia / vuosi), on anonyymin rekrytoinnin suosio selkeässä kasvusuunnassa. Koko Suomen työmarkkinoita ajatellen Kuntarekryn kautta rekrytoidaan kuitenkin aktiivisesti ilman hakijoiden tunnistetietoja haastatteluvaiheeseen saakka.

Palvelujohtaja Anne-Mari Mourukoski FCG Digitalilta kertoo, että asiakaskeskustelujen perusteella tahti tulee entisestään kiihtymään, koska kiinnostusta anonyymirekrytoimintoa kohtaan on, ja Kuntarekryn toteutustapa tarjoaa työnantajalle helpon tavan hoitaa rekrytointi anonyymisti. Rekrytoijan työmäärä ei kasva, on rekrytointi anonyymi tai avoin, koska anonymisointi tapahtuu käytännössä automaattisesti yhden napin painalluksella. Käyttäjien on puolestaan helppo löytää palvelusta ne työpaikat, joissa rekrytointi toteutetaan anonyymisti, koska hakua voi suodattaa myös anonyymiyden perusteella.

Kuntarekryn lisäksi FCG Digitalin reilu vuosi sitten lanseerattu KirkkoRekry, Helsingin kaupungille toimitettu rekrytointijärjestelmä sekä uusi valtiolle.fi -palvelu mahdollistavat anonyymin rekrytoinnin ja sitä onkin esimerkiksi Helsingin kaupungilla hyödynnetty erittäin paljon.

FCG Digital Oy -> Grade Solutions Oy

FCG Digital -> Grade Solutions kehittää moderneja, innovatiivisia ja käyttäjäystävällisiä ohjelmistoratkaisuja rekrytointiin, sijaisten hallintaan, perehdytykseen ja henkilöstösuunnitteluun.

Tuotamme Kuntarekry- ja Kirkkorekry-työnhakupalveluita. Ohjelmistotuotteitamme ovat Talentrekry, Intro ja Diip. Käyttäjiä ohjelmistoillamme on satoja tuhansia vuosittain. Olemme kehittäneet ohjelmistoja useille eri toimialoille yli kolmekymmentä vuotta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Grade Solutions Oy

FCG Digital Oy:n nimi vaihtuu Grade Solutions Oy:ksi9.4.2024 14:43:31 EEST | Tiedote

FCG Finnish Consulting Group on myynyt ohjelmistoliiketoimintaan keskittyneen FCG Digital Oy:n Grade Holding Oy:lle 2.4.2024. Samassa yhteydessä FCG Digital Oy:n nimi vaihtuu ja jatkamme toimintaa Grade Solutions Oy:nä. Grade on Pohjoismaiden johtava rekrytointi ja HR-ratkaisuja toimittava yhtiö ja tämän kaupan myötä FCG Digitalin osakkeiden omistus siirtyy Graden suomalaiselle Grade Holding osakeyhtiölle.

KirkkoRekryn ensimmäinen toimintavuosi: Rekrytointien ja työnhakuaktiivisuuden lukuja 202318.1.2024 15:11:58 EET | Tiedote

KirkkoRekry on tehokas ohjelmistopalvelu, joka on suunniteltu erityisesti seurakuntien rekrytointeihin. Palvelu skaalautuu tehokkaasti erikokoisten seurakuntaorganisaatioiden tarpeisiin. Kirkkorekry.fi-sivusto kokoaa yhteen kirkon avoimia työpaikkoja ja työnantajia. Palvelun avulla nostetaan kirkon työpaikkoja potentiaalisten työnhakijoiden tietoisuuteen. Näin pyritään vaikuttamaan osaajapulaan, joka on arkea myös seurakunnissa. KirkkoRekryn toiminta käynnistyi reilu vuosi sitten, joulukuussa 2022. Miltä näyttää ensimmäinen toimintavuosi rekrytointien ja työnhakuaktiivisuuden osalta?

Kuntarekryn vuosi: Julkisen sektorin osaaja- ja työpaikkatilanne vuonna 202318.1.2024 14:58:08 EET | Tiedote

Kuntarekry.fi on ainoa valtakunnallinen julkisille työnantajille räätälöity rekrytoinnin kokonaispalvelu. Se on kehitetty yhteistyössä kuntien kanssa ja sitä käyttää yli 350 julkishallinnon organisaatiota Suomessa. Vuoden vaihduttua uuteen, on sopiva hetki tarkastella Kuntarekryn vuoden 2023 lukuja. Nämä kertovat julkisen sektorin osaaja- ja työpaikkatilanteesta ja muutoksista.